abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2011 @ 18:37:57 #1
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_98564920
Update inzending:

quote:
Vandaag heeft ook Slovenië de plannen voor de zoektocht naar de vertegenwoordiger op het Eurovisie Songfestival in Bakoe bekend gemaakt. Ook de Sloveense omroep RTV Slovenija stapt af van de traditionale voorronde en kiest voor een talentenjacht genaamd Misija Evrovizija.

Vanaf eind september / begin oktober wordt gezocht naar de zanger, zangeres of groep die het beste het land kan vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival. De nadruk ligt dus niet op het grootste talent maar de artiest die Slovenië in 2012 het meeste succes kan brengen in Bakoe. De presentator is Klemen Slakonja, terwijl er voor Maja Keuc ook een waarschijnlijk terugkerende rol is weggelegd. In welke hoedanigheid moet nog worden bekeken. Inschijven is ook mogelijk voor niet-Slovenen.

Vervolgens vindt eind januari 2012 het traditionele EMA festival plaats waarbij de winnaar van Mission Eurovision een aantal liedjes zal zingen (waarschijnlijk 3), al dan niet van de hand van buitenlandse componisten en tekstschrijvers. Het is aan het Sloveense publiek om uit deze nummers de inzending voor Bakoe te kiezen. (bron: RTV Slovenija)
Bekijk deze YouTube-video
http://songfestival.web-l(...)voor-bakoe.html#more

Slovenië begint ook al vroeg met de zoektocht naar de volgende inzending. Dus eerst gaan ze op zoek naar de beste artiest voor het ESF, en vervolgens wordt het nummer pas gekozen. Klinkt als een opzet die we in Nederland ook zouden moeten toepassen :P.

[ Bericht 18% gewijzigd door Tha_Erik op 24-03-2012 12:36:21 ]
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_98566176
Dat is wel slim, eerst de inzending en dan het nummer.

Als je op inzending kiest zit de show wel goed, en het nummer kun je er dan bij laten passen en ESF-klaar maken. Goede opzet!
pi_98573476
Ik vind Slovenie over het algemeen wel leuke inzendingen hebben altijd, benieuwd waar ze nu mee komen :Y

Goeie opzet wel denk ik
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_98699301
Slovenië volgt dus de succesformule van Duitsland: een serieuze, commercieel opgezette talentenjacht. Verstandig.
pi_98702598
quote:
15s.gif Op zondag 26 juni 2011 23:14 schreef Elfletterig het volgende:
Slovenië volgt dus de succesformule van Duitsland: een serieuze, commercieel opgezette talentenjacht. Verstandig.
Gelukkig krijgt Nederland weer het Nationaal Songfestival.
Heerlijk in 60 minuten vijf liedjes aanhoren van een B artiest uit de TROS stal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98711082
Prima natuurlijk zo'n talentenjacht, maar uiteindelijk gaat het om het liedje. Desalniettemin en betere procedure dan die we in Nederland hebben.
pi_98714595
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:37 schreef CommanderKeen het volgende:
Prima natuurlijk zo'n talentenjacht, maar uiteindelijk gaat het om het liedje. Desalniettemin en betere procedure dan die we in Nederland hebben.
Het liedje is tegenwoordig van ondergeschikt belang. Ik durf zelfs te stellen dat de 3J's één van de betere liedjes hadden, maar ze zijn genadeloos afgerekend op gebrek aan uitstraling en een totaal niet aanwezige podium-act.

Voor wat het waard is: het gedrocht "Shalalie" had een passende podium-act (in elk geval beter dan de 3J's) en scoorde dus ook beter.
pi_98715038
quote:
Het liedje is tegenwoordig van ondergeschikt belang. Ik durf zelfs te stellen dat de 3J's één van de betere liedjes hadden, maar ze zijn genadeloos afgerekend op gebrek aan uitstraling en een totaal niet aanwezige podium-act. Voor wat het waard is: het gedrocht "Shalalie" had een passende podium-act (in elk geval beter dan de 3J's) en scoorde dus ook beter.
Hier ben ik het toch wel hartgrondig mee oneens :) De 3JS hadden een liedje waar an sich niks mis mee was, maar wat ook totaal niet bleef hangen. Dat kun je nog enigszins recht trekken met een fantastische podium presentatie, maar zoals je al terecht opmerkte, die was er ook niet. Gevolg is dat niemand de telefoon tevoorschijn trekt om erop te gaan stemmen.

Ik denk dat het liedje toch nog altijd de belangrijkste factor is waarom mensen op een bepaalde act stemmen. Als je kijkt naar de winnaar van dit jaar, Azerbeijan, dan hadden die vooral een goed liedje. Hun podium presentatie was ook prima, maar niet de reden waarom mensen erop gingen stemmen. Als je liedje niet goed is, dan win je het Songfestival niet, ongeacht je act. Als je een steengoed liedje hebt, dan kun je met een simpele act alsnog wel winnen.
pi_98715341
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:39 schreef CommanderKeen het volgende:
Hier ben ik het toch wel hartgrondig mee oneens :) De 3JS hadden een liedje waar an sich niks mis mee was, maar wat ook totaal niet bleef hangen. Dat kun je nog enigszins recht trekken met een fantastische podium presentatie, maar zoals je al terecht opmerkte, die was er ook niet. Gevolg is dat niemand de telefoon tevoorschijn trekt om erop te gaan stemmen.

Ik denk dat het liedje toch nog altijd de belangrijkste factor is waarom mensen op een bepaalde act stemmen. Als je kijkt naar de winnaar van dit jaar, Azerbeijan, dan hadden die vooral een goed liedje. Hun podium presentatie was ook prima, maar niet de reden waarom mensen erop gingen stemmen. Als je liedje niet goed is, dan win je het Songfestival niet, ongeacht je act. Als je een steengoed liedje hebt, dan kun je met een simpele act alsnog wel winnen.
Het liedje van de 3J's was niet beter of slechter dan dat van de winnaar. Vooraf waren er veel fimpjes op YouTube van mensen die hun Top 43 (of Top 10) plaatsten en menigeen had de 3J's hoog in de lijst. In werkelijkheid werden ze 43e...

Het liedje van Azerbeidzjan was niet goed, maar voldeed aan de gebruikelijke formules van deuntjes die goed in het gehoor liggen. Het is zo 13-in-een-dozijn als maar kan, net als Denemarken, dat ook hoog eindigde.
pi_98717682
quote:
Het liedje van de 3J's was niet beter of slechter dan dat van de winnaar. Vooraf waren er veel fimpjes op YouTube van mensen die hun Top 43 (of Top 10) plaatsten en menigeen had de 3J's hoog in de lijst. In werkelijkheid werden ze 43e...
Ik weet niet zo goed wat je hier mee wilt zeggen. Kennelijk vonden toch niet zo heel veel mensen het liedje van de 3JS goed genoeg om er ook daadwerkelijk op te gaan stemmen toen het er op aan kwam. Lijstjes op internet zeggen niet zo heel veel, omdat een groot deel van de mensen die uiteindelijk stemmen niet actief zijn op internet.

quote:
Het liedje van Azerbeidzjan was niet goed, maar voldeed aan de gebruikelijke formules van deuntjes die goed in het gehoor liggen. Het is zo 13-in-een-dozijn als maar kan, net als Denemarken, dat ook hoog eindigde.
Een "goed" liedje op het EurovisieSongfestival is een liedje dat meer punten scoort dan de concurrentie. Als liedjes die voldoen aan de "gebruikelijke formules van deuntjes die goed in het gehoor liggen" veel punten scoren, dan moet je zo'n soort liedje insturen. Het liedje van de 3JS voldeed dan kennelijk niet aan die criteria, en dan was het dus kennelijk ook geen goed liedje (voor het Songfestival). Kennelijk is het nog niet zo simpel om een lekker in het gehoor liggend liedje te schrijven, anders had Nederland de afgelopen zeven jaar wel een keer de finale moeten kunnen halen, toch?
pi_98717908
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:55 schreef CommanderKeen het volgende:
Ik weet niet zo goed wat je hier mee wilt zeggen. Kennelijk vonden toch niet zo heel veel mensen het liedje van de 3JS goed genoeg om er ook daadwerkelijk op te gaan stemmen toen het er op aan kwam. Lijstjes op internet zeggen niet zo heel veel, omdat een groot deel van de mensen die uiteindelijk stemmen niet actief zijn op internet.
Ik wil ermee zeggen dat de 3J's beduidend hoger waren geëindigd als het Songfestival alleen op de radio werd uitgezonden. En dat hun podiumpresentatie (of juist het gebrek daaraan) een duidelijke, negatieve invloed op hun klassering heeft gehad.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:55 schreef CommanderKeen het volgende:
Een "goed" liedje op het EurovisieSongfestival is een liedje dat meer punten scoort dan de concurrentie. Als liedjes die voldoen aan de "gebruikelijke formules van deuntjes die goed in het gehoor liggen" veel punten scoren, dan moet je zo'n soort liedje insturen. Het liedje van de 3JS voldeed dan kennelijk niet aan die criteria, en dan was het dus kennelijk ook geen goed liedje (voor het Songfestival). Kennelijk is het nog niet zo simpel om een lekker in het gehoor liggend liedje te schrijven, anders had Nederland de afgelopen zeven jaar wel een keer de finale moeten kunnen halen, toch?
Zulk soort liedjes schrijven, is niet bijster moeilijk. Het probleem is alleen dat onze selectieprocedure heel anders is. Het ene jaar vertrouwen we blind op een bepaalde artiest, het andere jaar op een 73-jarige songwriter en vijf C-artiesten. Het NSF van 2004 kende verschillende goede liedjes, met in sommige gevallen ook nog een goed doordachte act.
pi_98719741
quote:
Ik wil ermee zeggen dat de 3J's beduidend hoger waren geëindigd als het Songfestival alleen op de radio werd uitgezonden. En dat hun podiumpresentatie (of juist het gebrek daaraan) een duidelijke, negatieve invloed op hun klassering heeft gehad.
OK, ik snap je punt. Ik denk ook wel dat de 3JS iets hoger hadden kunnen eindigen met een betere act, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het superveel had uitgemaakt.

quote:
Zulk soort liedjes schrijven, is niet bijster moeilijk. Het probleem is alleen dat onze selectieprocedure heel anders is. Het ene jaar vertrouwen we blind op een bepaalde artiest, het andere jaar op een 73-jarige songwriter en vijf C-artiesten. Het NSF van 2004 kende verschillende goede liedjes, met in sommige gevallen ook nog een goed doordachte act.
Ik denk ook niet dat het schrijven van een 13-in-een-dozijn liedje heel moeilijk is, maar dat het al een stuk lastiger is om een lekker in het gehoor liggend nummer te schrijven dat genoeg boven die massa uitstijgt om mensen te bewegen erop te gaan stemmen. Je kritiek op de selectieprocedure in Nederland ben ik het verder helemaal mee eens ;)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 oktober 2011 @ 17:22:38 #13
163650 Greys
pi_102920844
Een van de Sloveense kandidaten verkracht 'Stuck' van Caro Emerald :X :X
Auw!

http://tvslo.si/predvajaj/flora-ema-lotric-stuck/ava2.118009471/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_108463813
Ook de Slovenen hielden gisteren hun nationale finale. De niet onaantrekkelijke ( :+ ) Eva Boto won met het nummer Verjamem.

pi_108476219
Mooi lied en een mooie vrouw :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_108545369
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:22 schreef Greys het volgende:
Een van de Sloveense kandidaten verkracht 'Stuck' van Caro Emerald :X :X
Auw!

http://tvslo.si/predvajaj/flora-ema-lotric-stuck/ava2.118009471/
Auw........ -O-
pi_108689391
Mooi lied en goede zangeres. Het enige nadeel vind ik dat er niet echt een climax in zit. Het blijft een beetje veel van hetzelfde. Het is allemaal wel mooi hoor, maar ik heb nergens een wow-moment.

Momenteel overigens wel een plek in mijn top 5, maar meer omdat de rest tot nu toe zo tegenvalt.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  † In Memoriam † zondag 4 maart 2012 @ 12:23:23 #18
368283 ato
pi_108691810
Ik vind het ook een mooi liedje, ik heb hier geen kippevel moment bij. Omdat het mij waarschijnlijk doet denken aan eerdere liedjes van Bosnie of Servie. Maar komt zeker in mijn top 10) van semi 2.
Life can be a bitch, so like it..
pi_108691939
Precies dat heb ik dus ook: het is mooi, maar ik krijg nergens kippenvel. :Y
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_108996633
Ik vind er geen klap aan, maar dat vond ik vorig jaar ook van het lied dat het Songfestival won. Dit soort powerballads scoort doorgaans wel aardig. Mooie vrouw, goede stem: pleiten in haar voordeel. Tweede helft van de show. Kansrijk voor een finaleplaats.
  † In Memoriam † zaterdag 24 maart 2012 @ 18:16:12 #21
368283 ato
pi_109467016
Ik luister en kijk naar de previeuws, maar het nummer boeit mij toch niet.
Life can be a bitch, so like it..
pi_111112778
Het valt me nu pas op hoe erg het lied in het tweede gedeelte op Molitva lijkt... en da's op zich ook niet gek omdat het gedeeltelijk van dezelfde schrijvers is
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_111998292
Kunnen we uithuilen met Slovenië. Dit vind ik gewoon zwaar onterecht.
pi_111998318
Blijf het schandalig vinden dat dit niet door is.
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:07:57 #25
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_111998444
niet helemaal mijn smaak, maar dit was wel heel goed vertolkt, het stond ook op podium dit snap ik niet!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')