Het kan gebeuren dat mensen een foutje maken in een relatie. Er is gezoend in een moment van zwakheid -- kan gebeuren. Je bent niet de eerste, en zeker niet de laatste. Dertig procent van de vrouwen gaat vreemd, vijftig procent van de mannen. Stop met dagdromen -- dit gebeurt heel vaak.
Anyway...
Ik zou nu duidelijk grenzen stellen, omdat je jezelf anders gek maakt. Wat is acceptabel voor jou, en wat niet? Ik geef een paar voorbeelden.
Bijv. hij gedraagt zich stilletjes en teruggetrokken. Lijkt mij dat dat geen leuke, romantische weekenden oplevert. Zeg dat hij beter kan thuisblijven als hij zo doet -- dat is jouw grens. Misschien alleen zaterdagavond afspreken, en dan samen iets leuks doen.
Ander voorbeeld: hij heeft het over haar. Lijkt mij vervelend, want dat maakt jezelf onzeker. Kap dat af -- zij is niet meer een gespreksonderwerp. Jouw grens: jij hoeft daar niet naar te luisteren, ga lekker een boek lezen, want dat is leuker. De rest kan hij met zijn vrienden bespreken.
Een slecht voorbeeld van een grens is, dat HIJ wat moet doen. Je kunt beter hem niet verbieden haar nooit meer te zien. Dat kun je toch niet controleren. Je kunt het wel vragen, maar ik zou er niet op doorgaan.
quote:
Nou ben ik eigenlijk bang dat hij doordat(als ik hem mag geloven)er geen contact meer is tussen hun dat hem juist triggerd ipv haar doen vergeten dus dat het juist averechts werkt.
Zou kunnen, maar je weet niet wat er in hem omgaat. Zet het van je af.
quote:
Plus ik kan natuurlijk niet zien hoe hij bij haar is.
Precies. Dus zet het van je af. Concentreer je op jouw grenzen.
quote:
Ik weet dat zei tot seprtember op vakantie is dus dan ziet hij haar pas weer maar wat gebeurd er als het september is?
Concentreer je op jouw grenzen.
quote:
Ik weet niet wat ik moet doen zijn er nou tekenen dat hij verliefd is op haar of beeld ik het me maar in?
Concentreer je op jouw grenzen.
Succes ermee. Sterkte!