abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98689103
Hoihoi, ik heb advies nodig over vloerbedekking. Ik heb een handbewogen rolstoel en sinds kort ook een elektrische. Laminaat is geen optie: 1. dan moet ik ook m'n badkamervloer verhogen en betegelen want alles hier loopt gelijkvloers en 2. ik ben zó aan m'n huis gebonden dat ik kan niet een paar dagen uit logeren. Dagen in de rotzooi zitten en niet uit de voeten kunnen, kan ik niet aan.

Twijfel over een zeer lage pool vloerbedekking (is niet praktisch) maar heb een leuke vinyl op het oog, nml. dees:

Nu vraagt de vloerwinkel naar m'n banden want als ze van rubber zijn, is vinyl niet aan te raden: geeft vegen, die je er bij vinyl niet uit krijgt. Ik gebruik nu dus 2 rolstoelen binnen en ik tel 4 à 6 verschillende wielen waarvan over 1 soort een zwarte (rubber) streep loopt.

Rubber banden, dan kan alleen marmeleum of linoleum van Forbo. 'k Heb geen Forbo-centen.

Maar 'mijn' vinyl boven (plaatje) is al zo lawaaierig dat ik denk dat het wel een oneffenheidje kan hebben.

Op internet lees ik zoveel uiteenlopende verhalen: waar de 1 bij zweert, is een drama geworden bij de ander.

Vandaar mijn vraag, heeft iemand een goeie tip?

Groet Alice
The little girl giant woke up one morning,
got a shower from the Sultans Elephant
and wandered off to play in the park.....”
Petitie tegen de verkettering en verbanning van natuurlijke en alternatieve genezing
pi_98689505
Kan je de banden niet vervangen?
pi_98689538
Helaas heb ik zelf geen antwoord paraat, maar ik heb wel gezocht op Google. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vinyl wordt wel genoemd op de sites (zoekwoord Google: vloerbedekking rolstoel).
Misschien is het idee om nog een (andere) winkel te benaderen en te ondervragen over hun ervaringen?

Edit: http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=28666 (ben jij dit?)
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_98689703
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:04 schreef Rapaille het volgende:
Kan je de banden niet vervangen?
Neen, horen bij de rolstoel.
Petitie tegen de verkettering en verbanning van natuurlijke en alternatieve genezing
pi_98689738
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:04 schreef Sam-x het volgende:
Helaas heb ik zelf geen antwoord paraat, maar ik heb wel gezocht op Google. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vinyl wordt wel genoemd op de sites (zoekwoord Google: vloerbedekking rolstoel).
Misschien is het idee om nog een (andere) winkel te benaderen en te ondervragen over hun ervaringen?

Edit: http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=28666 (ben jij dit?)

Yep.
pi_98689872
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:54 schreef Ecila111 het volgende:
Hoihoi, ik heb advies nodig over vloerbedekking. Ik heb een handbewogen rolstoel en sinds kort ook een elektrische. Laminaat is geen optie: 1. dan moet ik ook m'n badkamervloer verhogen en betegelen want alles hier loopt gelijkvloers en 2. ik ben zó aan m'n huis gebonden dat ik kan niet een paar dagen uit logeren. Dagen in de rotzooi zitten en niet uit de voeten kunnen, kan ik niet aan.

Twijfel over een zeer lage pool vloerbedekking (is niet praktisch) maar heb een leuke vinyl op het oog, nml. dees:
[ afbeelding ]

Nu vraagt de vloerwinkel naar m'n banden want als ze van rubber zijn, is vinyl niet aan te raden: geeft vegen, die je er bij vinyl niet uit krijgt. Ik gebruik nu dus 2 rolstoelen binnen en ik tel 4 à 6 verschillende wielen waarvan over 1 soort een zwarte (rubber) streep loopt.

Rubber banden, dan kan alleen marmeleum of linoleum van Forbo. 'k Heb geen Forbo-centen.

Maar 'mijn' vinyl boven (plaatje) is al zo lawaaierig dat ik denk dat het wel een oneffenheidje kan hebben.

Op internet lees ik zoveel uiteenlopende verhalen: waar de 1 bij zweert, is een drama geworden bij de ander.

Vandaar mijn vraag, heeft iemand een goeie tip?

