abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juni 2011 @ 16:46:23 #1
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98773080
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php

[ Bericht 6% gewijzigd door Tinkepink op 28-06-2011 16:51:24 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 16:47:52 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98773173
Wie googelt een leuk plaatje?
pi_98773303
Inzending 1:
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_98773307
novem, ik at normaal maar at 2.5 uur voor het sporten niet, dan 1.5 uur kickboksen en dan weer een uur niet eten. dus ik had wel minder tijd om te eten
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 28 juni 2011 @ 16:50:52 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98773347
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:50 schreef V1z0R het volgende:
Inzending 1:
[ afbeelding ]
We have a winner.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 16:55:12 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98773628
In het kader van goeie voornemens heb ik net boodschappen gedaan en eet ik nu een volkorenboterham met een likje mayo en een makreelfilet :9 :Y)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_98773665
Ik ga er eens over nadenken. Ik denk trouwens dat ik meestal wel meer dan 1600 kcal eet, meer richting 1800, 1900. Willen jullie de komende tijd kritisch op mijn lijstjes letten?

Oh: En ik vind vandaag een hele prettige mix van SC, en ontopic over eten/sporten, etc.!

O+
  dinsdag 28 juni 2011 @ 16:57:09 #8
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_98773752
Low-carben is niet voor mij weggelegd :')

*Nomnom*
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_98773883
M'n plaatje in de OP *O* :')

Straks borst en triceps trainen, kijken hoe het gaat in deze hitte.
Ga zaterdag denk ik even kijken bij het sportpaleis, hopen dat het bevalt!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_98773921
On topic: ik eet vreselijk slecht de laatste tijd.

Lijstje van vandaag:

O: Brinta
T: banaan
T: stress
L: 2 volkoren boterhammen met kaas
T: stress
T: aardbeienyoghurt (na de stressontlading :+)
D: geen idee

Gister:

O: Brinta
T: vanilleyoghurt met Smacks
L: focaccia met olijven en tomaat, stuk watermeloen
T: portfoliostress
T: paar snoeptomaatjes, paar wortels
D: wraps met een vulling van paprika's, tomatenblokjes, kruiden, kip (thuis gekookt, wraps goed verpakt, in het parkje in het gras opgegeten O+)
T: prosecco

Off topic: ik ben wel een onwijs blij ei, nu. Eindgesprek voor m'n stage gehad vanmiddag, gehaald, zonet gebeld met mijn begeleider van een project aan de uni wat me nieuwe inzichten heeft opgeleverd, en Baardmans moet oppassen zometeen anders knuffel ik 'm plat.

Dikke jompel voor XM en een 'ik ben trots op je' voor Rituals! *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_98773947
Heb definitief besloten mij nooit aan low-carben te wagen. :') Maar goed, ook niet nodig want schommel al weken weer gewoon rond de 67kg en dat vind ik eigenlijk wel best. Stiekem misschien liefst 65/66 en vooral aanzienlijk strakker maar sporten is nog even geen optie. Komt wel weer allemaal.

En fijn XM! Hopelijk geeft dat in ieder geval wat rust! :*
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:02:08 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98773983
Thnx allemaal, geeft zeker rust :). Ze zag ook eitjes klaarliggen :D. Grappig zeg, dat je dat dan zo kan zien :Y.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:04:00 #13
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98774075
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Thnx allemaal, geeft zeker rust :). Ze zag ook eitjes klaarliggen :D. Grappig zeg, dat je dat dan zo kan zien :Y.
"Just add... "
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:06:16 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98774175
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
_O-.

Dus morgen ben je @ work?
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:06:48 #15
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98774203
Klinkt goed DaD! *O* Maak maar een lekkere en voedzame D vanavond!
Your body. Your soul. Your rituals.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:10:18 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98774364
Lijstje:

S: hardlopen
T: raketijsje (om 7:15 :'))
T: banaan
T: worteltjes (niet echt een O gehad dus, ik eet de hele dag door)
T: koekje bij de koffie
T: halve meloen
T/L: vier boterhammen met boterhamworst en augurk
T: twee koekjes bij de thee
T: laatste kriekbiertje
D: pasta met groente

Ik voel me suboptimaal in m'n lijf, dus ik ga deze en volgende week eens zo netjes mogelijk eten en kijken of dat helpt. Heb het gevoel van niet nml. Eerst was ik zo weer de oude als ik een paar dagen netjes at na een paar dagen wat minder, maar nu voel ik me vadsig en ik weet ook niet wat ik eraan kan doen, want ik ben het niet gewend dat het er niet meteen weer af gaat. En nu heb ik allemaal visioenen voor me dat ik straks ineens 100 kg weeg zonder dat ik het kan afremmen :{.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:18:06 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98774692
Denk het wel Vik. Of ik het een hele dag volhoud, weet ik niet, maar ik kom morgen wel :Y.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_98775976
jeej voor XM!

Ik hoop dat je morgen ook normaal gaat ontbijten Vik ;)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:50:28 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98776111
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:47 schreef _aurum_ het volgende:
jeej voor XM!

Ik hoop dat je morgen ook normaal gaat ontbijten Vik ;)
Morgen ga ik niet hardlopen hč? ;). Ik denk dat ik even zo'n afsluitbare beker ga scoren en daar yoghurt met wat fruit in mik, zodat ik het op m'n werk kan oplepelen :').

Wel apart: normaal heb ik m'n boterhammen voor twaalven al op en nu had ik er gewoon nog twee over.
Niet meer actief op Fok!
pi_98776112
mmm... bloemkool maar morgen doen het is natuurlijk bloedheet thuis....
Geen zin om dan lang in de keuken te gaan staan.

Dan maar tomaat met buffel-mozzarella + basilicum + olijfolie en Hollandse garnaaltjes + een beetje (zelfgemaakte) whiskey cocktail saus en wat ijsbergsla :9

En dan wat later op de avond nog wat kwark
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_98776193
Hey XM wat fijn! Dus nu de AB afwachten enzo? Wel weer goed gaan eten nu he ;)

Mijn lijstje:

O: 3x brood (2x boter/kaas, 1x chocopasta)
T: 4 aardbeien
L: aardappelgratin, worteltjes, 2 kleine stukjes zalm
T: gerookte vis, perzik, 2 kleine sultana's
B: 2x 20 minuten fietsen
T: yoghurt met walnoten en amandelen en honing
S: mini workout, buikspieren, kracht
D: pasta met courgette (ipv gorgonzola :P)
pi_98777033
So far voor mijn planning, dat wordt zo snel wat te eten pakken en dan gelijk door naar de sportschool!

Owja, en schurende plakbenen zijn niet tof!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_98777495
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:10 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
So far voor mijn planning, dat wordt zo snel wat te eten pakken en dan gelijk door naar de sportschool!

Owja, en schurende plakbenen zijn niet tof!
Vandaag had ik dat dus ook! Maar het kwam echt door m'n zadel }:|
Net terug van fietsen en ben in elk geval vocht kwijt _O- Zweeeeeeeeeeeeeeeeeeet!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:25:06 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98777703
Ik heb ook schurende plakbenen :{w.
Niet meer actief op Fok!
pi_98777871
Waar blijft dat noodweer?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')