abonnement Unibet Coolblue
pi_98779971
Bidwars gaan lekker. *O*
pi_98786402
Laat maar, ik ben blind :')
pi_98786536
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:47 schreef IPeePie het volgende:

[..]

Speel jij in nederland?
Ja wat dan?:)
pi_98786616
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:42 schreef mg91 het volgende:

[..]

Ja wat dan?:)
De 8e is de laagste divisie. Daar kan je dus niet naar promoveren.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 20:43:12 #55
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_98786627
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:40 schreef IPeePie het volgende:

[..]

Gaat er weer iets mis?
Geen idee, de deadline is pas over 2 uur?

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:42 schreef mg91 het volgende:

[..]

Ja wat dan?:)
Nederland kent slechts 8 divisies, promoveren naar de VIII zit er derhalve niet in..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_98786646
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:43 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Geen idee, de deadline is pas over 2 uur?

[..]

Nederland kent slechts 8 divisies, promoveren naar de VIII zit er derhalve niet in..
Zie m'n edit :P
pi_98787011
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:43 schreef IPeePie het volgende:

[..]

Zie m'n edit :P
Oeps!
Ik bedoel natuurlijk van uit de 8e divisie (A)
pi_98787204
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:47 schreef mg91 het volgende:

[..]

Oeps!
Ik bedoel natuurlijk van uit de 8e divisie (A)
Gefeliciteerd *O*
pi_98789628
Kun je op Alltid je league voor volgend seizoen niet meer zien :?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_98789656
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:19 schreef TheVulture het volgende:
Kun je op Alltid je league voor volgend seizoen niet meer zien :?
Nee, maar er is een andere website waar dat nu wel kan. Link staat op de vorige pagina ofzo.
pi_98789951
Hilarisch... ik vervang volgend seizoen een team in de V dat de naam heeft "Harde Knotsen" _O- _O- _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_98791652
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:24 schreef TheVulture het volgende:
Hilarisch... ik vervang volgend seizoen een team in de V dat de naam heeft "Harde Knotsen" _O- _O- _O-
:')
pi_98792298
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:24 schreef TheVulture het volgende:
Hilarisch... ik vervang volgend seizoen een team in de V dat de naam heeft "Harde Knotsen" _O- _O- _O-
had je daar niet liever bij in de competitie gezeten ipv het te vervangen? :P
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_98793407
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:54 schreef MrMoon het volgende:

[..]

had je daar niet liever bij in de competitie gezeten ipv het te vervangen? :P
:D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:10:49 #65
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_98793558
V.215 volgend seizoen :)
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_98796675
Kun je dat ook zien voor de 7e divisie??
pi_98799230
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:53 schreef mg91 het volgende:
Kun je dat ook zien voor de 7e divisie??
Volgens mij niet
  dinsdag 28 juni 2011 @ 23:32:00 #68
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98799271
Grhjgfmfgmngkfljh

Jeugdspeler nog steeds niet gepopt.

Haalt wel 11 sterren :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_98807429
quote:
Ahmet Talha Azamet (CM) (265885029)
Turkey 23 jaar en 91 dagen, volgende verjaardag: 20-07-2011
redelijk in vorm, conditie uitstekend
Een gemeen persoon die evenwichtig en oprecht is.
Hij heeft zwak ervaring en is een zwak leider.
Eigenaar: Dikkerds (sinds 28-06-2011)
Total Skill Index (TSI): 8 280
Loon: 3 228 ¤/week inclusief 20% bonus
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit
Specialiteit: Koppen
Huidige vaardigheden
Keepen: 1/20 rampzalig
Verdedigen: 6/20 redelijk
Positiespel: 10/20 uitmuntend

Vleugelspel: 4/20 zwak
Passen: 4/20 zwak
Scoren: 4/20 zwak
Spelhervatting: 5/20 matig
Best een goede deal voor maar 306k :)
pi_98808335
Belangrijk, ingreep in de economie van HT om instorting te voorkomen:

http://stage.hattrick.org/MyHattrick/Editorials/
pi_98808356
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 09:44 schreef IPeePie het volgende:
Belangrijk, ingreep in de economie van HT om instorting te voorkomen:

http://stage.hattrick.org/MyHattrick/Editorials/
Dat is HT-stage. Dus de meeste kunnen dat hier niet zien :)
pi_98810152
Ah ik lees het nu. Leuke ontwikkeling :)
pi_98810241
Nog minder salaris. :D

Hoe vet. _O_
pi_98810258
Plemp het ff hier neer dan, ik zit op school :@
pi_98810268
quote:
Nieuws over het spel

2011-06-29 09:30:00

In dit achtergrondverhaal praat ik jullie bij over onze plannen voor het spel. Voor komend seizoen komt er al een wijziging aan en dat is een lager salaris voor spelers. De Spelersunie en de Federatie van Clubeigenaren hebben een nieuw loonakkoord gesloten. Dit leidt tot gemiddeld 10-15 procent lagere salarissen. Lees de details in de rest van het verhaal.

Ik wil ook alvast wat leuk en belangrijk nieuws met jullie delen over het seizoen erna (dat eind oktober begint). We willen dan loyaliteitsbonussen voor spelers en het nieuwe personeelssysteem invoeren (en daarnaast doen we nog wat andere aanpassingen).

Ik zal me focussen op nieuws over het spel, maar ik ga ook kort in op de huidige situatie.

De huidige economische situatie
Toen we een jaar geleden de snellere training introduceerden, gaven we al aan dat de transferprijzen waarschijnlijk zouden gaan dalen. Dit doel wilden we ook bereiken, want de hoge transferprijzen maakten alle overige inkomsten onbelangrijk en irrelevant. Hierdoor werd het spel wat eendimensionaal. De prijzen zijn sindsdien ook aan het dalen (zeker in het afgelopen seizoen), en we willen ook dat deze daling zich voortzet, maar de snelheid waarmee de prijzen dalen is nu wat te hoog. Dat is economisch gezien ongezond.

Wanneer we kijken naar de economische statistieken van het spel, dan blijkt daaruit dat de gemiddelde manager op wekelijkse basis nog wel winst maakt, maar dit neemt steeds meer af. De belangrijkste oorzaak hiervan is dat het salaris als gevolg van training stijgt. De economische situatie is op dit moment nog niet kritisch, maar kan dat wel worden. Als we niets doen, dan kan het gemiddelde team op wekelijkse basis verlies gaan leiden. Dus gaan we actie ondernemen!

(Als je interesse hebt in de oorzaken en de redenen voor ingrijpen, dan kun je het achtergrondverhaal over de economie uit juli 2007 nogmaals lezen. De situatie nu is nog ver verwijderd van de crisis toen, maar de redenen om in te grijpen zijn wel hetzelfde.)

Wat we gaan doen
Om te voorkomen dat er een economische crisis ontstaat, gaan we twee dingen doen:

- Komend seizoen verlagen we de salarissen.
- Na de zomer gaan we van start met het invoeren van het nieuwe personeelssysteem.

Het nieuwe personeelssysteem is niet echt een economische maatregel, maar heeft wel een groot effect hierop en draagt bij aan een stabilisering van het economische systeem. Wellicht nemen we nog meer maatregelen. Dat hangt ervan af of het nieuwe personeelssysteem – zoals gepland – in oktober klaar is. Uiteraard nemen we ook de economische ontwikkeling in het komende seizoen mee in onze besluitvorming.

We willen ook duidelijk maken dat we de transferprijzen met deze maatregelen niet willen opdrijven, dat zou niet goed zijn voor het spel. Maar, zoals gezegd: de dalingssnelheid nu is ook niet goed.

Lager salaris komend seizoen
Je hoeft je spelers komend seizoen op hun verjaardag minder te betalen dan vroeger het geval zou zijn. De Spelersunie en de Federatie van Clubeigenaren hebben het volgende afgesproken:

- 50 procent salariskorting op secundaire (tertaire, etc.) vaardigheden.

- Alle veldspelers krijgen een salariskorting: hoe hoger de vaardigheid, des te groter de korting.

Een goddelijke veldspeler met monoskills krijgt bijvoorbeeld een salaris dat 30 procent lager ligt, bij een reusachtige veldspeler is dat 15 procent, bij een briljante veldspeler 10 procent en bij een uitstekende veldspeler 5 procent. De vaardigheid ‘Passen’ leidt tot een lagere korting dan andere vaardigheden (maar zal veel profiteren van de korting op secundaire vaardigheden).

- Keepers krijgen ook een salariskorting, maar die is hoger naarmate de vaardigheid lager is.
Reusachtige tot goddelijke keepers krijgen bijvoorbeeld een salariskorting van 4-5 procent, bij wereldklasse keepers ligt dit op 14 procent, bij briljante op 20 procent en bij uitstekende op bijna 40 procent.

De salarisopbouw van keepers is totaal anders dan die van veldspelers, vandaar de verschillende kortingen. De lonen van keepers zijn veel hoger op lage- en mediumniveaus, maar lager op hoge niveaus en veel lager op zeer hoge niveaus – terwijl ze veel meer bijdragen aan je team dan andere spelers. We willen niet dat keepers met hoge vaardigheden nog krachtiger worden dan nu al het geval is.

Belangrijk nieuws voor het seizoen na het volgende
Ik vertelde het al in februari in het achtergrondverhaal (over de spelontwikkeling): we willen dat het je meer oplevert wanneer je spelers langer in je team houdt. Daarnaast willen we ook je eigen jeugdspelers waardevoller maken. Daarom introduceren we in het seizoen na het komende seizoen (eind oktober) een loyaliteitsbonus voor spelers.

- Hoe langer je spelers bij je team zitten, hoe beter ze zullen presteren. Uiteraard wel tot op zekere hoogte.
Een voorbeeld: een reusachtige speler die al drie seizoenen bij je team speelt, presteert beter dan een reusachtige speler die je net hebt gekocht. Een speler die al negen seizoenen bij je team zit, krijgt dezelfde loyaliteitsbonus als een speler die je zeven seizoenen geleden hebt aangetrokken.

We gaan deze bonus in twee stappen invoeren: voor de helft in het seizoen dat in oktober start en volledig in het seizoen daarop. De maximale bonus die een speler kan krijgen, ligt rond de 10-15 procent (dus zo'n 7,5 procent in het eerste seizoen). We houden rekening met de tijd die een speler al bij je in dienst is op het moment dat we deze bonus introduceren.

- Spelers die al hun hele carrière bij jouw club zitten (en voor wie jouw club dus ook hun moederclub is), presteren een beetje extra wanneer ze het veld betreden, omdat ze extra gemotiveerd zijn om hun hele ziel en zaligheid voor de club te geven. Dit geldt overigens niet voor jeugdspelers die je ooit hebt verkocht en vervolgens weer hebt teruggekocht.

We zullen hier komend seizoen dieper op ingaan.

Nieuw personeelssysteem
Ik heb het al vaker gehad over het nieuwe personeelssysteem. Ik zal er nu dieper op ingaan. Wat we willen bereiken is dat het nieuwe personeelssysteem je duidelijke informatie geeft over het effect van elk personeelslid, zodat jij de juiste keuzes kunt maken. Het zal je ook meer mogelijkheden geven om het spel te spelen en meerdere strategieën ondersteunen en uitbalanceren. Het zal ook persoonlijker aanvoelen en je meer bij je club betrekken. Daarnaast zal het de economie in staat stellen om zich te stabiliseren, afhankelijk van de beslissingen die managers nemen.

Dit klinkt nogal groots, maar het is zeker mogelijk. Ik zal het idee erachter uitleggen.

- Je huurt één persoon op een bepaald niveau voor een bepaalde functie. Hoe hoger zijn niveau, hoe beter het personeelslid is.

- Je weet welk effect hij zal hebben op je team; dit wordt duidelijk uitgelegd.

- Je kunt voor elke functie maar één personeelslid aannemen, en het totale aantal is beperkt. Met andere woorden: je zult moeten kiezen welke mogelijkheden jij wilt inzetten.

- Fysiotherapeuten en dokters worden samengevoegd, maar er zullen meer personeelstypen zijn dan nu.

- Alle personeelsleden hebben uiteraard een positief effect op je team, maar er zullen ook negatieve effecten zijn. Je zou kunnen zeggen dat je personeel je niet alleen geld kost, maar dat er ook kosten zijn op het gebied van onder meer trainingen, vorm en fans.

- Hoeveel je betaalt voor een personeelslid, is afhankelijk van het aantal mensen dat dit personeelstype gekozen heeft. Met andere woorden: de prijs wordt door het collectief betaald en kan dus in de tijd variëren.
Meer informatie over het nieuwe personeelssysteem krijg je komend seizoen.

Hoe helpt dit de economie van het spel
Je begrijpt ongetwijfeld dat deze veranderingen een enorm effect gaan hebben op de speleconomie, maar het is wellicht minder duidelijk hoe het die economie nu precies helpt. Het antwoord hierop is dat je training kunt gaan inwisselen voor geld. Met andere woorden: je kunt je training geheel of gedeeltelijk ‘verspillen’ en hiervoor geld terugkrijgen (bijvoorbeeld van toeschouwers of sponsors).

Als je het bijvoorbeeld moeilijk vindt om je spelers met winst te verkopen, dan kun je je training verkwanselen en daarvoor geld terugkrijgen. Dit is goed voor de speleconomie, omdat er op deze manier geld in het systeem gepompt wordt waarmee je spelers kunt kopen en waardoor de prijzen stabiel blijven.

Bovendien geldt dat wanneer maar weinig gebruikers een bepaald type personeelslid aannemen dat personeelslid heel goedkoop wordt en dus slim is om aan te schaffen. Ook het omgekeerde geldt uiteraard: personeelsleden die veel gekozen worden, worden vanzelf heel duur. En dat maakt andere personeelstypen weer waardevoller. De strategieën helpen dus om elkaar uit te balanceren.

Grenzen aan ongelimiteerde strategieën
Met het nieuwe personeelssysteem introduceren we ook grenzen voor sparen ('hoarding') en handelen ('trading'). Andere strategieën kennen dergelijke limieten immers ook: er is bijvoorbeeld een grens voor het aantal spelers dat je kunt trainen en de snelheid waarmee dit gebeurt. Tegelijkertijd heb je zelf in zekere mate invloed op deze grenzen: door meer assistenten aan te nemen, kun je bijvoorbeeld de trainingssnelheid verhogen.

Dergelijke grenzen komen er nu ook aan sparen en handelen. Er wordt bijvoorbeeld een grens gesteld aan het aantal spelers dat je elke week op de transferlijst kunt plaatsen (je kunt deze weeklimiet overigens voor een deel opsparen). Wil je meer spelers op de transferlijst kunnen plaatsen, dan moet je een spelersagent aannemen.

Diegenen die veel geld op de bank hebben staan (en het op een bepaald moment willen gaan uitgeven), krijgen te maken met de belastingen. Via het aannemen van een accountant kun de grens verhogen waarop je vermogensbelasting moet gaan betalen. Ook kan hij je helpen om minder belasting te betalen.

We zijn de grenzen nog aan het bepalen, dus ik kan je op dit moment niet meer informatie geven. Wat ik wel kan zeggen is dat de gemiddelde manager niet veel met deze grenzen te maken zal krijgen.

Hoe zit het met de verbeterde ratings?
In mijn vorige achtergrondverhaal gaf ik aan dat het verbeteren van de ratings de hoogste prioriteit had. Door de ontwikkeling van de economie is het nieuwe personeelssysteem echter nog hoger op onze agenda komen te staan. We gaan uiteraard nog aan de slag met het verbeteren van de ratings, maar dat doen we op een later moment.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')