Groet Alice
Wat ligt er nu en waarom moet er nieuwe vloerbedekking?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_98689985
Lol, als ze versleten zijn flikkeren ze de hele stoel weg zeker :')

Natuurlijk kan je de rubberen banden vervangen. Maar goed.

Ons moeder heeft vinyl voor winkels thuis. Is zwaardere kwaliteit dan voor normaal thuis gebruik. Misschien iets om naar te gaan kijken?
pi_98690137
Er ligt nu vloerbedekking, ligt er al 14 jaar en ziet er niet uit. Van de week, met dat prutweer bij thuiskomst dacht ik: tja, wat als er nu tapijt ligt? Nu maakt het niet uit.
pi_98690331
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:13 schreef Guus Muisarm het volgende:
Lol, als ze versleten zijn flikkeren ze de hele stoel weg zeker :')

Natuurlijk kan je de rubberen banden vervangen. Maar goed.

Ons moeder heeft vinyl voor winkels thuis. Is zwaardere kwaliteit dan voor normaal thuis gebruik. Misschien iets om naar te gaan kijken?
De tijd van wegflikkeren is voorbij, ben al blij dat ik deze rolstoel heb gekregen: als ik nu nog ga zeiken over die banden zijn ze helemaal klaar met me. Misschien bedoel je projektvinyl?
pi_98691093
Parket is niet haalbaar?
In dat geval zou ik ook voor vinyl gaan. Ligt er als het goed is ook zo in, dat je je huis niet uit hoeft.
pi_98691272
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:35 schreef lezzer het volgende:
Parket is niet haalbaar?
In dat geval zou ik ook voor vinyl gaan. Ligt er als het goed is ook zo in, dat je je huis niet uit hoeft.
Parket: neen, ook 1. dan moet ik ook m'n badkamervloer verhogen en betegelen want alles hier loopt gelijkvloers en 2. ik ben zó aan m'n huis gebonden dat ik kan niet een paar dagen uit logeren. Dagen in de rotzooi zitten en niet uit de voeten kunnen, kan ik niet aan. Plus voor mij niet te betalen.

Vinyl: de vegen en vlekken er maar op wagen dan?
pi_98691743
marmoleum?

paar mm verschil kan je wel opvangen met een stripje. dan is het nog steeds gelijkvloers. daarvoor hoef je je badkamervloer niet te verhogen.
pi_98692989
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:48 schreef loecje het volgende:
marmoleum?

paar mm verschil kan je wel opvangen met een stripje. dan is het nog steeds gelijkvloers. daarvoor hoef je je badkamervloer niet te verhogen.
Idd, maar ik verwees naar de tip om óf laminaat óf parket te leggen.
pi_98693862
Wat is het budget (per m2) zo ongeveer?

Er is ook badkamerbestendig laminaat, wist je dat?

(foto is klikbaar, dit spul kost een kleine 33 per m2)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_98694240
Ik vind linoleum / marmoleum mooi spul. Het is alleen vrij prijzig om neer te leggen. Zou zelf gaan voor duurder zeil als dat voldoet (en zo te lezen moet dat kunnen). Laminaat zou ik niet doen ivm vocht ellende. Als je in een rolstoel zit lijkt me het extra onpraktisch aangezien je vocht echt op moet ruimen omdat het anders je vloer vernielt.
pi_98722356
Eclia: ik heb met mijn handbewogen rolstoel alleen als ik net nieuwe buitenbandjes heb last van vegen op het vinyl. Die zijn met een beetje poetsen met schoonmaakmiddel of wondersponsje best weg te krijgen. Vinyl is dus een prima oplossing.
Met slecht weer heb ik vaak een oude dweil in de gang liggen waarmee ik de ergste prut van mijn banden veeg voor ik verder rol.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_98723739
@sigme: ¤33 is me iets te gortig maar bedankt voor de tip.

@fktwkgs2012: idd vocht en wat zou je zeggen van een steentje in het profiel van je band, daar gaat je laminaat helemaal van aan gort.

@WheeleE: toch weer een positieve ervaring met vinyl! Vanmorgen de vinylbaas van Interfloor gesproken en hij geeft me geen garantie, geheel op eigen risicio dus, tja...

