SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hangt van herkomst van desbetreffende broden af. De reden dat `gewoon´ brood in Nederland niet duurder is geworden de laatste tijd, is dat er Nederlandse tarwe etc. voor gebruikt wordt. (En dus de oogsten die niet mislukt zijn)quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:13 schreef Sjeen het volgende:
Overigens was dat met die afbakstokbroden toch wel vanwege duurdere grondstoffen, niet?
Klacht indienen bij de Europese Commissie was een serieuze suggestie, zie alhier:quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:10 schreef Sjeen het volgende:
Zullen we het dan nu gewoon over de stelling van TS hebben, dat het sneu overkomt hebben jullie inmiddels wel duidelijk gemaakt.
Het schijnt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:12 schreef Marcator het volgende:
Freeway cola van de Lidl dan? Ook duurder?
Kan goed!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:16 schreef L3IPO het volgende:
Zou het niet gewoon kunnen komen dat al die rotzooi uit dezelfde fabriek komt, en de fabriek de prijzen heeft verhoogd?
Of er valt gewoon minder grondwater te winnen in Tsjernobylquote:
Dat ook, maar ook omdat er langlopende contracten lopen voor een vaste prijs met leveranciers van graanquote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Hangt van herkomst van desbetreffende broden af. De reden dat `gewoon´ brood in Nederland niet duurder is geworden de laatste tijd, is dat er Nederlandse tarwe etc. voor gebruikt wordt. (En dus de oogsten die niet mislukt zijn)
Precies. En ik kan me ook niet voorstellen dat als het één fabrikant zou zijn dat alle supermarkten dan maar even klakkeloos zo'n gigantische prijsverhoging accepteren. Als de supermarkten weigeren, dan bestaat het bedrijf niet meer. En net toevallig rekenen ook alle supermarkten dan zeker de volledige prijsverhoging aan de consumenten door? Zelfs de Hoogvliet, die zich toch profileert als de goedkoopste supermarkt, kan niet een paar cent lager gaan zitten dan de rest?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:02 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Trouwens, welk ingediënt kan de cola ineens dan zo duur maken? Naar mijn weten is het 99% water. Dat kan moeilijk ineens in prijs zijn verdubbeld.
Loon enzulks. En winst.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
Precies. En ik kan me ook niet voorstellen dat als het één fabrikant zou zijn dat alle supermarkten dan maar even klakkeloos zo'n gigantische prijsverhoging accepteren. Als de supermarkten weigeren, dan bestaat het bedrijf niet meer. En net toevallig rekenen ook alle supermarkten dan zeker de volledige prijsverhoging aan de consumenten door? Zelfs de Hoogvliet, die zich toch profileert als de goedkoopste supermarkt, kan niet een paar cent lager gaan zitten dan de rest?
Ze smaken wel allemaal anders.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:07 schreef muhahaha het volgende:
Komt die cola niet van 1 leverancier? Die heeft namelijk ook een vinger in de pap wanneer het op de prijsbepaling aankomt.
Precies, en daarom is kartelvorming ook een vage aanname. Voor kartelvorming is onderling overleg vereist en dat is niet per definitie hier het geval.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:48 schreef cricket het volgende:
Supermarkten houden elkaar altijd erg in de gaten, zeker op dergelijke dumpproducten zullen ze niet snel goedkoper zijn dan nodig is. Dus als er een de prijs aanpast zal de rest dat ook snel doen.
De manager van een tankstation hier rijdt elke ochtend een hele zooi tankstations af om de prijzen op te schrijvenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:13 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Precies, en daarom is kartelvorming ook een vage aanname. Voor kartelvorming is onderling overleg vereist en dat is niet per definitie hier het geval.
Daarnaast komt waarschijnlijk al die 'cola' van dezelfde bottelaar, waar in dit geval ook best het 'euvel' kan zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |