quote:
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:20 schreef Gewoonik het volgende:
Of TS is dom of TS is aan het kutten. Ik ga voor beide.
Ik ben bloedserieus.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:20 schreef Gewoonik het volgende:
Of TS is dom of TS is aan het kutten. Ik ga voor beide.
Hmm, ik dacht juist dat hij dat wel leuk vond. Maar ik zal er voor zorgen dat mijn hond niet te veel gaat lopen in de hitte want nat maken kan ook niet want hij houdt niet van water.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:36 schreef sunxxx het volgende:
Geen enkele hond kan tegen de hitte.
Je moet hem dan ook uit de zon houden en regelmatig nat houden.
Honden kunnen hun temperatuur niet regelen en kunnen daardoor dik bloed krijgen,wat in enkele uren dodelijk kan zijn.
Ik wil je niet bang maken,maar je moet dat wel goed in de gaten houden en zeker geen wandelingen met het beestje maken bij warmte.
In de avonduren naar het strand is dan ideaal voor het hondje.
Mits je dat vaak genoeg doet. Je kunt niet verwachten dat een hond in 1 keer 10 KM kan lopen. Zeker als je alleen maar een rondje om de kerk met hem doet normaal.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:30 schreef Geelman het volgende:
Hij is 7 jaar oud, en hij kan nog goed rennen, springen en weet ik het allemaal.
Maar ik was altijd van mening dat honden veel beter en langer konden lopen en rennen dan mensen.
Mijn hond wordt ook niet graag nat gemaakt, maar met deze hitte doen ik haar toch voor en na het wandelen met haar pootjes onder de koude kraan/douche. Via de pootjes verliezen ze de meeste warmte, dus vandaar. Even met een nat washandje over de voetzooltjes en het buikje wil ook wel eens werkenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:41 schreef Geelman het volgende:
[..]
Hmm, ik dacht juist dat hij dat wel leuk vond. Maar ik zal er voor zorgen dat mijn hond niet te veel gaat lopen in de hitte want nat maken kan ook niet want hij houdt niet van water.
Hij kan gelukkig wel door het huis rennen want mijn hond is toch niet zo groot.
Ik wilde mijn hond ook alleen maar een plezier doen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:45 schreef Spezza19 het volgende:
2,5km lopen met deze hitte en benauwdheid.....
ik zou TS bijna een dierenbeul willen noemen
Ja, dat is wel een goeie. Ik zag ook wel eens een hond op een soort van 'sokjes' lopen. Is dat tegen het bijten aan z'n poten of tegen de hitte van de straat?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:51 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Mijn hond wordt ook niet graag nat gemaakt, maar met deze hitte doen ik haar toch voor en na het wandelen met haar pootjes onder de koude kraan/douche. Via de pootjes verliezen ze de meeste warmte, dus vandaar. Even met een nat washandje over de voetzooltjes en het buikje wil ook wel eens werken
Vaak is dat vanwege wondjes aan de poten, in de winter soms tegen klontjes sneeuw en/of strooizout tussen de teentjes. De meeste honden hebben het gelukkig niet nodig en je doet je hond er geen plezier mee over het algemeen. Gewoon de pootjes (en eventueel het buikje) lekker koel afspoelen voor en na de (korte) wandeling en dan kunnen ze de zomer goed hebbenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:53 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een goeie. Ik zag ook wel eens een hond op een soort van 'sokjes' lopen. Is dat tegen het bijten aan z'n poten of tegen de hitte van de straat?
Dus jij hebt al 7 jaar een hond en je hebt er nog steeds geen verstand van?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:51 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik wilde mijn hond ook alleen maar een plezier doen.
Hij moet toch ergens kunnen poepen en plassen? Daarnaast is wandelen gezond en goed voor de lijn. Daar mijn hond al 7 is vind ik dat hij gewoon in een redelijke conditie moet blijven en dus ook wat langer moet kunnen lopen.
Maar dan moet mijn hond op warme dagen maar genoegen nemen met een kort stukje als hij er zo slecht tegen kan.
[ afbeelding ]
Ik laat mijn hond ook vaak met de pelikaan spelen, maar dan lijkt 'ie minder gevoelig voor de hitte?
De meeste mensen vergeten dat een hond alleen kan koelen via de onderkant van de pootjes en de tong. Dat lager bij de grond is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:56 schreef ZivaDavid het volgende:
Het is niet zo dat de hond er zo slecht tegen kan met dit warme weer alleen vergeten mensen dat het zo laag bij de grond een stuk warmer is. Daar heeft de hond last van.
Dat is zeker geen onzin, want ga jij maar eens op asfalt liggen ipv er op te staan...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De meeste mensen vergeten dat een hond alleen kan koelen via de onderkant van de pootjes en de tong. Dat lager bij de grond is natuurlijk onzin.
Dat komt doordat asfalt opwarmt. In een gemiddeld grasveld ga ik liever liggen aangezien dat koeler is...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:57 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dat is zeker geen onzin, want ga jij maar eens op asfalt liggen ipv er op te staan...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |