Dun snijden en dan door de saladequote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:05 schreef Gulo het volgende:
[ afbeelding ]
Meegebracht van de biologische markt.
Uien zonder schil.
Ik dacht dat deze geschild waren, of dat dit een apart ras is. Maar ik hoorde iemand zeggen dat wanneer je uien direct van het land haalt, dat deze geen bruine schil krijgen.![]()
Is er hier iemand die wellicht zelfs uien verbouwt en dit kan bevestigen? Het lijkt mij nogal sterk namelijk.
klopt Ts. Uien laat je normaliter drogen namelijk en dan wordt het buitenste vel bruinquote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:05 schreef Gulo het volgende:
[ afbeelding ]
Meegebracht van de biologische markt.
Uien zonder schil.
Ik dacht dat deze geschild waren, of dat dit een apart ras is. Maar ik hoorde iemand zeggen dat wanneer je uien direct van het land haalt, dat deze geen bruine schil krijgen.![]()
Is er hier iemand die wellicht zelfs uien verbouwt en dit kan bevestigen? Het lijkt mij nogal sterk namelijk.
Dat dacht ik eerst ook, maar die hebben doorgaans toch niet echt van die dikke bollen aan de onderzijde?quote:
Dunner is lekkerder - denk ik. Maar zo levert een oogst waarschijnlijk meer opquote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:15 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar die hebben doorgaans toch niet echt van die dikke bollen aan de onderzijde?
Een ui bestaat uit allemaal laagjes. Dat de buitenste laag bruin wordt komt omdat ze na het oogsten (uit de grond halen) een tijdje op het land liggen om te drogen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:18 schreef Spouwerranger het volgende:
Ze zijn toch geschild? Dat bruine laagje wat er normaal omheen zit, is de schil. Tenminste, dat dacht ik altijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |