abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:08:19 #1
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98550399
Omdat de discussie hier Docu's en filmpjes over misdaad niet op zijn plaats is haal ik hem hier even naar toe.

quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:18 schreef Harajuku. het volgende:
Persoonlijk interesseert Nederland me wat dit betreft niet of zo, maar als je een link voor mn neus legt klik ik wel hoor, :7.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:29 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Het is toch veel spannender als ze uit Nederland komen! Het zou zomaar de buurman kunnen zijn... Voor mij is het juist dat buitenlandse verhalen mij wat minder doen. Gewoon omdat het anders niet realistisch genoeg is denk ik.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:11 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Anderzijds vaak wel erg lauw en 'provinciaals', als je de bezigheden van bepaalde personen / organisaties in het buitenland ziet. Zoals idd de Russische maffia.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 01:47 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Die landen zijn ook heel anders dan dit land. Criminaliteit is onlosmakelijk verbonden met een samenleving en evolueert met zijn omgeving mee. De Nederlandse aanpak werkt niet in Rusland en andersom werkt Russisch gedoe niet in Nederland.

Omdat ik hier in Nederland ben opgegroeid kan ik me beter 'vinden' in de Nederlandse criminaliteit dan in de buitenlandse denk ik.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 03:49 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Het is ook heel goed verklaarbaar waren er zulke verschillen zijn, maar dat betekent niet dat de buitenlandse criminaliteit vaak niet veel interessanter kan zijn. En daarover worden sowieso betere docu's gemaakt. Hoewel bepaalde onderwerpen uit 'Hoge bomen in de misdaad' wel interessant zijn, vind ik de kwaliteit van de docu's wel vrij bedenkelijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 10:18 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Het is een persoonlijke voorkeur, geen vaststaand feit.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:55 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Jij zei zelf dat Nederlandse criminaliteit 'spannender' is (alsof dat een gegeven is en niet vooral onzin imo). Hartstikke fijn dat jij dat vindt en dat moet je vooral naar docu's als "Hoge bomen in de misdaad" van de Avro gaan kijken, maar wat ik zeg is dat die docu's vaak nogal aan kwaliteit te wensen over laten en dat er zoveel meer interessants in de wereld gebeurt en waar docu's over worden gemaakt.

In een regenachtig weekend kun je vrijwel alle docu's over de Nederlandse misdaad bekijken..

I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_98550439
Misdaad is altijd wel erg leuk ja :')
Extremistisch gematigd.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:10:11 #3
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98550486
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:09 schreef P8 het volgende:
Misdaad is altijd wel erg leuk ja :')
Zo dan.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:13:10 #4
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98550607
Ikzelf vind het buitenland veel leuker. Voornamelijk seriemoordenaars e.d. vind ik leuk, en de zaken uit bijvoorbeeld Amerika zijn veel spannender, grootser. Ik noem een Bundy, Dahmer, Fish. Wie hebben wij? :')

Maar het zijn niet alleen seriemoordenaars, de Nederlandse onderwereld is ook een lachertje als je Rusland of Amerika ernaast zet.

Ik lees graag over misdaad, maar dan moet het wel interessant zijn. Koninginnedag was voor Nederland niet leuk te noemen, maar interessant om erover te lezen is het ook niet echt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_98550679
quote:
16s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:10 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Zo dan.
Beter :P

En om deze vraag maar even te beantwoorden:
Als je Nederlandse misdaad interessanter vindt, "omdat het zomaar je buurman kan zijn", ben je niks meer dan een story-lezend, Peter R. de Vries kijkend, sensatiebelust individu.
Buitenlandse misdaad (die hier binnenkomt) is vaak groots en/of georganiseerd en/of complex. In deze gevallen gaat het niet om de sensatie achter de misdaad, maar om waardering voor de complexiteit voor de misdaad.
Natuurlijk kan complexe interessante misdaad ook uit Nederland komen, maar in dit geval kun je dit ook als buitenlandse misdaad beschouwen, omdat dit dan ook nieuws in het buitenland zal zijn.
Extremistisch gematigd.
pi_98550840
Sommige mensen vinden het boeiender / spannender omdat het dichtbij huis is, maar zo zit ik zelf totaal niet in elkaar. Er gebeurt hier in verhouding gewoon bijna niets noemenswaardigs en daarom kijk ik met veel meer plezier naar docu's over de Russische maffia of naar een docu. over Richard Kuklinkski. Logischerwijs is er ook stukken beter en meer geschreven over die onderwerpen.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:24:17 #7
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_98551034
Hoe heet die ene crimineel ook alweer die een keer twee benen van zijn maat heeft afgezaagd, hem in een vat cement heeft gezet en hem in een kanaal heeft gemieterd?

Edit: Klaas "De Dominee" Bruinsma.

Daarnaast zijn Dino Soerel, Pistolen Paultje, Haring Arie, De Bende van Oss en Aage Meinesz best interessante figuren uit het Nederlandse criminele circuit.

[ Bericht 4% gewijzigd door Id_do_her op 23-06-2011 21:07:01 ]
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_98560319
Als er iets dichtbij is gebeurd, en dan bedoel ik in een straal van 5 km dan blijf ik het volgen. Het ligt natuurlijk aan de ernst van de misdaad.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_98565935
Het hangt er compleet van af.

Misdaad als in de onderwereld vind ik een stuk interessanter als het om de Nederlandse misdaad gaat, omdat het allemaal wat kleinschaliger en daardoor begrijpelijker is.

Qua moordzaken vind ik het buitenland (vooral Amerika) interessanter omdat daar de nieuwsverschaffingen opener zijn, het rechtsysteem compleet anders is en de reports over deze moorden veel groter zijn.

Voor andere misdaden maakt het me eigenlijk niet zoveel uit, de zaak-Dutroux is voor mij even interessant als de Franklin-coverup in Amerika.

Misdaad in tweede- of derdewereldlanden kan me trouwens helemaal niet zoveel schelen, ik zag laatst een documentaire over een seriemoordenaar in Zuid Afrika en daar bleef mijn aandacht niet echt bij hangen.
  donderdag 23 juni 2011 @ 19:07:23 #10
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_98566239
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 12:55 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Jij zei zelf dat Nederlandse criminaliteit 'spannender' is (alsof dat een gegeven is en niet vooral onzin imo). Hartstikke fijn dat jij dat vindt en dat moet je vooral naar docu's als "Hoge bomen in de misdaad" van de Avro gaan kijken, maar wat ik zeg is dat die docu's vaak nogal aan kwaliteit te wensen over laten en dat er zoveel meer interessants in de wereld gebeurt en waar docu's over worden gemaakt.

In een regenachtig weekend kun je vrijwel alle docu's over de Nederlandse misdaad bekijken..
Je moet niet meteen beginnen zeveren he vriend. Van begin af aan weet ik dat het mijn persoonlijke voorkeur is, ik pretendeer ook niet dat het de voorkeur van iedereen is. Maar als het over (georganiseerde) misdaad gaat komt verdomd vaak dat vervelende Amerika naar voren. Die flauwekul ben ik inmiddels moe en als ik dan een leuke inleiding in de Nederlandse onderwereld wil belichten dan kun je ook verder je gezicht houden en het er op klikken laten.

Discussie gesloten. Lig niet te zeiken over mijn persoonlijke voorkeur, want die van jou kan me geen reet schelen.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  donderdag 23 juni 2011 @ 19:09:33 #11
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_98566335
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:19 schreef Absurditeit het volgende:
Logischerwijs is er ook stukken beter en meer geschreven over die onderwerpen.
Hier weer met dat gezeik. Stukken beter over geschreven? Je leest het Nederlands geschrevene toch niet, dus waar heb je het over. Je maakt me de pis lauw met dit soort hautaine gezeik hoor. Echt.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  donderdag 23 juni 2011 @ 19:37:18 #12
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_98567625
Het gal is eruit, mijn excusese. Waarom binnenlandse misdaad boven buitenlandse?

Als ik iets lees over wat in dit land is gebeurd, dan kan ik mij veel beter een voorstelling maken van hoe dat in zijn werk is gegaan. De wetten in dit land kan ik begrijpen, want ik ben ermee opgegroeid. De manier waarop de criminelen met elkaar praten is veel makkelijker voor te stellen. Ik spreek geen woord Russisch en de wet aldaar is me ook vreemd. Als buitenstaander zul je dat ook nooit zo goed gaan begrijpen als iemand die wel Russisch is, dus daar valt verder qua onderzoeken ook niks meer te ontdekken.

IK VIND dat veel leuker. Het zou mijn buurman kunnen zijn, dat is net wat het zo leuk maakt. Mijn buurman zal ik veel beter kunnen begrijpen dan een Amerikaan met een geheel andere achtergrond. Heeft helemaal niks met de Prive of de Story te maken hoor, weer zo'n aanname van iemand die er geen fuck van begrepen heeft.

Ik hoop dat het zo duidelijk is en dat ik niet meer hoef in te gaan op zelfingenomen debielen die het buitenlandse zo verheerlijken ten opzichte van wat er in je eigen dorp gebeurt. Dat Hoge Bomen in de Misdaad een beetje karig is begrijp ik ook, maar het is prima tijdverdrijf en geeft een leuke samenvatting van het leven van een "crimineel".
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:58:51 #13
285467 missashley
Raar maar Waar
pi_98572396
ik vind buitenlandse misdaad interessant, ook zoals hierboven al ergens is genoeg, omdat het dan vaak iets groots is. Dat maakt het wel interessant dat specifiek geval.

Binnenlands dichtbij is uiteraard ook interessant omdat het dan juist zo dichtbij is, en bijv. de straffen en opsporingsmethodes etc alles wat zeg maar met de misdaad te maken heeft, staat dichterbij omdat je in hetzelfde land woont.
Als iets in de VS gebeurd of zo daar zijn de wetten weer heel anders dan hier. Opsporingsmethodes zijn daar ook anders. Welke bevoegdheden de opsporingsinstanties hebben. Is daar allemaal anders dan hier. En dat boeit me voor de VS niet om dat ik daar niks mee te maken heb.

Dus conclusie , ik ga voor Nederlandse misdaad
Af en toe is blup zeggen voldoende :)
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:06:10 #14
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_98572861
Edit: foutje.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_98607187
quote:
6s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:58 schreef missashley het volgende:
ik vind buitenlandse misdaad interessant, ook zoals hierboven al ergens is genoeg, omdat het dan vaak iets groots is. Dat maakt het wel interessant dat specifiek geval.

Binnenlands dichtbij is uiteraard ook interessant omdat het dan juist zo dichtbij is, en bijv. de straffen en opsporingsmethodes etc alles wat zeg maar met de misdaad te maken heeft, staat dichterbij omdat je in hetzelfde land woont.
Als iets in de VS gebeurd of zo daar zijn de wetten weer heel anders dan hier. Opsporingsmethodes zijn daar ook anders. Welke bevoegdheden de opsporingsinstanties hebben. Is daar allemaal anders dan hier. En dat boeit me voor de VS niet om dat ik daar niks mee te maken heb.

Dus conclusie , ik ga voor Nederlandse misdaad
Zoals eerder gezegd sluit ik me hierbij aan. Ons eigen kikkerlandje.. ;)
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:51:32 #16
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_98613251
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:24 schreef Id_do_her het volgende:
Hoe heet die ene crimineel ook alweer die een keer twee benen van zijn maat heeft afgezaagd, hem in een vat cement heeft gezet en hem in een kanaal heeft gemieterd?

Edit: Klaas "De Dominee" Bruinsma.

Dat schijnt ie niet zelf gedaan te hebben, maar hoogstwaarschijnlijk wel de opdracht gegeven.
quote:
Daarnaast zijn Dino Soerel, Pistolen Paultje, Haring Arie, De Bende van Oss en Aage Meinesz best interessante figuren uit het Nederlandse criminele circuit.
En Cor van Hout ook.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_98616190
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:07 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Je moet niet meteen beginnen zeveren he vriend. Van begin af aan weet ik dat het mijn persoonlijke voorkeur is, ik pretendeer ook niet dat het de voorkeur van iedereen is. Maar als het over (georganiseerde) misdaad gaat komt verdomd vaak dat vervelende Amerika naar voren. Die flauwekul ben ik inmiddels moe en als ik dan een leuke inleiding in de Nederlandse onderwereld wil belichten dan kun je ook verder je gezicht houden en het er op klikken laten.

Discussie gesloten. Lig niet te zeiken over mijn persoonlijke voorkeur, want die van jou kan me geen reet schelen.
Je had jezelf al genoeg gediskwalificeerd en jouw onwetendheid en onvermogen tot begrijpend lezen werd al pijnlijk duidelijk, maar deze onbenulligheid slaat werkelijk alles. Zowel qua inhoud als stijl zeer bedroevend.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:15:41 #18
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_98616698
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:01 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Je had jezelf al genoeg gediskwalificeerd en jouw onwetendheid en onvermogen tot begrijpend lezen werd al pijnlijk duidelijk, maar deze onbenulligheid slaat werkelijk alles. Zowel qua inhoud als stijl zeer bedroevend.
Ben ik een roman aan het schrijven? Flikker toch op.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_98616971
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:09 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Hier weer met dat gezeik. Stukken beter over geschreven? Je leest het Nederlands geschrevene toch niet, dus waar heb je het over. Je maakt me de pis lauw met dit soort hautaine gezeik hoor. Echt.
Het zou je wellicht goed uitkomen om jouw zwakke verhaaltje nog enigszins geloofwaardig te maken, maar ook deze aanname klopt niet. Juist omdat ik ook vrij veel over de Nederlandse misdaad heb gelezen, kan ik beoordelen dat er beduidend interessanter en kundiger over de buitenlandse misdaad wordt geschreven. Het is ook precies wat je verwacht als je ziet hoeveel kennis wordt ingezet en hoeveel geld er in omgaat. Zowel qua boeken, als artikelen etc.

En natuurlijk zijn er interessante zaken in Nederland waar goed over is geschreven, maar overall is het allemaal wel erg mager. Gelukkig hoeven we ook niet te kiezen en kun je over zowel Nederland als het buitenland lezen. Of gewoon helemaal niets.

[ Bericht 5% gewijzigd door Absurditeit op 24-06-2011 18:28:20 ]
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:30:54 #20
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98617237
Gaan jullie even lekker wieberen? Agree to disagree of zo :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_98617243
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:30 schreef Harajuku. het volgende:
Gaan jullie even lekker wieberen? Agree to disagree of zo :')
Jij maakte dit overbodige topic aan.
pi_98700106
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:31 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Jij maakte dit overbodige topic aan.
Laten we even aardig blijven allemaal?
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_98700796
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2011 23:31 schreef Sam-x het volgende:

[..]

Laten we even aardig blijven allemaal?
Ja natuurlijk. Waarom niet dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')