Zeer herkenbaar.
Heb een vriendengroep (gehad...) met 3 dames en 3 heren. Van 14 t/m 20 jaar non-stop wezen stappen, vakanties, kroeg, etc. Je komt vaak bij elkaar door iets wat je deelt (bijv. school of hobby), maar uiteindelijk kunnen je interesses ver uit elkaar gaan liggen.
Ik kon altijd met mijn vrienden praten, allemaal, tot diep in de nacht. Maar op een gegeven moment was het over. Levensvisie, doelen, ideeën, etc, Het lag op een gegeven zo ver uit elkaar dat we elkaar niets meer te melden hadden. Soms eet ik nog wel eens een hapje met iemand, of ga een keer op bezoek, maar daar blijft het wel bij. 6x per week is veranderd in max. 1x per maand. En uiteindelijk altijd weer teleurgesteld, want zoals 'vroeger' is het niet meer.
Als ik naar mijn zelf kijk ben ik als persoon héél erg veranderd: soulmate ontmoet (serieuze relatie), definitief klaar met opleiding, druk met een carrière opbouwen (jonge hond, veel uren), serieus bezig met een huis, collega's die dezelfde 'passie' hebben en waar je dus op een gegeven moment beter mee kan praten dan je eigenlijke vriendin.
De andere in de groep zijn allemaal anders: eentje is bouwvakker en die drinkt graag zijn biertje en verder interesseert het hem allemaal niet zoveel, een ander blijft de eeuwige student en lult al jaren over dat hij volgend jaar toch wel wil afstuderen, weer een ander is naar het oosten van Nederland verhuist om daar haar geluk te beproeven, weer een ander woont samen met haar vriend en heeft trouwplannen en de laatste heeft een horeca baantje en zit elk weekend bij de vriendengroep van haar vriend. Kortom, iedereen doet wat anders.
Soms wel erg jammer hoor, iedereen heeft leuke herinneringen. Interessant wat dit in de toekomst gaat worden.