http://songfestival.web-l(...)voor-bakoe.html#morequote:Vandaag heeft ook Slovenië de plannen voor de zoektocht naar de vertegenwoordiger op het Eurovisie Songfestival in Bakoe bekend gemaakt. Ook de Sloveense omroep RTV Slovenija stapt af van de traditionale voorronde en kiest voor een talentenjacht genaamd Misija Evrovizija.
Vanaf eind september / begin oktober wordt gezocht naar de zanger, zangeres of groep die het beste het land kan vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival. De nadruk ligt dus niet op het grootste talent maar de artiest die Slovenië in 2012 het meeste succes kan brengen in Bakoe. De presentator is Klemen Slakonja, terwijl er voor Maja Keuc ook een waarschijnlijk terugkerende rol is weggelegd. In welke hoedanigheid moet nog worden bekeken. Inschijven is ook mogelijk voor niet-Slovenen.
Vervolgens vindt eind januari 2012 het traditionele EMA festival plaats waarbij de winnaar van Mission Eurovision een aantal liedjes zal zingen (waarschijnlijk 3), al dan niet van de hand van buitenlandse componisten en tekstschrijvers. Het is aan het Sloveense publiek om uit deze nummers de inzending voor Bakoe te kiezen. (bron: RTV Slovenija)
Bekijk deze YouTube-video
Gelukkig krijgt Nederland weer het Nationaal Songfestival.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:14 schreef Elfletterig het volgende:
Slovenië volgt dus de succesformule van Duitsland: een serieuze, commercieel opgezette talentenjacht. Verstandig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het liedje is tegenwoordig van ondergeschikt belang. Ik durf zelfs te stellen dat de 3J's één van de betere liedjes hadden, maar ze zijn genadeloos afgerekend op gebrek aan uitstraling en een totaal niet aanwezige podium-act.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:37 schreef CommanderKeen het volgende:
Prima natuurlijk zo'n talentenjacht, maar uiteindelijk gaat het om het liedje. Desalniettemin en betere procedure dan die we in Nederland hebben.
Hier ben ik het toch wel hartgrondig mee oneensquote:Het liedje is tegenwoordig van ondergeschikt belang. Ik durf zelfs te stellen dat de 3J's één van de betere liedjes hadden, maar ze zijn genadeloos afgerekend op gebrek aan uitstraling en een totaal niet aanwezige podium-act. Voor wat het waard is: het gedrocht "Shalalie" had een passende podium-act (in elk geval beter dan de 3J's) en scoorde dus ook beter.
Het liedje van de 3J's was niet beter of slechter dan dat van de winnaar. Vooraf waren er veel fimpjes op YouTube van mensen die hun Top 43 (of Top 10) plaatsten en menigeen had de 3J's hoog in de lijst. In werkelijkheid werden ze 43e...quote:Op maandag 27 juni 2011 12:39 schreef CommanderKeen het volgende:
Hier ben ik het toch wel hartgrondig mee oneensDe 3JS hadden een liedje waar an sich niks mis mee was, maar wat ook totaal niet bleef hangen. Dat kun je nog enigszins recht trekken met een fantastische podium presentatie, maar zoals je al terecht opmerkte, die was er ook niet. Gevolg is dat niemand de telefoon tevoorschijn trekt om erop te gaan stemmen.
Ik denk dat het liedje toch nog altijd de belangrijkste factor is waarom mensen op een bepaalde act stemmen. Als je kijkt naar de winnaar van dit jaar, Azerbeijan, dan hadden die vooral een goed liedje. Hun podium presentatie was ook prima, maar niet de reden waarom mensen erop gingen stemmen. Als je liedje niet goed is, dan win je het Songfestival niet, ongeacht je act. Als je een steengoed liedje hebt, dan kun je met een simpele act alsnog wel winnen.
Ik weet niet zo goed wat je hier mee wilt zeggen. Kennelijk vonden toch niet zo heel veel mensen het liedje van de 3JS goed genoeg om er ook daadwerkelijk op te gaan stemmen toen het er op aan kwam. Lijstjes op internet zeggen niet zo heel veel, omdat een groot deel van de mensen die uiteindelijk stemmen niet actief zijn op internet.quote:Het liedje van de 3J's was niet beter of slechter dan dat van de winnaar. Vooraf waren er veel fimpjes op YouTube van mensen die hun Top 43 (of Top 10) plaatsten en menigeen had de 3J's hoog in de lijst. In werkelijkheid werden ze 43e...
Een "goed" liedje op het EurovisieSongfestival is een liedje dat meer punten scoort dan de concurrentie. Als liedjes die voldoen aan de "gebruikelijke formules van deuntjes die goed in het gehoor liggen" veel punten scoren, dan moet je zo'n soort liedje insturen. Het liedje van de 3JS voldeed dan kennelijk niet aan die criteria, en dan was het dus kennelijk ook geen goed liedje (voor het Songfestival). Kennelijk is het nog niet zo simpel om een lekker in het gehoor liggend liedje te schrijven, anders had Nederland de afgelopen zeven jaar wel een keer de finale moeten kunnen halen, toch?quote:Het liedje van Azerbeidzjan was niet goed, maar voldeed aan de gebruikelijke formules van deuntjes die goed in het gehoor liggen. Het is zo 13-in-een-dozijn als maar kan, net als Denemarken, dat ook hoog eindigde.
Ik wil ermee zeggen dat de 3J's beduidend hoger waren geëindigd als het Songfestival alleen op de radio werd uitgezonden. En dat hun podiumpresentatie (of juist het gebrek daaraan) een duidelijke, negatieve invloed op hun klassering heeft gehad.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:55 schreef CommanderKeen het volgende:
Ik weet niet zo goed wat je hier mee wilt zeggen. Kennelijk vonden toch niet zo heel veel mensen het liedje van de 3JS goed genoeg om er ook daadwerkelijk op te gaan stemmen toen het er op aan kwam. Lijstjes op internet zeggen niet zo heel veel, omdat een groot deel van de mensen die uiteindelijk stemmen niet actief zijn op internet.
Zulk soort liedjes schrijven, is niet bijster moeilijk. Het probleem is alleen dat onze selectieprocedure heel anders is. Het ene jaar vertrouwen we blind op een bepaalde artiest, het andere jaar op een 73-jarige songwriter en vijf C-artiesten. Het NSF van 2004 kende verschillende goede liedjes, met in sommige gevallen ook nog een goed doordachte act.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:55 schreef CommanderKeen het volgende:
Een "goed" liedje op het EurovisieSongfestival is een liedje dat meer punten scoort dan de concurrentie. Als liedjes die voldoen aan de "gebruikelijke formules van deuntjes die goed in het gehoor liggen" veel punten scoren, dan moet je zo'n soort liedje insturen. Het liedje van de 3JS voldeed dan kennelijk niet aan die criteria, en dan was het dus kennelijk ook geen goed liedje (voor het Songfestival). Kennelijk is het nog niet zo simpel om een lekker in het gehoor liggend liedje te schrijven, anders had Nederland de afgelopen zeven jaar wel een keer de finale moeten kunnen halen, toch?
OK, ik snap je punt. Ik denk ook wel dat de 3JS iets hoger hadden kunnen eindigen met een betere act, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het superveel had uitgemaakt.quote:Ik wil ermee zeggen dat de 3J's beduidend hoger waren geëindigd als het Songfestival alleen op de radio werd uitgezonden. En dat hun podiumpresentatie (of juist het gebrek daaraan) een duidelijke, negatieve invloed op hun klassering heeft gehad.
Ik denk ook niet dat het schrijven van een 13-in-een-dozijn liedje heel moeilijk is, maar dat het al een stuk lastiger is om een lekker in het gehoor liggend nummer te schrijven dat genoeg boven die massa uitstijgt om mensen te bewegen erop te gaan stemmen. Je kritiek op de selectieprocedure in Nederland ben ik het verder helemaal mee eensquote:Zulk soort liedjes schrijven, is niet bijster moeilijk. Het probleem is alleen dat onze selectieprocedure heel anders is. Het ene jaar vertrouwen we blind op een bepaalde artiest, het andere jaar op een 73-jarige songwriter en vijf C-artiesten. Het NSF van 2004 kende verschillende goede liedjes, met in sommige gevallen ook nog een goed doordachte act.
Auw........quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:22 schreef Greys het volgende:
Een van de Sloveense kandidaten verkracht 'Stuck' van Caro Emerald![]()
Auw!
http://tvslo.si/predvajaj/flora-ema-lotric-stuck/ava2.118009471/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |