quote:
Interessant verhaal, maar ik ben juridisch ook niet heel erg onderlegd. Wij hebben namelijk deze kwestie gehad op school als casus en na veel gesteggel en discussie was het volgens de professor wel degelijk illegaal. Het heeft het hele verhaal wel uiteengezet en ik weet dat het auteursrecht hier een vrij prominente rol in had.
Verder lijk jij er meer verstand van te hebben dan ik heb, en zover reikt mijn kennis niet met betrekking tot het recht.
Een van de weinige dingen die ik nog heb onthouden van dit vak, want dit vond ik wel interessant.
quote:
Op vrijdag 1 juli 2011 08:46 schreef Netsplitter het volgende:Moeilijk moeilijk moeilijk...
Het hebben over Hackintosh is niet illegaal uiteraard.
Als de software, OSX in dit geval, is gewijzigd om te laten werken via de Hackintosh manier is dat illegaal aangezien de auteurswet wordt geschonden wat dan officieel een misdrijf is.
Als de software niet gewijzigd wordt om het te laten werken op een andere machine dan een Mac is dat zo ver ik weet niet strafbaar of illegaal, er van uit gaande dat men een legale versie van OSX heeft gekocht.

Zo niet, dan is dat alsnog strafbaar.

De clou zit 'm zo ver ik nu kan zien in de EFI emulator.
Als die buiten OSX om werkt, dus niet verweven zit in het OS zelf, lijkt het mij legaal.
Als die in het OS zelf geïntegreerd zit om op die manier OSX op een non-mac te laten werken is het illegaal aangezien het OS zelf dan is gewijzigd en dat valt dan weer onder schending auteursrecht.
Tja, volgens mij wordt de emulator in het os zelf geïntegreerd dus het lijkt mij verboden, maar goed daar kunnen we over blijven discussiëren en dat heeft weinig zin.