abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98641430
Hallo, Hier iemand die via Greenchoice zijn energie afneemt? Greenchoice heeft een actie aarbij Greenchoice 10 zonnepanelen op je dak plaats. Hierdoor haal je zo'n 1950kw stroom per maand binnen. Hiervan gebruik je zo'n 1000 kw per maand en de rest gaat terug naar Greenchoice.

Omdat Greenchoice de zonnepanelen laat plaatsen en bekostigt, betaal je wel gewoon 23 cent per kw. Dit voor de aankomende 20 jaar. Hierna zijn de panelen en alle opbrengst voor je zelf.

Opzich klinkt het wel aantrekkelijk, maar ik twijfel toch nog een beetje. Twintig jaar is wel erg lang. We zouden dus meer dan twintig jaar in dit huis moeten wonen, om gratis stroom te kunnen krijgen. die 23 cent per kw staat wel vast. Dus als de kosten voor energie om hoog gaan, is het wel weer aantrekkelijk.

Je kan ze tussentijds wel overkopen. Om nu zelf zonnepanelen te gaan kopen, zit er zo wie zo niet in. Dan hebben we wel andere dingen die eerst aan het huis moeten gebeuren.

Iemand meer info?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 12:19:02 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_98641450
Na twintig jaar zijn die dingen wel aan vervanging toe.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zaterdag 25 juni 2011 @ 12:55:43 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_98642423
Ik ken de aanbieding niet, maar is een gemiddeld dak groot genoeg voor 10 panelen? Mag je dat zomaar op je dak zetten als je dat wilt? En los van de panelen, moet er ook in huis nog het een en ander aangepast worden lijkt mij.

En wat Laster zegt, na 20 jaar zijn die dingen waarschijnlijk waardeloos en klaar voor vervanging.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 25 juni 2011 @ 12:57:12 #4
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98642472
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:19 schreef LasTeR het volgende:
Na twintig jaar zijn die dingen wel aan vervanging toe.
Bullshit.
pi_98642538
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:57 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Bullshit.
Echt wel. Schrijf ze maar af in 10 jaar.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:01:44 #6
152789 karr-1
pi_98642588
quote:
De levensduur van zonnepanelen met kristallijne cellen wordt gegarandeerd op 25 jaar, maar ligt -afhankelijk van de kwaliteit- in praktijk tussen de 30 en 45 jaar. De levensduur van zonnepanelen op basis van amorf silicium ligt tussen de 5 en 15 jaar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnepaneel
pi_98642675
quote:
Commercie verhaal. De financiele levensduur voor op je dak is 10, misschien 15 jaar. Hou rekening met afname van de efficiency, en voor de economische levensduur met nieuwere, goedkopere en efficientere dakpaneelopties.
pi_98642731
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:17 schreef technopunx het volgende:
Hallo, Hier iemand die via Greenchoice zijn energie afneemt? Greenchoice heeft een actie aarbij Greenchoice 10 zonnepanelen op je dak plaats. Hierdoor haal je zo'n 1950kw stroom per maand binnen. Hiervan gebruik je zo'n 1000 kw per maand en de rest gaat terug naar Greenchoice.

Omdat Greenchoice de zonnepanelen laat plaatsen en bekostigt, betaal je wel gewoon 23 cent per kw. Dit voor de aankomende 20 jaar. Hierna zijn de panelen en alle opbrengst voor je zelf.

Opzich klinkt het wel aantrekkelijk, maar ik twijfel toch nog een beetje. Twintig jaar is wel erg lang. We zouden dus meer dan twintig jaar in dit huis moeten wonen, om gratis stroom te kunnen krijgen. die 23 cent per kw staat wel vast. Dus als de kosten voor energie om hoog gaan, is het wel weer aantrekkelijk.

Je kan ze tussentijds wel overkopen. Om nu zelf zonnepanelen te gaan kopen, zit er zo wie zo niet in. Dan hebben we wel andere dingen die eerst aan het huis moeten gebeuren.

Iemand meer info?
Ik hoop niet dat je 1000kWh per maand gebruikt... :')
pi_98642807
Hou je er ook rekening mee wat je er mee moet doen als je verhuist.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:13:18 #10
152789 karr-1
pi_98642917
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Commercie verhaal. De financiele levensduur voor op je dak is 10, misschien 15 jaar. Hou rekening met afname van de efficiency, en voor de economische levensduur met nieuwere, goedkopere en efficientere dakpaneelopties.
Ik neem niet aan dat er op Wikipedia commerciele verhalen gepost worden. Maar ik ben het met je eens dat die dingen na verloop van tijd minder efficient zullen worden.
pi_98642956
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:13 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik neem niet aan dat er op Wikipedia commerciele verhalen gepost worden. Maar ik ben het met je eens dat die dingen na verloop van tijd minder efficient zullen worden.
Ow jawel.
En de nl zonnepanelen is gewoon weinig genuanceerd.
pi_98644897
Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je wil overstappen of wilt verhuizen....

Bovendien las ik laatst op nu.nl dat er een nieuw type zonnepaneel binnenkort komt (zeker binnen 20 jaar) dat gebruikt maakt van de elektromagnetische golven en een rendement heeft van meer dan 80%. Beetje zonde van die panelen die er nu zijn met een rendement van max 15%

quote:
betaal je wel gewoon 23 cent per kw.
Ik ben benieuwd wat er gebeurd als de energieprijs zakt....

Lees dit maar eens:
http://www.z24.nl/z24geld(...)giemaatschappij.html
Ik zou er mijn vingers niet aan branden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_98645446
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:17 schreef technopunx het volgende:
Hallo, Hier iemand die via Greenchoice zijn energie afneemt? Greenchoice heeft een actie aarbij Greenchoice 10 zonnepanelen op je dak plaats. Hierdoor haal je zo'n 1950kw stroom per maand binnen.

(...)

1950 kWh per jaar, TS...
“I don’t hate people. I just feel better when they’re not around.”
pi_98648297
TS, die 1000 kwh zijn op de site van greenchoice een rekenvoorbeeld voor het verschil wat die panelen zouden opwekken (een stelpost notabene !!) en wat terug het net opgaat (wel met meter).

Als de panelen minder goed hun werk zouden doen dan die stelpost zou voorstellen (kwaliteit van de panelen is slechter dan gesteld, weer is over een langere termijn slechter) dan betaal jij dat verschil volledig (er wordt immers niet gemeten wat jij afneemt van die panelen, er wordt alleen gemeten wat jouw overschot is, en met minder productie is er ook minder overschot).

Bovendien is het rekenvoorbeeld van 1000 kwh eigen verbruik zeer suggestief. De link van sjorsie1982 (z24 link) spreekt over een productie van een half gemiddeld gezinsverbruik (3900 kwh dus als gezinsverbruik), terwijl het rekenvoorbeeld van greenchoice, met de helft van iets, zo is gekozen dat men heel snel kan denken dat de kosten bij die 1000 kwh blijven.
Aannemelijker is dat een gemiddeld gezien 3900 kwh nodig heeft, 1950 kwh zou kunnen opwekken met die panelen (stelling van greenchoice), op het moment van opwekken er zelf een deel van zou gebruiken, een ander deel het netwerk op zou sturen, en nog eens 2900 (tegen welke kosten, wel op een contract van 20 jaar !!) van het net zou afnemen in de uren dat die panelen niets opleveren.

Zoveel voordeel vind ik het trouwens ook nog niet:
- Opbrengst van die zonnecellen = 0.23 x 1950 x 20 = 8970 (waar een instalatie volgens die z24 link rond 8000 zit betaal je bij greenchoice dus een relatief lage rente van totaal 1000 euro over 20 jaar)
- Tegenover die lage rente staat wel een klant die niet zo snel bij greenchoice weg is (voor de overige kwh), met welke kwh prijs, ook 23ct, of gaat dat via een tweede meter, met variabele al dan niet hoge tarieven
pi_98648435
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je wil overstappen of wilt verhuizen....

Bovendien las ik laatst op nu.nl dat er een nieuw type zonnepaneel binnenkort komt (zeker binnen 20 jaar) dat gebruikt maakt van de elektromagnetische golven en een rendement heeft van meer dan 80%. Beetje zonde van die panelen die er nu zijn met een rendement van max 15%

[..]

Ik ben benieuwd wat er gebeurd als de energieprijs zakt....

Lees dit maar eens:
http://www.z24.nl/z24geld(...)giemaatschappij.html
Ik zou er mijn vingers niet aan branden.
Er moet heel wat gebeuren wil de energieprijs de komende 20 jaar substantieel zakken.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 18:09:12 #16
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_98652093
Voor 3000 euro koop je al een redelijk PV systeem met een terugverdientijd van max 12 jaar.
Het is dus veel voordeliger om gewoon zelf een PV systeem aan te schaffen.
pi_98654375
Bedankt voor de reactie's! Ik snap dat het voordeliger is om zelf de zonnepanelen aan te schaffen. Hier heb ik nu alleen het geld niet voor(over). Dus op zich is dit een mooie oplossing.

Het is vooral gunstig als de energieprijzen omhoog gaan in de toekomst. Dat ze gaan zaken lijkt mij stug, maar je weet maar nooit. maar hoe veel zal de energieprijs de aankomende jaren gaan stijgen?

De panelen blijven wel 30 jaar goed. Allen de omvormer niet. Iemand een idee hoe lang het duurd voor deze aan vervanging toe is?

Met de 23 cent per kw schilt het me nu inderdaad niet zoveel. Of dat het loont om de panelen op het dak te laten plaatsen met een contract van 20 jaar?

Ik zal er nog eens een nachtje over slapen!
pi_98678515
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:15 schreef Dementor het volgende:

[..]

Er moet heel wat gebeuren wil de energieprijs de komende 20 jaar substantieel zakken.
Dat klopt. Ik durf mijn handen wel in het vuur te steken dat de prijzen binnen enkele jaren niet enorm gaan zakken, maar over een periode langer dan 10 jaar durf ik niks te zeggen.

Deze acties lijken altijd heel leuk. Goed voor het milieu, etc. maar er kleven zoveel nadelen aan, die je van te voren niet weet. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je je huis te koop moet zetten? Als je van energielevancier wisselt? Als je huis afbrandt? Als die cellen eerder dan 20 jaar stukgaan? etc. 20 jaar is een lange tijd en dat is voor niemand te overzien, wat er nog gaat gebeuren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')