abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98651999

Meegebracht van de biologische markt.

Uien zonder schil.

Ik dacht dat deze geschild waren, of dat dit een apart ras is. Maar ik hoorde iemand zeggen dat wanneer je uien direct van het land haalt, dat deze geen bruine schil krijgen. :o

Is er hier iemand die wellicht zelfs uien verbouwt en dit kan bevestigen? Het lijkt mij nogal sterk namelijk.
pi_98652091
volgens mij kan je ze gewoon wassen en eten (dus niet schillen). Maar 100% zeker weet ik het niet.
pi_98652098
Is het niet zoiets als prei?
pi_98652126
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 18:05 schreef Gulo het volgende:
[ afbeelding ]

Uien zonder schil.

Ik dacht dat deze geschild waren, of dat dit een apart ras is. Maar ik hoorde iemand zeggen dat wanneer je uien direct van het land haalt, dat deze geen bruine schil krijgen. :o

Is er hier iemand die wellicht zelfs uien verbouwt en dit kan bevestigen? Het lijkt mij nogal sterk namelijk.
Dun snijden en dan door de salade :9
pi_98652176
Lijkt me gewoon een bosui TS.
pi_98652249
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 18:05 schreef Gulo het volgende:
[ afbeelding ]

Uien zonder schil.

klopt Ts. Uien laat je normaliter drogen namelijk en dan wordt het buitenste vel bruin ;)
pi_98652250
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 18:12 schreef Ayca het volgende:
Lijkt me gewoon een bosui TS.
Dat dacht ik eerst ook, maar die hebben doorgaans toch niet echt van die dikke bollen aan de onderzijde?
pi_98652277
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 18:15 schreef Gulo het volgende:

[..]

Dat dacht ik eerst ook, maar die hebben doorgaans toch niet echt van die dikke bollen aan de onderzijde?
Dunner is lekkerder - denk ik. Maar zo levert een oogst waarschijnlijk meer op ;)
pi_98652290
Ze zijn toch geschild? Dat bruine laagje wat er normaal omheen zit, is de schil. Tenminste, dat dacht ik altijd.
Who motivates the motivator?
pi_98652352
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 18:18 schreef Spouwerranger het volgende:
Ze zijn toch geschild? Dat bruine laagje wat er normaal omheen zit, is de schil. Tenminste, dat dacht ik altijd.
Een ui bestaat uit allemaal laagjes. Dat de buitenste laag bruin wordt komt omdat ze na het oogsten (uit de grond halen) een tijdje op het land liggen om te drogen.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 25 juni 2011 @ 18:21:19 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_98652383
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_98652413
Met aardappelen ongeveer hetzelfde trouwens. Verse aardappelen hebben amper een schil, omdat die levend geoogst worden. Hierdoor zijn ze ook amper houdbaar.
De meeste aardappelen worden een tijdje voor het oogsten doodgespoten, waardoor de plant afsterft en de aardappel schil gaat vormen, en zo langer houdbaar is :)
pi_98652550
Ok, het verhaal lijkt dus bevestigd te worden. Wat is dan het nu van het oogsten van uien voordat ze afgestorven zijn en de schil dus bruin geworden is?
pi_98652597
Nee, het is een goede vraag.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 23:04:54 #16
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_98661840
Uien worden altijd geoogst "voor ze bruin geworden zijn".
Bruin worden = uitdrogen.
Dat doen ze op droogzolders enzo.

En als die buitenste schil eenmaal gedroogd is zijn ze ook op een hoopje (in een netje) lang houdbaar. Vers op een hoopje gaat schimmelen natuurlijk.

Maar beiden zijn gewoon ui. Weinig verschil.

Uitdrogen / bruin worden doen ze natuurlijk nooit in de grond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')