Ik ben al een tijdje aan het experimenteren met een popcorn machine die ik voor het enorme bedrag van 2,50 heb gekocht.
![big_17295877_0_350-350.jpg]()
Ik ben er inmiddels achter dat dit niet de ideale popcorn machine is, maar ja hij is wel lekker klein vergeleken met de professionele varianten.
HET DOEL:Zoute popcorn maken zoals je die in de bioscoop krijgt, alleen iets minder zout.
Mijn popcorn machine is eigenlijk niet geschikt om ingredienten aan toe te voegen, maar goed voor een bedrag van 2,50 kon ik me niet zo druk maken.
Experiment 1:- een kwart van een zakje magnetron popcorn, met de bijbehorende boter (in de magnetron krijg je nooit echt lekkere popcorn omdat deze verbrand).
resultaat: aardig zoute popcorn maar het heeft een beetje chemische geur/smaak vanwege de nepboter (
Diacetyl)
Experiment 2:- 4 Eetlepels Popcorn
- Theelepel water
- 2 theelepels fijn tafelzout
resultaat: het water is in een mum van tijd verdampt waarna het zout weggeblazen wordt.
Experiment 3- 4 Eetlepels Popcorn
- 1 Eetlepel zonnebloem olie
De ingrediėnten vooraf mixen
resultaat: Aardig zoute popcorn, echter blijft er behoorlijk wat zout achter in de machine. Meer zout toevoegen helpt wel, maar de laatste popcorn is niet meer zo zout als de eerste.
De popcorn is niet zo romig als in de bioscoop.
Experiment 4- 4 Eetlepels Popcorn
- 1 plakje (een millimeter dik ofzo) zoute boter
De ingrediėnten vooraf mixen
resultaat: Aardig zoute popcorn, echter blijft er nog steeds behoorlijk wat zout achter in de machine. Niet alle popcorn is even zout.
De popcorn is op de hoeveelheid het zout na net zo als die van de bioscoop.
ConclusieIk denk dat het magische ingrediėnt poeder zout is. zoals dit:
![na3012273.jpg]()
Op die manier moet het met methode 4 lukken om goed gezouten popcorn thuis te maken.
Heeft iemand een idee waar je poeder zout kunt krijgen? Ik heb niet zo'n zin om met een vijzel zout te verpulveren.