abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98644461
Even een snel vraagje. Ik ben alvast voor vanavond tomatensoep aan het maken, en nou heb ik een recept van Jamie Oliver (uit Jamie's dinners), waarin hij er op het laatst een mengseltje van room, azijn en eidooiers doorheen gooit. Het lijkt me dat de belangrijkste functie van die eidooiers is om de zaak te binden, of niet? Maar goed, ik ben zwanger en mijn dochtertje van 1,5 eet ook mee, dus ik zie dat met die eidooiers niet zo heel erg zitten (salmonella en zo). Kan ik ze vrij ongestraft vervangen door maizena (of een ander bindmiddel, zo ja, welk?), of verpest ik dan m'n hele tomatensoep?
pi_98644755
Hoi Bleie,
Is inderdaad beter om de eierdooiers niet te gebruiken, volgens mij voegen ze een volle smaak toe.
Of is het de bedoeling dat het bind? Ik zou zelf wat extra aardappelzetmeel eraan toevoegen.
Succes!
pi_98644769
met een paar eidooiers bind je niet een hele pan met soep. Het is denk ik voornamelijk om het af te maken, geeft een heerlijke smaak. Doordat je soep nogal warm zal zijn zou salmonella geen probleem moeten zijn. Maar anders neem je toch gewoon een klont boter om je soep af te maken, makkelijker en erg lekker :)
pi_98646021
Dank!

Op het plaatje ziet het eruit als een licht gebonden soep, dus niet heel erg. Bovendien hou ik wel van gebonden soep, dus ik ga het gewoon proberen. Tot nu toe wordt-ie lekker (hij is alleen oranje ipv rood :? ). De room e.d. doe ik dan vanavond wel als ik hem weer opwarm.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 16:05:10 #5
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_98648118
Die dooier gaat toch zeker door de hete soep?
Niks aan de hand. Gewoon doen.
pi_98648227
quote:
Tot nu toe wordt-ie lekker (hij is alleen oranje ipv rood :? ). De room e.d. doe ik dan vanavond wel als ik hem weer opwarm.
Echte tomatensoep hoort oranje te zijn, niet rood.
pi_98650137
Hmm, ik heb toch echt weleens eerder tomatensoep gehad, en die was een stuk roder dan deze. Zou het uitmaken of je de tomaten ontvelt of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')