Bij een van mijn katten is de chip eruit gevallen na ongeveer 2 maanden, opeens stak ie door haar huid naar buiten en heb ik hem er zonder moeite uitgehaald, verder niets, geen wondje, het gaatje was niet meer te zien en geen korstje oid. Het zijn hier binnenkatten dus ik heb de chip niet opnieuw laten zetten.
Ik neem aan dat je je kat expres hebt laten chippen, zodat ie bijv naar buiten kan. Als de chip er zo uitvalt vlak nadat hij is gezet, dan duidt het toch wel op een foutje bij de plaatsing lijkt mij. Als de dierenarts dan ook nog zegt dat het nooit eerder is gebeurd, dan snap ik ook niet waarom ze niet even kosteloos een nieuwe kunnen plaatsen.
Nu ik er zo over nadenk, ik denk dat elke chip een eigen nummer heeft en dat je waarschijnlijk ook betaald voor de registratie daarvan. En als ze er dan een nieuwe chip in moeten doen, dan is het dus ook een nieuw nummer en een nieuwe registratie, zoiets zal het wel zijn.
Maar juist omdat de dierenarts zegt dat het nooit voorkomt zou het wel zo'n vriendelijke service zijn als ze dan voor deze ene keer een nieuwe chip kosteloos plaatsen. En dan bij de volgende die met zijn dier komt voor de zekerheid vertellen dat het kan gebeuren dat de chip eruit valt en dat dan de kosten voor een nieuwe voor de eigenaar van het dier zijn. Dan hebben ze zich daar in het vervolg mooi voor ingedekt

Je zou natuurlijk kunnen vragen of ze dezelfde chip er opnieuw in willen doen, misschien als ze die ontsmetten oid? Of zit ie in een speciaal hulsje als ie erin wordt geschoten? (Ik heb er niet zoveel verstand van). Maar als dat mogelijk is, dan heeft niemand last van nieuwe nummers/nieuwe registraties e.d. dus wellicht dat dat wel kosteloos zou kunnen? Of, als dat dus überhaupt mogelijk is, kun je anders hetzelfde aan een andere dierenarts vragen, of ze de huidige chip er opnieuw in zouden kunnen doen? Misschien tref je ergens een aardige die dit kosteloos wil doen dan!
[ Bericht 4% gewijzigd door bl0emetjE op 24-06-2011 22:06:44 ]