Bullshit.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:19 schreef LasTeR het volgende:
Na twintig jaar zijn die dingen wel aan vervanging toe.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnepaneelquote:De levensduur van zonnepanelen met kristallijne cellen wordt gegarandeerd op 25 jaar, maar ligt -afhankelijk van de kwaliteit- in praktijk tussen de 30 en 45 jaar. De levensduur van zonnepanelen op basis van amorf silicium ligt tussen de 5 en 15 jaar.
Commercie verhaal. De financiele levensduur voor op je dak is 10, misschien 15 jaar. Hou rekening met afname van de efficiency, en voor de economische levensduur met nieuwere, goedkopere en efficientere dakpaneelopties.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnepaneel
Ik hoop niet dat je 1000kWh per maand gebruikt...quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:17 schreef technopunx het volgende:
Hallo, Hier iemand die via Greenchoice zijn energie afneemt? Greenchoice heeft een actie aarbij Greenchoice 10 zonnepanelen op je dak plaats. Hierdoor haal je zo'n 1950kw stroom per maand binnen. Hiervan gebruik je zo'n 1000 kw per maand en de rest gaat terug naar Greenchoice.
Omdat Greenchoice de zonnepanelen laat plaatsen en bekostigt, betaal je wel gewoon 23 cent per kw. Dit voor de aankomende 20 jaar. Hierna zijn de panelen en alle opbrengst voor je zelf.
Opzich klinkt het wel aantrekkelijk, maar ik twijfel toch nog een beetje. Twintig jaar is wel erg lang. We zouden dus meer dan twintig jaar in dit huis moeten wonen, om gratis stroom te kunnen krijgen. die 23 cent per kw staat wel vast. Dus als de kosten voor energie om hoog gaan, is het wel weer aantrekkelijk.
Je kan ze tussentijds wel overkopen. Om nu zelf zonnepanelen te gaan kopen, zit er zo wie zo niet in. Dan hebben we wel andere dingen die eerst aan het huis moeten gebeuren.
Iemand meer info?
Ik neem niet aan dat er op Wikipedia commerciele verhalen gepost worden. Maar ik ben het met je eens dat die dingen na verloop van tijd minder efficient zullen worden.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Commercie verhaal. De financiele levensduur voor op je dak is 10, misschien 15 jaar. Hou rekening met afname van de efficiency, en voor de economische levensduur met nieuwere, goedkopere en efficientere dakpaneelopties.
Ow jawel.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik neem niet aan dat er op Wikipedia commerciele verhalen gepost worden. Maar ik ben het met je eens dat die dingen na verloop van tijd minder efficient zullen worden.
Ik ben benieuwd wat er gebeurd als de energieprijs zakt....quote:betaal je wel gewoon 23 cent per kw.
1950 kWh per jaar, TS...quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:17 schreef technopunx het volgende:
Hallo, Hier iemand die via Greenchoice zijn energie afneemt? Greenchoice heeft een actie aarbij Greenchoice 10 zonnepanelen op je dak plaats. Hierdoor haal je zo'n 1950kw stroom per maand binnen.
(...)
Er moet heel wat gebeuren wil de energieprijs de komende 20 jaar substantieel zakken.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je wil overstappen of wilt verhuizen....
Bovendien las ik laatst op nu.nl dat er een nieuw type zonnepaneel binnenkort komt (zeker binnen 20 jaar) dat gebruikt maakt van de elektromagnetische golven en een rendement heeft van meer dan 80%. Beetje zonde van die panelen die er nu zijn met een rendement van max 15%
[..]
Ik ben benieuwd wat er gebeurd als de energieprijs zakt....
Lees dit maar eens:
http://www.z24.nl/z24geld(...)giemaatschappij.html
Ik zou er mijn vingers niet aan branden.
Dat klopt. Ik durf mijn handen wel in het vuur te steken dat de prijzen binnen enkele jaren niet enorm gaan zakken, maar over een periode langer dan 10 jaar durf ik niks te zeggen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:15 schreef Dementor het volgende:
[..]
Er moet heel wat gebeuren wil de energieprijs de komende 20 jaar substantieel zakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |