abonnement Unibet Coolblue
pi_98576711
Hallo allemaal,

Ik wil erg graag een eigen webshop gaan beginnen en ben al een cursus aan het volgen met alles wat er bij komt kijken.
Nu vraag ik mij af, bij welke website kan je het beste je webshop maken? Want ik neem aan dat als je ergens je domeinnaam koopt, je je ook op een andere site moet aanmelden of dat je contact moet opnemen bij mensen die websites maken.
Heeft iemand hier ervaring mee en mij wat meer hier over vertellen?

Als dit hier niet hoort, zou iemand dit dan willen verplaatsen? Ik heb namelijk geen idee waar ik dit anders moest plaatsen :)

Alvast bedankt!
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
pi_98576822
wat wil je aan gaan bieden? heb je ook zaken zoals ideal nodig?
pi_98577080
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:00 schreef CarltonBanks het volgende:
wat wil je aan gaan bieden? heb je ook zaken zoals ideal nodig?
Decoratie artikelen en eventueel ook andere producten. Ideal wil ik er sowieso wel bij hebben.
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:04:59 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_98577206
Iets zegt me dat je cursus niet erg compleet is...
Wat voor cursus volg je? Een domeinnaam + hosting + OpenSource webwinkel is in principe genoeg. En daar zijn heel veel keuzes in.
censuur :O
pi_98577282
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:03 schreef SunshineFlower het volgende:

[..]

Decoratie artikelen en eventueel ook andere producten. Ideal wil ik er sowieso wel bij hebben.
voor een goede integratie met die modules zou ik bij een webshop aanbieder gaan zoeken en niet zelf alles regelen
pi_98577678
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Iets zegt me dat je cursus niet erg compleet is...
Wat voor cursus volg je? Een domeinnaam + hosting + OpenSource webwinkel is in principe genoeg. En daar zijn heel veel keuzes in.
Een cursus van de libelle. Ik weet dat een cursus van loi/nti of wat dan ook waarschijnlijk uitgebreider is, maar ik wist nog niet zeker of het wel wat voor mij was en wou weten wat er allemaal bij komt kijken.
Bij deze cursus krijg je alles in grote lijnen uitgelegd, maar ze gaan niet erg diep in op de website bouwen of goede aanbieders.
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
pi_98577979
Je wil zeker coca cola actiecodes aanbieden...
Klik
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_98578267
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:13 schreef schommelstoel het volgende:
Je wil zeker coca cola actiecodes aanbieden...
Klik
Hahaha, grappig ben jij zeg. En nee, als je goed had gelezen was je daar zelf ook wel achter gekomen...
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
pi_98580149
In DIG krijg je denk ik betere antwoorden. Schopje derhalve.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:46:21 #10
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_98580595
Een libellecursus :') Kijk eens op http://www.mijnwebwinkel.nl/, daarmee kun je wel heel kleinschalig beginnen. Ook met ideal (icm Mollie)
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_98580609
Not sure if troll.

Een webshop bij een andere website maken? Cursus van de Libelle?

Als jij je domeinnaam koopt kun je zelf je eigen webshop bijhouden zonder dat je daar anderen voor nodig hebt. Je zult daarvoor wel zelf een script voor de layout moeten schrijven, producten inkopen, ideal moeten integreren, updates moeten doen, vragen via mail beantwoorden, etc etc.
pi_98581594
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:40 schreef Cat22 het volgende:
In DIG krijg je denk ik betere antwoorden. Schopje derhalve.
Dank je :)

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:46 schreef 08gnoT. het volgende:
Een libellecursus :') Kijk eens op http://www.mijnwebwinkel.nl/, daarmee kun je wel heel kleinschalig beginnen. Ook met ideal (icm Mollie)
Jaa, ik weet het! Ik wou in de grote lijnen weten wat er allemaal bij kwam kijken en nu begint het eigenlijk best wel te kriebelen om een webwinkel te beginnen. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:46 schreef Robbiee het volgende:
Not sure if troll.

Een webshop bij een andere website maken? Cursus van de Libelle?

Als jij je domeinnaam koopt kun je zelf je eigen webshop bijhouden zonder dat je daar anderen voor nodig hebt. Je zult daarvoor wel zelf een script voor de layout moeten schrijven, producten inkopen, ideal moeten integreren, updates moeten doen, vragen via mail beantwoorden, etc etc.
Ik bedoelde dat je een webshop via een andere website kunt beginnen, zoals www.mijnwebwinkel.nl. En over die cursus lees hierboven ;)

Dat is dus het probleem ,ik heb informatica gehad en een eigenwebsite toen gebouwd. Maar als je me nu wat vraagt over html codes zal ik het niet meer zo snel weten...
Het liefst wil ik dat dus zo simpel mogelijk, maar wel met een eigen ontwerp/logo enz. en niet een standaard webshop uitstraling.
De rest (fotograferen, inkopen, mail, enz.) ben ik natuurlijk wel bereid om zelf te doen en lijkt mij ook erg leuk :)
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
pi_98581846
Wel een leuke hobby overigens, zou leuk zijn als je er wat mee kan verdienen op termijn. Toch zou ik weer proberen om het HTML op te pakken en zelf van 'scratch' te beginnen. Denk dat het leuker is als het allemaal van je eigen hand komt. Bovendien: als je het ooit geleerd heb pak je het ook snel weer op. Ook kan je dan je eigen creativiteit er volledig op los laten.
  donderdag 23 juni 2011 @ 23:09:52 #14
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_98582091
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 23:02 schreef SunshineFlower het volgende:

[..]

Dank je :)

[..]

Jaa, ik weet het! Ik wou in de grote lijnen weten wat er allemaal bij kwam kijken en nu begint het eigenlijk best wel te kriebelen om een webwinkel te beginnen. :)

[..]

Ik bedoelde dat je een webshop via een andere website kunt beginnen, zoals www.mijnwebwinkel.nl. En over die cursus lees hierboven ;)

Dat is dus het probleem ,ik heb informatica gehad en een eigenwebsite toen gebouwd. Maar als je me nu wat vraagt over html codes zal ik het niet meer zo snel weten...
Het liefst wil ik dat dus zo simpel mogelijk, maar wel met een eigen ontwerp/logo enz. en niet een standaard webshop uitstraling.
De rest (fotograferen, inkopen, mail, enz.) ben ik natuurlijk wel bereid om zelf te doen en lijkt mij ook erg leuk :)
Je kunt ook op een internationaal alternatief kijken: handzon.com ziet er wel uitgebreid uit (verder geen ervaring mee, maar me net even snel aangemeld om de opties te zien). Maar ik weet niet in hoeverre je al het Engelstalige weg kunt halen.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  donderdag 23 juni 2011 @ 23:22:16 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_98582802
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 23:06 schreef Robbiee het volgende:
Wel een leuke hobby overigens, zou leuk zijn als je er wat mee kan verdienen op termijn. Toch zou ik weer proberen om het HTML op te pakken en zelf van 'scratch' te beginnen. Denk dat het leuker is als het allemaal van je eigen hand komt. Bovendien: als je het ooit geleerd heb pak je het ook snel weer op. Ook kan je dan je eigen creativiteit er volledig op los laten.
Voor een website zou ik je gelijk geven, voor een webshop is from scratch beginnen redelijk zinloos.
censuur :O
pi_98583220
shopify.com

Of anders Wosbee en Foxycart.
  donderdag 23 juni 2011 @ 23:58:19 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_98584844
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 23:06 schreef Robbiee het volgende:
Wel een leuke hobby overigens, zou leuk zijn als je er wat mee kan verdienen op termijn. Toch zou ik weer proberen om het HTML op te pakken en zelf van 'scratch' te beginnen. Denk dat het leuker is als het allemaal van je eigen hand komt. Bovendien: als je het ooit geleerd heb pak je het ook snel weer op. Ook kan je dan je eigen creativiteit er volledig op los laten.
Met alleen html kom je niet zo ver...
Bovendien is de tijd dat iedereen zijn eigen unieke, zelfgeschreven html-files gebruikt al weer lang achter ons. Waarom zou je willen weten hoe je tot op detail een site maakt, als je de techniek alleen maar wil gebruiken.
Je gaat met rijles toch ook niet leren hoe je zelf een auto in elkaar zet?
So we just called him Fred
pi_103464837
Starten van een webwinkel: een droom of noodzaak

Misschien interessant artikel voor mensen die twijfelen om webshop te starten.
pi_103539813
Je hebt 2 opties als je een webwinkel wilt beginnen.

1. neem een domeinnaam + webhosting bij een hosting bedrijf. Afhankelijk van de hoeveelheid bezoekers en foto's, video en overige data die verstookt zal de prijs verschillen. Ik heb nu een webshop draaien bij een hoster voor zo'n 70 euro per jaar incl .nl domein, paar GB hosting opslag ruimte en max zo'n 40GB dataverkeer p/mnd.

Benodigde software op je computer:
# Belangrijk is dat je toegang hebt tot je domein d.m.v. een FTP account (of meerdere). Een gratis FTP programma is FileZilla.
# Notepad++ is een handig gratis programma ala Kladblok maar je kunt makkelijk de regelnummers zien en de verschillen in begin/eind van een code.
# Photoshop als je foto's wilt gaan maken, logo ontwerpen e.d. Maar er zijn ook gratis alternatieven zoals Paint.net of Gimp.

Benodigde software op je website:
Een webshop pakket downloaden en installeren op je website. Er zijn gratis (open source) en betaalde opties. Ik ben wel te spreken over OpenCart. Maar voor grotere webwinkel is ook Magento en Prestashop. Die pakketten zijn wel wat uitgebreider maar vragen ook meer van je hosting.
Vervolgens kun je de layout aanpassen door afbeeldingen te wijzigen of de .css files aan te passen van een origineel thema. Of als je dit (nog) niet kunt kun je ook een thema door een webdesigner laten maken (kost veelal honderden euro's). Ook kun je erg fraaie thema's kopen. Voor OpenCart staan hier enkele zeer fraaie thema's hier die goed, mooi en goedkoop zijn.

Ook zul je een betaal plugin moeten hebben van bijv. Multisafepay om iDeal betalingen te kunnen laten plaatsvinden. Ook kun je trouwens voor de meeste Open source webshops extensions/plugins extra downloaden (soms gratis, soms betaald) waarmee je je webshop van meer functies voorziet.

Hier staat ook nog een interessant artikel over webshops en de mogelijkheden.

2. Een bedrijf benaderen waar je een domein + hosting en een veelal standaard layout van een webshop krijgt maar hier betaal je dus zowel voor je domein+hosting maar ook nogeens maandelijks voor een webshop pakket. Voorbeelden zijn:
Ook heb je veelal flink wat beperkingen met aantal producten en heb je keuze in diverse webshop opties waar je meer moet betalen voor meer functies/producten. Mijnwebwinkel.nl, One stop webwinkel, Mijnwinkel, Mywebshop

quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 19:27 schreef John-gamer2 het volgende:
Starten van een webwinkel: een droom of noodzaak

Misschien interessant artikel voor mensen die twijfelen om webshop te starten.
Ik krijg een virus melding als ik die site bezoek.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:52:19 #20
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_103540758
Mensen die hier de TS aanraden zelf een webshop te gaan bouwen :')
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:08:15 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_103541364
Heb je al gedacht aan zaken als de administratie, kvk inschrijving etc?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_103543157
Topic is al een paar maanden oud.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:07:40 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_103547728
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:59 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Topic is al een paar maanden oud.
Daar let je mobiel niet zo op :')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_103867128
Bedankt voor de nieuwe reacties!
Ik wil nog steeds een webshop openen, alleen weet ik nog steeds niet hoe. Via iets als mijnwebshop.nl vind ik te gewoon/standaard en op de manier die hieronder beschreven staat... Tja daar snap ik gewoon de helft niet van...

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:28 schreef funrider het volgende:

1. neem een domeinnaam + webhosting bij een hosting bedrijf. Afhankelijk van de hoeveelheid bezoekers en foto's, video en overige data die verstookt zal de prijs verschillen. Ik heb nu een webshop draaien bij een hoster voor zo'n 70 euro per jaar incl .nl domein, paar GB hosting opslag ruimte en max zo'n 40GB dataverkeer p/mnd.

Benodigde software op je computer:
# Belangrijk is dat je toegang hebt tot je domein d.m.v. een FTP account (of meerdere). Een gratis FTP programma is FileZilla.
# Notepad++ is een handig gratis programma ala Kladblok maar je kunt makkelijk de regelnummers zien en de verschillen in begin/eind van een code.
# Photoshop als je foto's wilt gaan maken, logo ontwerpen e.d. Maar er zijn ook gratis alternatieven zoals Paint.net of Gimp.

Benodigde software op je website:
Een webshop pakket downloaden en installeren op je website. Er zijn gratis (open source) en betaalde opties. Ik ben wel te spreken over OpenCart. Maar voor grotere webwinkel is ook Magento en Prestashop. Die pakketten zijn wel wat uitgebreider maar vragen ook meer van je hosting.
Vervolgens kun je de layout aanpassen door afbeeldingen te wijzigen of de .css files aan te passen van een origineel thema. Of als je dit (nog) niet kunt kun je ook een thema door een webdesigner laten maken (kost veelal honderden euro's). Ook kun je erg fraaie thema's kopen. Voor OpenCart staan hier enkele zeer fraaie thema's hier die goed, mooi en goedkoop zijn.

Ook zul je een betaal plugin moeten hebben van bijv. Multisafepay om iDeal betalingen te kunnen laten plaatsvinden. Ook kun je trouwens voor de meeste Open source webshops extensions/plugins extra downloaden (soms gratis, soms betaald) waarmee je je webshop van meer functies voorziet.

Hier staat ook nog een interessant artikel over webshops en de mogelijkheden.

Dus eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer :')
Het is het makkelijkst als ik door iemand een webshop laat bouwen, alleen is dit weer vrij duur.

Denken jullie dat het raadzaam is om een cursus 'webshop beginnen' te volgen bij nti/loi?

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:08 schreef sanger het volgende:
Heb je al gedacht aan zaken als de administratie, kvk inschrijving etc?
Ja, maar hierover staat zoveel informatie op internet. Dat ik eigenlijk ook niet meer weet wat ik nou wel en niet moet doen...

Ik hoop dat iemand voor mij 'de gouden tip' heeft :')
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
  woensdag 2 november 2011 @ 11:25:51 #25
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103868340
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:45 schreef SunshineFlower het volgende:
Dus eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer :')
Het is het makkelijkst als ik door iemand een webshop laat bouwen, alleen is dit weer vrij duur.
Funrider geeft een heleboel goede opties. Tot voor kort zou ik osCommerce aanraden (dit gebruik ik zelf ook), maar de ontwikkeling daarvan staat redelijk stil, en echt installatie-vriendelijk is het niet. Dus ik wil zelf binnenkort ook eens iets nieuws proberen.
Oftewel mijn advies:
-Huur webhosting, bijvoorbeeld deze en een domeinnaam. In dit voorbeeld kan je voor 17 euro een jaar vooruit, dat zijn de kosten niet.
-Bezoek hierna de links die Funrider geeft voor webshop-software, kijk welke je wat lijkt, volg de instructies, en installeer dat op je webhost. Dit kan voor o.a. OpenCart, Magento en Prestashop gewoon via "Installatron", wat betekent dat je na aanvraag van je domeinnaam inlogt en het met een paar klikken kan installeren. Bevalt het niet, dan pak je een ander. Gewoon proberen, besteed er wat tijd aan, en aan die 17 euro kan je geen buil vallen.
-Loop je ergens tegenaan, stel dan gerichte vragen hier op het forum. Meestal is er ook wel een forum speciaal voor dergelijke softwarepakketten te vinden, je hebt het grote voordeel (serieus!) dat je vrouw bent, dan is iedereen aanzienlijk behulpzamer als je vragen hebt.


quote:
Denken jullie dat het raadzaam is om een cursus 'webshop beginnen' te volgen bij nti/loi?
Ik heb geen ervaring met dergelijke cursussen, maar verwacht er eigenlijk weinig van.
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')