Ben nu Novilon van Forbo aan het overwegen.
pi_98726150
Kwam laatst grindvloer tegen in de bouwmarkt en wellicht is dat een oplossing? Wél de coating erop laten doen anders gaat het vuil tussen het grind zitten.

Wat info:

http://www.hornbach.nl/cms/media/nl/mixexpress/MixExpress_3.pdf
http://www.verbouwtips.nl/vloer/grindvloer/

Een gietvloer lijkt mij de beste oplossing maar denk dat het budget daarvoor niet toereikend is.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_98727287
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:23 schreef Ecila111 het volgende:
@sigme: ¤33 is me iets te gortig maar bedankt voor de tip.

@fktwkgs2012: idd vocht en wat zou je zeggen van een steentje in het profiel van je band, daar gaat je laminaat helemaal van aan gort.

@WheeleE: toch weer een positieve ervaring met vinyl! Vanmorgen de vinylbaas van Interfloor gesproken en hij geeft me geen garantie, geheel op eigen risicio dus, tja...

Ben nu Novilon van Forbo aan het overwegen.
Schoonmaken moet toch zo af en toe, en afhankelijk van de kleur en het motief van het vinyl zie je strepen niet zo gauw.
Zelf heb ik overigens laminaat liggen, en dat is prima schoon te maken, vergelijkbaar met vinyl.

Ik hoop dat je een passende oplossing vind ^O^
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_98729133
Verlijmd vinyl op een goede ondervloer moet volgens mij wel lukken. Enige nadeel is dat je bij scherpe bochten soms strepen zal maken, maar die zijn zo weg te poetsen.

En qua kosten loont het altijd de moeite om contact op te nemen met je gemeente of stichting MEE of er tegenwoordig nog budget is voor dit soort dingen.
pi_98731472
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 18:28 schreef Dzjonka het volgende:
Verlijmd vinyl op een goede ondervloer moet volgens mij wel lukken. Enige nadeel is dat je bij scherpe bochten soms strepen zal maken, maar die zijn zo weg te poetsen.

En qua kosten loont het altijd de moeite om contact op te nemen met je gemeente of stichting MEE of er tegenwoordig nog budget is voor dit soort dingen.
Mij is verteld dat rubber op vinyl meer schade kan opleveren dan strepen (wrijving + hitte + synthetisch materiaal), vandaar dat ze geen garantie geven. Mijn handige buurman, sprak ik vanmorgen (is opzichter geweest), is er iig geen voorstander van.

Gemeente geeft (de mijjne) geen vergoeding, bij MEE ga ik polshoogte nemen. Goeie tip, dank je!
pi_98731586
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:47 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Schoonmaken moet toch zo af en toe, en afhankelijk van de kleur en het motief van het vinyl zie je strepen niet zo gauw.
Zelf heb ik overigens laminaat liggen, en dat is prima schoon te maken, vergelijkbaar met vinyl.

Ik hoop dat je een passende oplossing vind ^O^
Oh, ik dacht dat je schreef vinyl te hebben liggen.

Tja als het bij strepen zou blijven, maak ik er ook geen punt van maar ze hadden het zelfs over gaten en erger. Die vinylmeneer raadde me zelfs gewoon tapijt aan :? .
pi_98731760
quote:
Een gietvloer lijkt mij de beste oplossing maar denk dat het budget daarvoor niet toereikend is.
Ik weet het wel zeker,
ga toch even kijken bij je links, dank je.
pi_98732000
Heeft iemand hier iets zinnigs op te zeggen?

http://www.handyfloor.nl/(...)fP1qkCFQiGDgodhnFEMw
pi_98732391
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:37 schreef Ecila111 het volgende:
Heeft iemand hier iets zinnigs op te zeggen?

http://www.handyfloor.nl/(...)fP1qkCFQiGDgodhnFEMw
Vinyl heb je vab veel merken en moet een gede prijs kwaliteitverhouding kunnen geven. Voor novilon betaal je de hoofdprijs. Ik heb zelf ook een dure niet novilon die geschikt is voor heavy use. Vinyl is makkelijk te leggen. Ondervloer is niet altijd nodig. Makkelijk leggen = goedkoop leggen. Ik was rond de 100 euro per strekkende meter kwijt geloof ik, inclusief leggen. Dat is dus rond de 25 euro per m2, wat ik nog steeds vrij prijzig vind maar ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')