Maar goed ook, anders hing ik aan de lijn met de dierenbescherming!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:32 schreef Bobdew het volgende:
Het valt mij op dat ik de laatste tijd enorm veel dode slakken zie bij mij thuis, ik heb het nog nooit zo erg gezien, ik hoor de hele tijd krak, als ik eroverheen loop(dan zijn ze al dood hoor.
Heb geen idee hoe dat komt wij gebruiken namelijk geen vergif o.i.d, of gaan slakken meestal dood in juni of zo?
Vind Ts wel erg slim en knap dat hij kan zien wanneer slakken dood zijn voordat ze geplet worden...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:39 schreef Diemux het volgende:
[..]
Maar goed ook, anders hing ik aan de lijn met de dierenbescherming!
Eerst ademhaling en hartslag controleren.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:40 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Vind Ts wel erg slim en knap dat hij kan zien wanneer slakken dood zijn voordat ze geplet worden...
Nee als je een levende slak doodgetrapt zie allemaal slijm en zo, nu zie ik alleenmaar een geplet huisje.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:41 schreef Diemux het volgende:
[..]
Eerst ademhaling en hartslag controleren.
ja zou het door de regen komen? waarom zouden slakken actiever zijn bij regen?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:39 schreef Bienelientjee het volgende:
Met de regen van afgelopen dagen zijn ze denk ik gewoon een stuk actiever dan normaal?
gelukkig heb ik geen huisdieren, alleen kippen maar die zitten opgesloten.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:41 schreef senesta het volgende:
Geen idee, ik weet ook niet hoe gif tegen slakken werkt eigenlijk. Misschien dat buren zoiets hebben?
Ik zou in ieder geval even opletten met huisdieren rond het huis dan.
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:44 schreef Bobdew het volgende:
[..]
Nee als je een levende slak doodgetrapt zie allemaal slijm en zo, nu zie ik alleenmaar een geplet huisje.
Maar dat klinkt juist alsof die regen gunstig is, dan kunnen ze gewoon rondlopen zonder uitgedroogd te raken. Waarom zouden ze dan dood gaan door die regen?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:51 schreef Bienelientjee het volgende:
Nou ja, vrij simpel. Als het erg droog is, dan blijven ze lekker op vochtige plekjes zitten. (Ze drogen namelijk uit in de zon, oftewel gaan dan dood). Meestal zijn ze vooral 's nachts actief (even googlen en je kan er genoeg over lezen) en heeft het goed geregend, dan komen ze ook naar buiten.
Een goed middeltje om tegen ze te gebruiken is bijvoorbeeld bier. (Vul een potje met wat bier, ze komen op de gist geur af en verdrinken dan in het potje) Of slakkenkorrels, maar sommige zijn volgens mij niet erg geschikt voor andere dieren en/of kinderen. Dan moet je weer oppassen met waar je die korrels neergooid.
Hebben wij lange periode gehad, ze vraten al onze planten in de tuin aan!![]()
hebben slakken wel een hart?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:41 schreef Diemux het volgende:
[..]
Eerst ademhaling en hartslag controleren.
Misschien issie net ff boodschappen doen of op vakantie ?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:44 schreef Bobdew het volgende:
[..]
Nee als je een levende slak doodgetrapt zie allemaal slijm en zo, nu zie ik alleenmaar een geplet huisje.
leuk tochquote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:15 schreef Greys het volgende:
Het viel mij van de week ook op dat er zo véél slakken zijn ineens
Tenminste, ze vielen me nooit op en nu moet ik elke avond hink-stap-sprong over het paadje naar de voordeur omdat er dan rustig 20 (!) over dat paadje heen kruipen.
Mijn hond kijkt er ook altijd zo vreemd naarquote:
gaat ie zekers aan snuffelen ofniet?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Mijn hond kijkt er ook altijd zo vreemd naar
Echt zo'n WTF-blik. En best leuk idd want overdag zijn ze gewoon weer weg, maar in het donker moet ik wel goed uitkijken dat ik er niet op ga staan. Dat geluid (en de smurrie)...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |