abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:05:09 #201
159761 Arn0
Abbey Road
pi_98625700
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:03 schreef Aisumasen het volgende:
Oh ja, Paradiso. Omdat ik maan. beloofd heb dat ik van die leuke uitgebreide verslagjes blijf schrijven, hierbij:

Kijk eens, Keulen, hier liet Amsterdam zien hoe het gedaan moet worden.
Ja, heeft er niemand geen foto van de frontrow tijdens This House Is A Circus? Kunnen we vergelijken met die foto uit Berlijn :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:05:33 #202
192683 AMDB
Visionair.
pi_98625721
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat wist ik wel, maar omdat ze het vorige week in Sheffield hadden gespeeld dacht ik dat ze hem deze tour vaker zouden doen. Maar wat een domme gedachte was dat :X :')
Het is niet zo dat ik het die mensen kwalijk neem hoor :P Ik moet van binnen altijd een beetje lachen omdat veel mensen een beetje verontwaardigd overkomen. Hoorde het toevallig een paar jonge gastjes tegen elkaar zeggen. Gewoon grappig omdat ik wel weet dat ze het al lang niet meer spelen.
pi_98625732
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:05 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, heeft er niemand geen foto van de frontrow tijdens This House Is A Circus? Kunnen we vergelijken met die foto uit Berlijn :P
Ik wil sowieso publieksfoto's zien, op filmpjes kan ik mezelf toch niet vinden :')
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:09:22 #204
192683 AMDB
Visionair.
pi_98625892
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:05 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, heeft er niemand geen foto van de frontrow tijdens This House Is A Circus? Kunnen we vergelijken met die foto uit Berlijn :P
Wie zou dat gedaan moeten hebben dan? Wij hadden het toch zeker veel te druk met springen?
pi_98625906
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:05 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, heeft er niemand geen foto van de frontrow tijdens This House Is A Circus? Kunnen we vergelijken met die foto uit Berlijn :P
Dat zegt dus helemaal niets hè. Gisteren was er ook maar een harde kern van mensen in het 'heftige' gedeelte. Dat was vroeger ook wel anders. Het gaat niet eens om hoe de mensen bewegen, maar meer om de algehele reactie en de daardoor ontstane sfeer. Het feit dat Amsterdam de (sorry) ondertussen gebruikelijke knieën-val in "Still Take You Home", de kung fu fighting-beweging, de Macarena én het wijzende vingertje in "The Chair" kreeg, en Keulen géén van dat alles, zegt al heel wat meer.
pi_98625978
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:09 schreef Aisumasen het volgende:
Dat zegt dus helemaal niets hè. Gisteren was er ook maar een harde kern van mensen in het 'heftige' gedeelte. Dat was vroeger ook wel anders. Het gaat niet eens om hoe de mensen bewegen, maar meer om de algehele reactie en de daardoor ontstane sfeer. Het feit dat Amsterdam de (sorry) ondertussen gebruikelijke knieën-val in "Still Take You Home", de kung fu fighting-beweging, de Macarena én het wijzende vingertje in "The Chair" kreeg, en Keulen géén van dat alles, zegt al heel wat meer.
Dat is wel opvallend idd :o
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:11:32 #207
159761 Arn0
Abbey Road
pi_98625992
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:09 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dat zegt dus helemaal niets hè. Gisteren was er ook maar een harde kern van mensen in het 'heftige' gedeelte. Dat was vroeger ook wel anders. Het gaat niet eens om hoe de mensen bewegen, maar meer om de algehele reactie en de daardoor ontstane sfeer. Het feit dat Amsterdam de (sorry) ondertussen gebruikelijke knieën-val in "Still Take You Home", de kung fu fighting-beweging, de Macarena én het wijzende vingertje in "The Chair" kreeg, en Keulen géén van dat alles, zegt al heel wat meer.
Ja, het viel me echt op hoe "enthousiast" Alex was. En zelfs Jamie had er zin in :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 22:11:37 #208
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_98625994
Ik zit even oude topics door te lezen (waar jullie nog niet posten :P ) en vond deze post van hun eerste concert, leuk om terug te lezen:

quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2006 18:50 schreef MaJo het volgende:
Aangezien ik niks meer van Fok gehoord heb over mijn recensie plaats ik hem maar hier :) Beetje laat wel ;)

Absolute gekte bij Arctic Monkeys

Het was hét concert waar je bij moest zijn, de Arctic Monkeys in de
Melkweg. Nog voordat hun debuutalbum Whatever they say I am, that's
what I'm not uitkwam was het concert uitverkocht. Een album die in
Engeland alle records verbrak, in de eerste week gingen er 360.000
exemplaren over de toonbank, iets wat zelfs de Beatles niet geëvenaard
hebben. Dat de Arctic Monkeys in Nederland ook populair zijn is wel
duidelijk. Voor een kaartje dat oorspronkelijk 13 euro kostte wordt
meer dan 100 euro neergelegd. Arctic Monkeys zijn hotter dan hot.
Als ze openen met The view from the afternoon breekt er in de zaal
absolute gekte uit. Het publiek, dat voornamelijk uit Engelsen
bestaat, 'pocood' als een gek, er wordt ruig heen en weer gesprongen
en iedereen duwt elkaar alle kanten op. Het maakt niet uit of Arctic
Monkeys één van hun hits spelen (I bet you look good on the dancefloor
en When the sun goes down) of een willekeurig ander nummer, het
publiek kent alle teksten uit haar hoofd en brult keihard mee. Deze
"Monkey mania" houdt ruim een uur aan, zolang als het concert duurt.
Het enige rustpunt is er als ze een nieuw nummer spelen, maar daarna
begint de gekte weer van voren af aan.
Hoewel het publiek helemaal in de muziek opgaat lijkt het de bandleden
minder te doen. Met uitzondering van zanger Alex Turner spelen ze
routineus en weinig geïnspireerd hun riffs en deuntjes. Kenmerkend
voor Britpop, en de Engelsen stoorden zich er duidelijk niet aan. De
hoofdrol is weggelegd voor Turner die tussen de nummers door contact
zoekt met het publiek, om vervolgens weer nonchalant hun nummers te
spelen.
De punkrock-achtige nummers zijn zo sterk dat de 19-jarige jongens
bijna alles kunnen maken, het publiek gaat toch wel uit zijn dak. Er
wordt dan ook weinig aan het toeval overgelaten waardoor de nummers
een exacte kopie van de cd zijn, zonder enige improvisatie. Nou zijn
de Arctic Monkeys goed genoeg om daarmee weg te komen, maar bij een
concert zou het leuk zijn om wat variatie te horen.
Vanaf het moment dat ze beginnen te spelen weten ze je te grijpen en
dat houden ze tot aan het einde vast. Het concert vliegt zo voorbij,
ook omdat ze nog maar weinig repertoire hebben, en het is dan ook
teleurstellend als het concert abrupt afgelopen is en de mannen het
podium verlaten zonder een toegift te geven. Het publiek pikt echter
alles van de mannen en bouwt daarna nog een klein feestje.
:D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 22:12:41 #209
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_98626040
Er stonden gister trouwens drie jochies van een jaar of dertien helemaal uit hun dak te gaan, echt te schattig O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_98626095
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:12 schreef MaJo het volgende:
Er stonden gister trouwens drie jochies van een jaar of dertien helemaal uit hun dak te gaan, echt te schattig O+
In de hoek van de verhoging aan de linkerkant van de zaal? Vond ik ook heel erg tof om te zien. Waren in Keulen trouwens ook veel ouders met kinderen. Publiek was erg jong.
pi_98626172
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:12 schreef MaJo het volgende:
Er stonden gister trouwens drie jochies van een jaar of dertien helemaal uit hun dak te gaan, echt te schattig O+
Ik stond in het begin even beetje achteraan, en daar stond een vader met zoon van een jaar of 14 (denk ik). Die keek het eerste nummer amper naar de band, maar vooral naar de gekte van mensen volgens mij :D
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:15:15 #212
159761 Arn0
Abbey Road
pi_98626175
Hmm nee, dat vond ik niet. Vooraan stonden inderdaad veel jongeren maar achteraan toch wel veel ouderen (al is dat een relatieve term) vond ik. Niet dat het iets uitmaakt natuurlijk.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:15:49 #213
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_98626198
Ik zag een paar jongetjes met colberts aan zich naar voren slaan en ze dronken iets uit een flacon, wat een kereltjes. :')
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_98626211
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:15 schreef Arn0 het volgende:
Hmm nee, dat vond ik niet. Vooraan stonden inderdaad veel jongeren maar achteraan toch wel veel ouderen (al is dat een relatieve term) vond ik. Niet dat het iets uitmaakt natuurlijk.
Had het over Keulen, gisteren was het regulier Paradiso-publiek, in hoeverre ik dat kon zien. Nog iets wat jullie niet kunnen weten, en toch wel zéér belangrijk is om te vermelden: Matt is effe naar de kapper geweest in Amsterdam :').
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 22:16:45 #215
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_98626238
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:13 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

In de hoek van de verhoging aan de linkerkant van de zaal? Vond ik ook heel erg tof om te zien. Waren in Keulen trouwens ook veel ouders met kinderen. Publiek was erg jong.
Yep! Stond je daar in de buurt? Dan heb ik je misschien gezien :D Lienelien en ik zaten steeds te speculeren of we je toevallig zagen _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_98626243
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:16 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Had het over Keulen, gisteren was het regulier Paradiso-publiek, in hoeverre ik dat kon zien. Nog iets wat jullie niet kunnen weten, en toch wel zéér belangrijk is om te vermelden: Matt is effe naar de kapper geweest in Amsterdam :').
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 22:18:01 #217
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_98626300
En dit schreef ik over hun optreden in Paradiso in 2006:

quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2006 10:58 schreef MaJo het volgende:
Ik was er dit keer ook weer bij :) Vond het een goed concert maar het publiek was erg mat. In de Melkweg ging iedereen pogoën, hier stonden de meesten er maar stilletjes bij. Ik stond wel te springen als een gek en dat werd me niet altijd in dank afgenomen :{ Zanger Alex die er vorige keer als een zoutzak bijstond was dit keer een stuk levendiger (soort gedaantewisseling van publiek en band ofzo :D) en speelde met een stuk meer bezieling. Ze begonnen wederom met A view from the Afternoon, gevolgd door Cigarette Smoker Fiona en sloten af met A certain Romance. Ook speelden ze dit keer wél Riot Van, één van mijn minst favorieten maar live wel erg stoer O+ Ook hadden ze wat meer een show dan vorige keer, met aanzwellende muziek voordat ze opkwamen en lampen enzo. Ik heb dus flink genoten en hoewel het publiek wel steeds losser kwam wisten de Monkeys ze toch niet helemaal los te krijgen.
Echt grappig om terug te lezen. Riot Van live :o Dat hebben ze ook al 100 jaar niet meer gedaan _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_98626306
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:16 schreef MaJo het volgende:

[..]

Yep! Stond je daar in de buurt? Dan heb ik je misschien gezien :D Lienelien en ik zaten steeds te speculeren of we je toevallig zagen _O-
Nee, niet in de buurt, maar had erg goed overzicht* en werd er tegen het einde op gewezen.

*filmpjes coming up, mits ondertussen niet alles al online staat, wat zo'n beetje wel het geval is geloof ik
pi_98626311
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:16 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Had het over Keulen, gisteren was het regulier Paradiso-publiek, in hoeverre ik dat kon zien. Nog iets wat jullie niet kunnen weten, en toch wel zéér belangrijk is om te vermelden: Matt is effe naar de kapper geweest in Amsterdam :').
Viel wel op hoor na jouw front row video ;)
pi_98626372
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:18 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Viel wel op hoor na jouw front row video ;)
Oh ja, shit, was even vergeten dat ik die heb ik nog had gepost. Via 5 kb/s Keulen-internet, wat een verantwoordelijkheidsgevoel heb ik toch weer.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:20:14 #221
192683 AMDB
Visionair.
pi_98626416
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:19 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Oh ja, shit, was even vergeten dat ik die heb ik nog had gepost. Via 5 kb/s Keulen-internet, wat een verantwoordelijkheidsgevoel heb ik toch weer.
Je bent een schat O+
pi_98626418
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:11 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, het viel me echt op hoe "enthousiast" Alex was. En zelfs Jamie had er zin in :D
Dat is sowieso het geval sinds de SIAS-era is aangebroken. Zal jullie niet ontgaan zijn hoe dat me voor het eerst opviel tijdens het Big Weekend-concert tijdje terug. De oude nummers klinken weer als de oude nummers. En het is sindsdien niet meer verdwenen, hopelijk houden ze het vol.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:21:02 #223
159761 Arn0
Abbey Road
pi_98626449
Trouwens wel jammer dat "MrSecretDoor" aka Deedo (beste Youtube account ooit :D ) niet aanwezig was, bedacht me gisteren hoe het balkon perfect was geweest voor epische filmpjes in goede kwaliteit.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:21:40 #224
192683 AMDB
Visionair.
pi_98626475
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:04 schreef AMDB het volgende:

[..]

Fixed.
In lettertype .11 zijn dat zelfs ruim 5,5 A4 vol. Om even een beeld te scheppen.

:P
pi_98626480
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:21 schreef Arn0 het volgende:
Trouwens wel jammer dat "MrSecretDoor" aka Deedo (beste Youtube account ooit :D ) niet aanwezig was, bedacht me gisteren hoe het balkon perfect was geweest voor epische filmpjes in goede kwaliteit.
Geen zorgen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')