abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juni 2011 @ 15:04:49 #1
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_98767995
Vandaag ging ik even een stuk wandelen met mijn hond, ongeveer 2,5 km en bij de laatste kilometer ging 'ie constant hijgen en wilde hij gaan liggen. Maar natuurlijk stug doorgelopen, want van dat treuzelen wordt niemand beter. Ik ging toen nog even rennen, maar dat ging ook niet zo snel.
Kan mijn hond niet tegen hoge temperaturen of heeft hij gewoon een slechte conditie?
Is dit te trainen, want in de vakantie wil ik minimaal 10 km met de hond kunnen lopen.

Het is trouwens een kruising tussen een shi tzu en een maltezer.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_98768289
Hoe oud is het beestje?
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_98768596
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:15 schreef Zapato het volgende:

[..]

SLUIT HET TOPIC SNEL SNEL
_O- _O- _O-

Maar serieus, zo'n klein hondje meer dan 10 km per dag laten lopen...
En de shi tzu kan sowieso niet goed tegen de hitte.
Flaming and gaming..
  dinsdag 28 juni 2011 @ 15:20:24 #4
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_98768729
Of TS is dom of TS is aan het kutten. Ik ga voor beide.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_98768825
Je maakt een grapje zeker :')

Maar toch een serieuze reactie, voor de zekerheid :P Ik vind 2,5 km lopen/rennen met dit weer (30+ graden) heel veel, voor welke hond dan ook. Een shih tzu staat daarbij ook nog bekend om het korte neusje, dus kan moeite hebben met de ademhaling. Zeker bij warm weer. En de dikke vacht speelt natuurlijk ook nog mee. Honden verliezen slecht warmte, en ze dwingen ver te lopen/rennen als het zo warm en benauwd is als nu is meestal geen goed idee.

10 km lopen kun je eventueel wel trainen met je hond, maar dat moet je heel rustig opbouwen en alleen doen als het koel weer is. Zo'n klein hondje is daar eigenlijk gewoon niet op gebouwd. Met die korte (vaak kromme...) pootjes moeten ze wel heel veel stapjes zetten om één stap van jou bij te houden, geen wonder dus dat het beest daar moe van wordt.

En als je toch met warm weer gaat lopen denk er dan aan hem/haar voldoende warmte te laten verliezen door tussendoor even te laten zwemmen, drinken, of gewoon afkoelen met water.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_98769157
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:20 schreef Gewoonik het volgende:
"The problem with common sense is that most people are morons."
  dinsdag 28 juni 2011 @ 15:30:27 #7
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_98769181
Hij is 7 jaar oud, en hij kan nog goed rennen, springen en weet ik het allemaal.
Maar ik was altijd van mening dat honden veel beter en langer konden lopen en rennen dan mensen.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_98769296
Gooi hem in de vijver.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 15:33:42 #9
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_98769315
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:20 schreef Gewoonik het volgende:
Ik ben bloedserieus.

De hond in kwestie:
pi_98769486
Geen enkele hond kan tegen de hitte.
Je moet hem dan ook uit de zon houden en regelmatig nat houden.
Honden kunnen hun temperatuur niet regelen en kunnen daardoor dik bloed krijgen,wat in enkele uren dodelijk kan zijn.
Ik wil je niet bang maken,maar je moet dat wel goed in de gaten houden en zeker geen wandelingen met het beestje maken bij warmte.
In de avonduren naar het strand is dan ideaal voor het hondje.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 15:41:17 #11
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_98769677
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:36 schreef sunxxx het volgende:
Geen enkele hond kan tegen de hitte.
Je moet hem dan ook uit de zon houden en regelmatig nat houden.
Honden kunnen hun temperatuur niet regelen en kunnen daardoor dik bloed krijgen,wat in enkele uren dodelijk kan zijn.
Ik wil je niet bang maken,maar je moet dat wel goed in de gaten houden en zeker geen wandelingen met het beestje maken bij warmte.
In de avonduren naar het strand is dan ideaal voor het hondje.
Hmm, ik dacht juist dat hij dat wel leuk vond. Maar ik zal er voor zorgen dat mijn hond niet te veel gaat lopen in de hitte want nat maken kan ook niet want hij houdt niet van water.
Hij kan gelukkig wel door het huis rennen want mijn hond is toch niet zo groot.
pi_98769715
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:30 schreef Geelman het volgende:
Hij is 7 jaar oud, en hij kan nog goed rennen, springen en weet ik het allemaal.
Maar ik was altijd van mening dat honden veel beter en langer konden lopen en rennen dan mensen.
Mits je dat vaak genoeg doet. Je kunt niet verwachten dat een hond in 1 keer 10 KM kan lopen. Zeker als je alleen maar een rondje om de kerk met hem doet normaal. ;)
pi_98769886
2,5km lopen met deze hitte en benauwdheid..... :')

