Komt natuurlijk ook nog bij dat wanneer het achter de rug is je ook onderdeel bent van een gezelschap waarbij niet zomaar iedere lul bij komt. Dat maakt zoiets extra waardevol natuurlijk.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:09 schreef Sloeber94 het volgende:
Kneus, die ontgroeningsperiode gaat om iets anders:
Je wordt in extreme situaties gezet. In deze situaties leer je jezelf erg goed kennen en de mensen die over je heen kijken zien ook meteen wat voor een persoon jij bent. Laat jij problemen oplossen door anderen of ga je er zelf achteraan? Etc.
Dus eerst wat research doen voordat je allemaal uitspraken gaat doen.
Mooie postquote:Op maandag 27 juni 2011 14:53 schreef Nielsch het volgende:
Mijn ontgroening was verschrikkelijk. Ze hebben drie vingers en zeven tenen van me afgehakt. Ik werd elke ochtend verplicht om vier flessen jenever te adten. Als me dat niet lukte werd ik 40 uur opgesloten in een ruimte zonder zuurstof. Ik werd naakt opgesloten in een gevangenis waar giftige slangen rondkropen en als ik daar geen liefde mee bedreef kreeg ik maar lieft 3 uur lang stroomstoten toegediend.
En toen dat eerste jaar. Daarin moest ik 4 maanden zonder drinken doen en mocht ik het eerste jaar niet eten. In mijn eerste jaar moest ik bovendien dagelijks maar liefst 23 uur per dag op de sociëteit werken. Als er werd gekotst op de vloer, moest ik dat met een rietje opzuigen. Eens per maand moest ik naakt van de Domtoren springen en ik zag maar hoe ik dit moest overleven. Ging ik dood, dan had ik gewoon dikke pech.
Het was echt verschrikkelijk. Ga nooit bij een studentenvereniging!
En zo zijn er wel meer, wat weer zorgt voor meer poepreactiesquote:Op maandag 27 juni 2011 18:15 schreef Efilcaz het volgende:
Die autisten in dit topic. En hun kulargumentjes maar weer verdedigen zoals echte rasautisten betaamt![]()
![]()
Het mooie is ook, om deze reacties blijf ik hier ook terugkomen
Jijquote:Op maandag 27 juni 2011 20:09 schreef Triptamine2 het volgende:
Ik heb me doodgelachen om de zwart-witte reacties hierzo. Goed topic mensen
Ballen![]()
Knorren![]()
Mensen![]()
Studeren![]()
Werken![]()
Talpa
Eerder treurig.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:34 schreef Hexagon het volgende:
Toch is het grappig te zien dat de op van het bedrijfsleven, politiek en publieke sector voor een groot deel ook bij een studentenvereniging heeft gezeten.
'Extreme situaties'? 'Jezelf leren kennen'?quote:Op maandag 27 juni 2011 16:09 schreef Sloeber94 het volgende:
Kneus, die ontgroeningsperiode gaat om iets anders:
Je wordt in extreme situaties gezet. In deze situaties leer je jezelf erg goed kennen en de mensen die over je heen kijken zien ook meteen wat voor een persoon jij bent. Laat jij problemen oplossen door anderen of ga je er zelf achteraan? Etc.
Dus eerst wat research doen voordat je allemaal uitspraken gaat doen.
Ja dat kan dus 2 kanten op werken, hequote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:34 schreef Hexagon het volgende:
Toch is het grappig te zien dat de op van het bedrijfsleven, politiek en publieke sector voor een groot deel ook bij een studentenvereniging heeft gezeten.
True story, maar iedereen moet het voor zichzelf weten. Ik heb me in het verleden wel eens geërgerd aan het dédain waarmee de doorsnee korpsbal op andersdenkenden placht neer te kijken. Tegenwoordig moet ik er gewoon om grinniken, want eigenlijk is die geldingsdrang t.a.v. hun 'vrienden voor het leven' gewoon grappig.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:51 schreef BonsaiWortel het volgende:
Studentenverenigingen zijn te vergelijken met doucheputjes.
Mensen die niet erg sociabel zijn, irritant, te introvert, te extrovert, narcistisch of anderzuks gaan vaak bij een studentenvereniging.
Gevolg: rare en onevenwichtige verhoudingen tussen de leden onderling die dan groepjes gaan vormen, gevolg is een nog raardere cocktail van onevenwichtigheid.
Conclusie: als je al fijne vrienden hebt en makkelijk contact kan leggen met mensen is een studentenvereniging helemaal niet nodig.
Zie mijn sig. Jankzak. Pauper.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:32 schreef cherishable het volgende:
[..]
Wat er mis mee is? Het zijn gewoon irritante mensen, die alleen hun eigen wereld zien en die neerkijken op 'plebs' wat onder hun staat. (Terwijl datzelfde 'plebs' met veel meer is, en ze keihard uitlacht overigens) jammer genoeg worden dat onze toekomstige dokters en advocaten.
Een goed argument is in principe wel dat er mensen dood gaan tijdens ontgroeningen. Waarom zou je het dan in godsnaam nog doen? Getuigt van het zeer weinige verstand wat er in de hoofden van deze mensen zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |