Afgelopen zondag waren we met de honden aan het wandelen op de strabrechtse heide bij Heeze in de omgeving. Op gegeven moment kwamen we bij een stukje bos aan en daar vlogen soort van insecten/vlinders rond. Ik had deze nog nooit eerder gezien en ben wel benieuwd of iemand een idee heeft wat dit voor dier is (en wat de naam ervan is). Ze waren voornamelijk zwart met vlinderachtige vleugels, echter alleen aan de bovenzijde van het dier. In de vleugels zaten witte spikkeltjes. Het lijf was vrij dik (vandaar dat ik ergens eraan twijfel of het een vlinderachtige is) en was zwart met 2 of 3 gele strepen.
Verder waren de dieren totaal niet onder de indruk voor mensen of dieren. 1 ervan streek rustig neer op de kont van 1 van mijn honden en een ander ging op mijn broek zitten. Ze bleven hier ook geduldig zitten. Ook als ze op de grond lagen vlogen ze niet weg als er iemand in de buurt kwam.
Hieronder een foto van het dier, sorry als die niet helemaal duidelijk is, maar het was de beste die ik heb.
![5880412820_1a9643794d_z.jpg]()
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.