abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98604477
De EU-leiders hebben de Italiaan Mario Draghi officieel benoemd tot nieuwe president van de Europese Centrale Bank (ECB).

Dat maakte EU-president Herman Van Rompuy vrijdag bekend.
Zijn benoeming gaat op 1 november in en loopt tot 2019.

Draghi, tot dusver topman van de Italiaanse centrale bank, volgt bij de ECB de Fransman Jean-Claude Trichet op, die sinds eind 2003 aan het roer stond van de ECB. Trichet was destijds de opvolger van de Nederlander Wim Duisenberg.

Volgens ingewijden maakt ECB-bestuurder Lorenzo Bini Smaghi in de komende maanden plaats voor zijn landgenoot. Hoewel de bestuurders van de ECB op persoonlijke titel worden benoemd, en niet als vertegenwoordiger van hun land, drong vooral Frankrijk de afgelopen tijd aan op het vertrek van Bini Smaghi.

Daarmee wilde het voorkomen dat na de benoeming van Draghi twee van de zes ECB-bestuurders uit Italië zouden komen. Algemeen wordt verwacht dat Frankrijk de opvolger van Bini Smaghi mag leveren.

Bron, nu.nl

Dat is vreemd want gisteren las ik dat Moody's niet veel vertrouwen heeft in een flink aantal Italiaanse banken, de Italiaanse schuldenlast en de groei van de Italiaanse economie.
Dan vraag ik me af wat voor goeds deze Italiaan dan heeft gedaan om nu de ECB aan te voeren.
pi_98604556
Hier dat artikel over Moody's:

Kredietbeoordelaar Moody's overweegt de waardering voor 16 Italiaanse banken naar beneden bij te stellen. Ook 13 andere banken volgt hij kritisch.
Vorige week liet de kredietbeoordelaar weten de kredietwaardigheid van Italië neerwaarts bij te stellen.

De 16 banken die nu ook een slechtere beoordeling zouden kunnen krijgen, zijn zeer gevoelig voor zelfs maar een bescheiden afwaardering van de Italiaanse kredietwaardigheid'', aldus Moody's.

Moody's twijfelt aan de groeikracht van de Italiaanse economie en vreest dat het land grote moeite zal hebben om de schuldenlast op een acceptabel niveau te houden.
Bron, nu.nl
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:06:45 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98604586

Whadda mistaika to maika
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98604693
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Whadda mistaika to maika
Ach, het zal wel een hielenlikker benne.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')