abonnement Unibet Coolblue
pi_98604493
Hallo lieve Travellers!

Hoewel ik weet dat de meesten van jullie de neus ophalen voor kamperen, en liever in een bed & breakfast, een 4-sterren hotel of een comfortabele bungalow zitten, en het liefste met het vliegtuig weggaan, en zo ver mogelijk weg dan ook nog, probeer ik toch hulp te zoeken.

M'n O+ (uit Duitsland :') ) en ik zijn op zoek naar een Tent. We kamperen graag, en zijn dat ook deze zomer weer van plan. Afgelopen zomer hebben we een tent van m'n ouders geleend, en vanuit die herrinering willen we graag een nieuwe tent kopen, die aan een aantal eisen moet voldoen waar de tent van m'n ouders niet aan voldeed:

- Hij moet waterdicht zijn... |:( . Het liefst >PU 3000
- Hij moet een voortent hebben waar je met 2 persoon in kunt zitten en eventueel koken.
- makkelijk op te zetten, maar dat zijn alle koepel/tunnel tenten..
- niet meer dan 200 euro kosten

We hebben een aantal tenten op het oog:
De Husky blare. Grote voortent, redelijk waterdicht, maar ik vind de binnentent wat klein in de lengte, ik zou liever een 2.20 binnentent hebben, aangezien ik vrij lang ben.


De tatonka Alaska 3XL. De naam is al cool, omdat ik in Alaska gewoond heb. Dit is de tent die we graag zouden willen kopen, maar hij is te duur.


Coleman Coastline. Deze spreekt mij niet zo aan, op de een of andere manier..


Goed, de vraag is dus: hebben jullie nog ideeen van tenten die in deze categorie passen, en niet duurder zijn dan 200 euro..

Verder, misschien kunnen we er het grote Tenten topic van maken, dus, waar kamperen jullie mee? En bevalt dat? Waarom wel/waarom niet?
pi_98604966
Een wigwam.

Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_98604972
Waterdicht lijkt me vrij handige feature!

Ik vind kamperen alleen leuk voor een paar dagen en kampeer òf met mijn 8-persoons Lidl tent òf met mijn koepeltentje van de V&D van tig jaar terug. Dus aan mij heb je helemaal niets. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_98605118
Leuk!! Ik zal eens opzoeken welke tent wij hebben. Het is in ieder geval een tent met asymmetrische ingangen, wat wel handig is bij harde wind of regen. Fijn ding om op te zetten ook!

Volgens mij is het een voorloper van dit model:



quote:
Volledig vrijstaande koepeltent met 2 grote deuren en 2 luifels. De voorgebogen stokken zorgen voor rechte wanden (High Wall) in de binnentent; de binnententruimte is optimaal benut. In de wanden mesh panelen die in combinatie met ventilatiepanelen in de buitentent (Air Control) zorgen voor voldoende ventilatie.

Producteigenschappen

* Aantal personen: 3
* Gewicht: 4400 gram
* Materiaal: Polyester
Het is wel een nadeel dat je nergens heen kan als het slecht weer is. Je kan geen stoelen in een voortent zetten zeg maar.

[ Bericht 37% gewijzigd door Phaidra op 24-06-2011 14:25:24 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98605874
Hij voldoet niet echt aan je eisen Jagar, behalve het waterdicht-gedeelte :D .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98606100
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:17 schreef Phaidra het volgende:
Leuk!! Ik zal eens opzoeken welke tent wij hebben. Het is in ieder geval een tent met asymmetrische ingangen, wat wel handig is bij harde wind of regen. Fijn ding om op te zetten ook!

Volgens mij is het een voorloper van dit model:

[ afbeelding ]

[..]

Het is wel een nadeel dat je nergens heen kan als het slecht weer is. Je kan geen stoelen in een voortent zetten zeg maar.
Ja, een leuke tent, inderdaad! We hebben graag een beetje voortent, omdat we vorig jaar 2 weken in de regen gestaan hebben, en op een gegeven moment wil je wel een beetje bewegingsruimte hebben, zeg maar....Aangezien we vaak ricthing de bergen zullen gaan is de kans op meer regen groot...
pi_98606500
Heeft de Vrijbuiter niet iets voor jullie?
Zoiets klinkt bijv. best ok: http://www.vrijbuiter.nl/(...)ers./lincoln-4-2631/
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_98607124
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Heeft de Vrijbuiter niet iets voor jullie?
Zoiets klinkt bijv. best ok: http://www.vrijbuiter.nl/(...)ers./lincoln-4-2631/
ik vind kamperen met een tent waarin je kunt staan geen kamperen meer.. :@

Maar, we hebben wel naar deze gekeken:



Maar, het liefst bestellen we op het internet in duitsland, want kleine kans dat ik nog in Nederland kom voordat we op vakantie gaan.

ik zie ondertussen door de tenten het kampeerveld niet meer staan!
pi_98607325
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:52 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik vind kamperen met een tent waarin je kunt staan geen kamperen meer.. :@

Maar, we hebben wel naar deze gekeken:

[ afbeelding ]

Maar, het liefst bestellen we op het internet in duitsland, want kleine kans dat ik nog in Nederland kom voordat we op vakantie gaan.

ik zie ondertussen door de tenten het kampeerveld niet meer staan!
Ow!! :D Ik dacht dat je een tent wilde waar je in wilde staan. :D
dat komt er ook van als je eigenlijk gewoon hoort te werken. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_98610111
Wij hebben ook wel zo'n tunneltent gehad maar we hebben 'm weggedaan. Omdat we toch véél liever een tent hebben die minstens deels uit zichzelf blijft staan - we zijn niet altijd op plaatsen waar je makkelijk haringen in de grond mept.

Wij hebben zo een:


Door de gekruiste stokken staat ie zelf en hij kan ook zonder buitentent opgezet worden - fijn als het erg warm is.

We hebben ook een hele grote katoenen tent, maar daar gaan we zelden mee op pad.

Volgende wens is een tarptent, maar op de eerstekomende lichtgewichtwandelvakantie gaan we waarschijnlijk met bivakzakken op pad. Geen tent dus.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_98610727
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:04 schreef Jagärtrut het volgende:

- Hij moet waterdicht zijn... |:( . Het liefst >PU 3000
- Hij moet een voortent hebben waar je met 2 persoon in kunt zitten en eventueel koken.
- makkelijk op te zetten, maar dat zijn alle koepel/tunnel tenten..
- niet meer dan 200 euro kosten
Ik zou dus liever dan zo'n tunneltent, zoiets nemen:

Deze is wat aan de dure kant (300) maar het gaat mij om het model.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_98660363
Deze post had ik helemaal niet gezien, Sigme!

We hebben vanmidag een tent gekocht. Uiteindelijk ging het tussen twee modellen, en deze uitgezocht, de Robens Voyager 3 ex.

Ik krijg izn in de vakantie!

pi_98684198
Ziet er tof uit! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen ermee :Y .
Venus in pocketformaat
© loveli
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 29 juni 2011 @ 10:40:59 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98809781
Omdat er nu echt gaten beginnen te vallen in m'n 17 jaar oude Lafuma tentje (R.I.P. ;( ) heb ik deze week een nieuw tentje gekocht:

Vango Tempest 300 (model 2011). Prijs: £113,95 ( ¤127 )



Theoretisch een 3 persoons tent, maar in de praktijk is het al redelijk krap voor 2 personen. Er is ook een 2 persoons versie maar die vond ik echt te krap (van binnen duidelijk kleiner dan m'n oude Lafuma, wat ook een 2 persoons tent was).

Ik ga er vanaf deze week mee op vakantie (Engeland, Schotland, Wales = regen en wind) dus dan krijgt hij een goede praktijktest. Voorlopig heb ik hem even opgezet in de tuin om te checken of er geen defecten zijn e.d. dus ik heb al wel een eerste indruk.

Positief
:) Kwaliteit/ prijs verhouding is subliem
:) PU 5000, dus zou goed waterdicht moeten zijn (maar dat moet blijken)
:) Hij lijkt heel stevig te staan, vooral als je het "Tension Band System" gebruikt (creert een interne driehoek)
:) Grote front porch (voor deze klasse), dus je hebt wat ruimte om te koken, schoenen neer te zetten, etc
:) Je kunt de buitentent eerst opzetten en daarna (=droog als het regent) de binnentent. Of als de tent droog is kun je de binnentent aan de buitentent laten zitten en ze tegelijkertijd opzetten.

Negatief
:{ Relatief zwaar: 3,3 kg. (mijn van binnen nauwelijks kleinere oude tent was 2kg)
:{ Weinig haringen aan de buitentent, waardoor scheerlijnen belangrijker worden (=meer ruimte nodig en struikelen :') )
:{ Minder gaas binnenin, dus mogelijk is de ventilatie minder dan in de oude tent (maar dat moet blijken)
:{ De tent is behoorlijk groot kwa buiten omvang terwijl hij van binnen vrij klein is. Dat komt natuurlijk grotendeels door de grote front porch.

Anyway, de tent krijgt de komende maand waarschijnlijk een stevige test te verduren.

[ Bericht 0% gewijzigd door SeLang op 29-06-2011 14:16:03 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_98812126
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:40 schreef SeLang het volgende:
Omdat er nu echt gaten beginnen te vallen in m'n 17 jaar oude Lafuma tentje (R.I.P. ;( ) heb ik deze week een nieuw tentje gekocht:

Vango Tempest 300 (model 2011). Prijs: £113,95 ( ¤127 )

[ afbeelding ]

Theoretisch een 3 persoons tent, maar in de praktijk is het al redelijk krap voor 2 personen. Er is ook een 2 persoons versie maar die vond ik echt te krap (van binnen duidelijk kleiner dan m'n oude Lafuma, wat ook een 2 persoons tent was).

Ik ga er vanaf deze week mee op vakantie (Engeland, Schotland, Wales = regen en wind) dus dan krijgt hij een goede praktijktest. Voorlopig heb ik hem even opgezet in de tuin om te checken of er geen defecten zijn e.d. dus ik heb al wel een eerste indruk.

Positief
:) Kwaliteit/ prijs verhouding is subliem
:) PU 5000, dus zou goed waterdicht moeten zijn (maar dat moet blijken)
:) Hij lijkt heel stevig te staan, vooral als je het "Tension Band System" gebruikt (creert een interne driehoek)
:) Grote front porch (voor deze klasse), dus je hebt wat ruimte om te koken, schoenen neer te zetten, etc
:) Je kunt de buitentent eerst opzetten en daarna (=droog als het regent) de binnentent. Of als de tent droog is kun je de binnentent aan de buitentent laten zitten en ze tegelijkertijd opzetten.

Negatief
:{ Relatief zwaar: 3,45 kg. (mijn van binnen nauwelijks kleinere oude tent was 2kg)
:{ Weinig haringen aan de buitentent, waardoor scheerlijnen belangrijker worden (=meer ruimte nodig en struikelen :') )
:{ Minder gaas binnenin, dus mogelijk is de ventilatie minder dan in de oude tent (maar dat moet blijken)
:{ De tent is behoorlijk groot kwa buiten omvang terwijl hij van binnen vrij klein is. Dat komt natuurlijk grotendeels door de grote front porch.

Anyway, de tent krijgt de komende maand waarschijnlijk een stevige test te verduren.
toffe tent! Daar hebben wij ook even naar gekeken, maar toch besloten om voro een wat grotere voortent te gaan, zeker omdat we over het algemeen met auto op vakantie gaan.
pi_98825745
De goedkopere polyester tenten zijn echt bout, als het een keer regent is alles klam van binnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')