ik zou TS bijna een dierenbeul willen noemen :X
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_98770172
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:41 schreef Geelman het volgende:

[..]

Hmm, ik dacht juist dat hij dat wel leuk vond. Maar ik zal er voor zorgen dat mijn hond niet te veel gaat lopen in de hitte want nat maken kan ook niet want hij houdt niet van water.
Hij kan gelukkig wel door het huis rennen want mijn hond is toch niet zo groot.
Mijn hond wordt ook niet graag nat gemaakt, maar met deze hitte doen ik haar toch voor en na het wandelen met haar pootjes onder de koude kraan/douche. Via de pootjes verliezen ze de meeste warmte, dus vandaar. Even met een nat washandje over de voetzooltjes en het buikje wil ook wel eens werken :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 15:51:14 #15
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_98770177
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:45 schreef Spezza19 het volgende:
2,5km lopen met deze hitte en benauwdheid..... :')

ik zou TS bijna een dierenbeul willen noemen :X
Ik wilde mijn hond ook alleen maar een plezier doen.
Hij moet toch ergens kunnen poepen en plassen? Daarnaast is wandelen gezond en goed voor de lijn. Daar mijn hond al 7 is vind ik dat hij gewoon in een redelijke conditie moet blijven en dus ook wat langer moet kunnen lopen.
Maar dan moet mijn hond op warme dagen maar genoegen nemen met een kort stukje als hij er zo slecht tegen kan.

Ik laat mijn hond ook vaak met de pelikaan spelen, maar dan lijkt 'ie minder gevoelig voor de hitte?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 15:53:06 #16
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_98770287
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:51 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Mijn hond wordt ook niet graag nat gemaakt, maar met deze hitte doen ik haar toch voor en na het wandelen met haar pootjes onder de koude kraan/douche. Via de pootjes verliezen ze de meeste warmte, dus vandaar. Even met een nat washandje over de voetzooltjes en het buikje wil ook wel eens werken :)
Ja, dat is wel een goeie. Ik zag ook wel eens een hond op een soort van 'sokjes' lopen. Is dat tegen het bijten aan z'n poten of tegen de hitte van de straat?
pi_98770435
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:53 schreef Geelman het volgende:

[..]

Ja, dat is wel een goeie. Ik zag ook wel eens een hond op een soort van 'sokjes' lopen. Is dat tegen het bijten aan z'n poten of tegen de hitte van de straat?
Vaak is dat vanwege wondjes aan de poten, in de winter soms tegen klontjes sneeuw en/of strooizout tussen de teentjes. De meeste honden hebben het gelukkig niet nodig en je doet je hond er geen plezier mee over het algemeen. Gewoon de pootjes (en eventueel het buikje) lekker koel afspoelen voor en na de (korte) wandeling en dan kunnen ze de zomer goed hebben :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 15:56:19 #18
347772 ZivaDavid
What The Fuck
pi_98770444
Het is niet zo dat de hond er zo slecht tegen kan met dit warme weer alleen vergeten mensen dat het zo laag bij de grond een stuk warmer is. Daar heeft de hond last van.
I love my piercing.
pi_98770494
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:51 schreef Geelman het volgende:

[..]

Ik wilde mijn hond ook alleen maar een plezier doen.
Hij moet toch ergens kunnen poepen en plassen? Daarnaast is wandelen gezond en goed voor de lijn. Daar mijn hond al 7 is vind ik dat hij gewoon in een redelijke conditie moet blijven en dus ook wat langer moet kunnen lopen.
Maar dan moet mijn hond op warme dagen maar genoegen nemen met een kort stukje als hij er zo slecht tegen kan.
[ afbeelding ]
Ik laat mijn hond ook vaak met de pelikaan spelen, maar dan lijkt 'ie minder gevoelig voor de hitte?
Dus jij hebt al 7 jaar een hond en je hebt er nog steeds geen verstand van? :')

Gast, dat een hond in conditie moet blijven, prima! Ben ook blij dat je veel met hem loopt, maar op dit soort dagen is een kort rondje voldoende.... Denk je dat dat beest voor z'n plezier gaat liggen na 1,5 km? :')

Echt, op dit soort dagen gewoon grote bak koud water neerzetten en voorderest lekker dat beest voor pampus laten liggen. Die ene dag weinig beweging gaat ie niet dood van hoor.
pi_98770495
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:56 schreef ZivaDavid het volgende:
Het is niet zo dat de hond er zo slecht tegen kan met dit warme weer alleen vergeten mensen dat het zo laag bij de grond een stuk warmer is. Daar heeft de hond last van.
De meeste mensen vergeten dat een hond alleen kan koelen via de onderkant van de pootjes en de tong. Dat lager bij de grond is natuurlijk onzin. ;)
pi_98770528
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:57 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

De meeste mensen vergeten dat een hond alleen kan koelen via de onderkant van de pootjes en de tong. Dat lager bij de grond is natuurlijk onzin. ;)
Dat is zeker geen onzin, want ga jij maar eens op asfalt liggen ipv er op te staan... ;)
pi_98770589
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:57 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Dat is zeker geen onzin, want ga jij maar eens op asfalt liggen ipv er op te staan... ;)
Dat komt doordat asfalt opwarmt. In een gemiddeld grasveld ga ik liever liggen aangezien dat koeler is...
pi_98770753
Ik heb er ook 1 gehad die een hekel aan water had,bij een druppel dacht ze al dat ze helemaal nat was.
Maar bij die hitte maakte ik haar toch nat met een doekje.
Ze is inmiddels helaas overleden(niet van de hitte,hoor,maar ouderdom.
Nu heb ik nog een een hoofdzakelijk zwarte teckel en die is gelukkig gek op water,dus die levert geen problemen op.
Je kan voor honden ook koelmatjes kopen,die maak je 1x nat en ze blijven tot 10 dagen koelte afgeven.
Toevallig heb ik daar gisteren nog voor gekeken,omdat ik over 3 weken een pup krijg.
Voor een kleine hond zijn ze 17,95,dus niet echt een kapitaal en heel geschikt voor die waterhatertjes,want de matjes zelf schijnen niet nat te worden,geven alleen koelte af door speciale korrels die erin zitten.
pi_98770990
Gewoon stug doorgaan. Als je goed oplet ziet elke hond er vrolijk uit met zijn tong uit zijn mond. Hond lachen bijna altijd tijdens het hijgen en ik denk dat die van jou dat ook doet.

Daarnaast geef je al aan dat hij gaat liggen. Dat is een teken dat hij de situatie vertrouwd, onder controle heeft en geniet van de warmte. Bijna precies zo als mensen. Alleen gaan wij er voor naar het strand.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 16:11:14 #25
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_98771249
Ga die hond nou maar een beetje koelen, lijkt me een veel beter plan dan hier te blijven posten. Tenzij je liever geen hondje wilt, dan kan je ook nog rustig wachten tot ie uit zichzelf omvalt :{
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')