abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98539872
Een goedenavond,

Met mijn eigen leven loopt het totaal niet lekker maar nu komt ook dit gezeik erbij. Hier thuis loopt het ook niet zo lekker allemaal. Mijn vader kropt zijn ergernis op met als gevolg om de zoveel tijd weer gezeik in huis. Nu is vorig jaar de bom ontploft hier thuis. Naderhand hebben we met het hele gezin een gesprek gehad over hoe nu verder. Mijn vader heeft een aantal gesprekken gevolgd bij een psychiater en het is een hele tijd goed gegaan, totdat het paar dagen geleden weer raak was. Gelukkig geen erge ruzie, maar je voelt het van te voren aankomen dat er binnenkort weer zeik is. Tussen mijn ouders een hoop verwijten naar elkaar toe waar toch geen einde aan komt.

Met mijn moeder en zusje heb ik een heel goede band. Met mijn vader is dit een heel stuk minder. Door dit soort praktijken vertrouw ik hem voor geen meter. Na de grote ruzie van vorig jaar heb ik hem dit ook gezegd en zijn we een aantal dingen gaan ondernemen om een betere band te krijgen.

Paar dagen geleden had ik een meningsverschil met mijn zusje (gewoon omdat we elkaar wat aan het plagen waren). Komt mijn vader eraan die wilde weten waar het over ging. Beiden zeiden we dat er niets was en werd vervolgens kwaad op ons. Volgens hem betrokken we hem nergens in, maar ook al zeiden we wat er wel speelde, dan stond hem dat toch niet aan. Laatste grote ruzie van vorig jaar was ik zo kwaad dat ik van mezelf schrok (ruzie was tussen mijn vader en moeder). Ben toen ook helemaal uit geflipt.

De laatste tijd merkte ik dat mijn vader zodra hij thuis is direct op zijn kamer kruipt achter zijn laptop. Hij komt er de afgelopen dagen alleen maar van zijn kamer om te eten en om te slapen.
Ik leef dus al een paar dagen langs mijn vader op. Enige woord wisseling die ik vandaag heb gedaan met hem is 'hoi'.

Aangezien ik nogal handig ben ben ik erachter gekomen dat hij op een chatsite zit waar hij al een hele tijd met een andere vrouw aan het praten is. Ik heb zijn wachtwoord achterhaald en op zijn account ingelogd. Ik heb de hele avond de gesprekken tussen de vrouw en hem gelezen. Hier stonden dingen over ons in en over mijn moeder. Het enige waarom mijn ouders niet gescheiden zijn is omdat wij er nog zijn. En veel complimentjes naar die andere vrouw toe. Heb hem al eerder verdacht van dit soort zaken, maar blijkbaar is het nu serieus :{ ze hebben volgende week met elkaar afgesproken om wat te drinken.

Wat is wijsheid? Nu ik dit gelezen heb valt eigenlijk al een grote last van me af. Ik lig al jaren te peinzen 's avonds in bed en blijkbaar klopt het ook nog. Ik snap echt niet hoe dit heeft kunnen gebeuren. We hebben alles en hoeven niet te klagen behalve dit dan ;( . Altijd hebben ze gezegd dat ze nooit uit elkaar gaan. Om ons heen lijkt iedereen te scheiden alsof het gvd hip is. En dat terwijl we het zo leuk hebben als we iets met ons allen gaan doen bv op vakantie etc. Ik snap het echt totaal niet...en wat is die andere vrouw voor achterlijk mens? Kan er bij wijze van spreken zo onder de groene zoden stoppen :( Hopelijk beseft mijn vader dat het dan de laatste keer is dat hij mij gezien heeft. Ook al hou ik veel van hem. Met mijn moeder of zusje bespreken is geen optie, dat doe ik hun niet aan. Altijd gedacht dat het een ver van mijn bed show was en dat het alleen bij andere gebeurde. En nu zit je er opeens zelf in. Heb al genoeg problemen met mezelf gvd.

[ Bericht 1% gewijzigd door BinRec op 23-06-2011 19:39:58 ]
  donderdag 23 juni 2011 @ 00:53:59 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_98539992
Hoe oud ben jij?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_98540001
22
  donderdag 23 juni 2011 @ 00:59:03 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_98540122
Oké.

Jouw ouders hebben hun eigen leven. Bemoei je er niet mee. Met je kinderprincipes.

Ga op je zelf wonen en dan zal je beseffen dat dat droomplaatje van het probleemloze gezinnetje bullshit is. Misschien ontwikkel je dan ook meteen wat perspectief aangezien je dan ineens voor je eigen leven verantwoordelijk bent.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 23 juni 2011 @ 01:00:04 #5
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_98540142
quote:
4s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:59 schreef SpecialK het volgende:
Oké.

Jouw ouders hebben hun eigen leven. Bemoei je er niet mee. Met je kinderprincipes.

Ga op je zelf wonen en dan zal je beseffen dat dat droomplaatje van het probleemloze gezinnetje bullshit is. Misschien ontwikkel je dan ook meteen wat perspectief aangezien je dan ineens voor je eigen leven verantwoordelijk bent.
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_98540143
Het feit dat je zijn wachtwoorden hebt gekraakt daar gaan een hoop mensen over vallen denk ik.

Om eerlijk te zijn denk ik dat je vader niet zo makkelijk te veranderen is, maar neem jezelf niks kwalijk. een andere vrouw komt er ook snel genoeg achter hoe hij is en datie zo kan exploderen. Waarschijnlijk gaan ze als ze weten dat jij het weet ook heel snel scheiden. Het zij zo. Waarschijnlijk is het een opluchting voor je moeder
  donderdag 23 juni 2011 @ 01:01:33 #7
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_98540179
quote:
Oké.

Idd. Dit moet je niet willen weten van je pa.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_98540211
quote:
Oké.

Was het maar zo makkelijk. Ik ben nog aan het studeren en voorlopig kan ik nog niet op mezelf wonen.

En mbt de wachtwoorden. Ik laat mijn moeder en zusje niet voor de gek houden door deze achterbakse actie van hem. Ik moest het zeker weten!
  donderdag 23 juni 2011 @ 01:03:14 #9
198371 Equites
pi_98540227
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 01:02 schreef BinRec het volgende:

[..]

Was het maar zo makkelijk. Ik ben nog aan het studeren en voorlopig kan ik nog niet op mezelf wonen.

En mbt de wachtwoorden. Ik laat mijn moeder en zusje niet voor de gek houden door deze achterbakse actie van hem.
Maar je gaat het ze niet vertellen. Wat wil je nou?
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_98540246
quote:
Oké.

Dat.
quote:
Het klinkt heel emo maar het enige wat me nu nog op de been houd is mijn hobby waar ik sinds kort aan verslaafd ben geraakt.
En die hobby is?
pi_98540266
quote:
Altijd hebben ze gezegd dat ze nooit uit elkaar gaan. Om ons heen lijkt iedereen te scheiden alsof het gvd hip is. En dat terwijl we het zo leuk hebben als we iets met ons allen gaan doen bv op vakantie etc. Ik snap het echt totaal niet...en wat is die andere vrouw voor achterlijk mens? Kan er bij wijze van spreken zo onder de groene zoden stoppen :( Hopelijk beseft mijn vader dat het dan de laatste keer is dat hij mij gezien heeft. Ook al hou ik veel van hem.
Daar gaat even wat tijd overheen en komt uiteindelijk wel weer goed. En ja ik spreek uit ervaring.
Pa en ma waren bijna 40 jaar getrouwd en pa trok de stekker eruit om er van door te gaan met iemand van 16 jaar jonger.

Toen had ik in het begin ook zoiets van godverdomme gore klootzak hoe kun je ons, maar bovenal ma dit aandoen hufter }:|

Ik heb destijds bijna een ajar geen contact meer gehad met hem, maar uiteindelijk wel weer. HEt blijft toch je pa. En in den beginnen wilde ik dat wijf van hem ook wat aandoen. Tegenwoordig komen ze gewoon allebei op bezoek hier en op verjaardagen, al houden we er wel rekening mee dat ma en pa en zn vriendin niet op dezelfde dag/tijdstip komen.

Anyway lang verhaal kort, het komt uiteindelijk wel weer goed. Misschien tussen je pa en ma niet, maar tussen jou en je pa wel. En nee het wordt nooit meer zoals voorheen, maar daar heb je met de tijd gewoon vrede mee.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_98540268
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 01:03 schreef Equites het volgende:

[..]

Maar je gaat het ze niet vertellen. Wat wil je nou?
Daarom...ik weet dus niet wat ik moet
pi_98540289
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 01:04 schreef Equites het volgende:

[..]

WOW :')
haha moest toch even lachen :')
Maar om antwoord op je vraag te geven: nee
  donderdag 23 juni 2011 @ 01:06:57 #14
198371 Equites
pi_98540328
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 01:04 schreef BinRec het volgende:

[..]

Daarom...ik weet dus niet wat ik moet
Ja dat is dus het resultaat van je zoekactie. Je dacht dat de waarheid je verlichting zou brengen, maar je zit nou nog dieper in de shit. Je weet wat je pa doet maar kan er met niemand over praten, behalve met ons dan.
pi_98540331
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2011 01:04 schreef vosss het volgende:

[..]

Daar gaat even wat tijd overheen en komt uiteindelijk wel weer goed. En ja ik spreek uit ervaring.
Pa en ma waren bijna 40 jaar getrouwd en pa trok de stekker eruit om er van door te gaan met iemand van 16 jaar jonger.

Toen had ik in het begin ook zoiets van godverdomme gore klootzak hoe kun je ons, maar bovenal ma dit aandoen hufter }:|

Ik heb destijds bijna een ajar geen contact meer gehad met hem, maar uiteindelijk wel weer. HEt blijft toch je pa. En in den beginnen wilde ik dat wijf van hem ook wat aandoen. Tegenwoordig komen ze gewoon allebei op bezoek hier en op verjaardagen, al houden we er wel rekening mee dat ma en pa en zn vriendin niet op dezelfde dag/tijdstip komen.

Anyway lang verhaal kort, het komt uiteindelijk wel weer goed. Misschien tussen je pa en ma niet, maar tussen jou en je pa wel. En nee het wordt nooit meer zoals voorheen, maar daar heb je met de tijd gewoon vrede mee.

Bedankt voor de nuttige reactie :)
Voor mezelf maakt het me niet eens zoveel uit, het doet me natuurlijk wel wat. Maar gaat me vooral om mijn moeder en zusje.
  donderdag 23 juni 2011 @ 01:08:05 #16
198371 Equites
pi_98540354
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 01:07 schreef BinRec het volgende:

[..]

Bedankt voor de nuttige reactie :)
Voor mezelf maakt het me niet eens zoveel uit, het doet me natuurlijk wel wat. Maar gaat me vooral om mijn moeder en zusje.
Is het niet beter voor je ouders dat ze gewoon ermee kappen? Ik denk niet dat je moeder je pa nog steeds als haar droomman ziet als ik zo de verhalen hoor.
pi_98540395
quote:
Voor mezelf maakt het me niet eens zoveel uit
Don't worry, dat komt vanzelf nog wel.

Mocht het tot een scheiding komen ben er gewoon voor je ma en laat het vooral over je heen komen, en ja je mag best kwaad zijn op je pa of teleurgesteld of weet ik het wat. Bedenk echter wel dat het ook maar gewoon een mens is die waarschijnlijk denkt gelukkiger te kunnen worden met iemand anders dan je moeder en gun hem dat

vosss is de naam,
pi_98540442
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 01:08 schreef Equites het volgende:

[..]

Is het niet beter voor je ouders dat ze gewoon ermee kappen? Ik denk niet dat je moeder je pa nog steeds als haar droomman ziet als ik zo de verhalen hoor.
Tijdens ruzies werd wel altijd gezegd van dat ze gingen scheiden, maar dit waren meer reacties uit woede. Maar blijkbaar zit dit er wel aan te komen. Wat uiteindelijk wellicht beter is, maar het zo jammer vind omdat we het op die ruzies na altijd leuk met elkaar hadden.
  donderdag 23 juni 2011 @ 01:12:52 #19
198371 Equites
pi_98540473
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 01:11 schreef BinRec het volgende:

[..]

Tijdens ruzies werd wel altijd gezegd van dat ze gingen scheiden, maar dit waren meer reacties uit woede. Maar blijkbaar zit dit er wel aan te komen. Wat uiteindelijk wellicht beter is, maar het zo jammer vind omdat we het op die ruzies na altijd leuk met elkaar hadden.
Bij ons thuis was er vroeger ook veel bonje met dreiging tot scheiden. Uiteindelijk hebben ze dat niet gedaan, maar of ze nu gelukkig zijn met elkaar? Niet echt...
pi_98540513
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2011 01:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Don't worry, dat komt vanzelf nog wel.

Mocht het tot een scheiding komen ben er gewoon voor je ma en laat het vooral over je heen komen, en ja je mag best kwaad zijn op je pa of teleurgesteld of weet ik het wat. Bedenk echter wel dat het ook maar gewoon een mens is die waarschijnlijk denkt gelukkiger te kunnen worden met iemand anders dan je moeder en gun hem dat

Kan me er nog niet bij voorstellen maar dat zal wel komen omdat ik hem al een hele tijd verdacht van dit soort dingen. Dat hij gewoon ons aan het lijntje heeft gehouden totdat hij iemand anders had gevonden. En aan die andere graftak heb ik totaal geen boodschap. Zo ver is het gelukkig nog niet.
pi_98540541
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 01:12 schreef Equites het volgende:

[..]

Bij ons thuis was er vroeger ook veel bonje met dreiging tot scheiden. Uiteindelijk hebben ze dat niet gedaan, maar of ze nu gelukkig zijn met elkaar? Niet echt...
Nu de laatste tijd is de sfeer naar het vriespunt gedaald. Met mijn moeder en zusje hebben wij het altijd leuk maar zodra mijn vader er is is het minder. Komt ook omdat hij met zijn gedachten bij die andere vrouw zit (heeft hij zelf gezegd in een van zijn berichten). Ik geef dit sowieso nog een kleine kans dat het 'goed' komt
pi_98540548
Mja, het blijft kut als je pa en ma uit elkaar gaan, zeker als ze het ogenschijnlijk meestal wel tof hadden samen en of je dan 22 bent zoals jij of 33 zoals ik destijds maakt denk ik weinig verschil.

Maargoed, sterkte ermee ofzo, ik ga bier drinken :9
vosss is de naam,
  donderdag 23 juni 2011 @ 01:16:40 #23
198371 Equites
pi_98540562
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 01:15 schreef BinRec het volgende:

[..]

Nu de laatste tijd is de sfeer naar het vriespunt gedaald. Met mijn moeder en zusje hebben wij het altijd leuk maar zodra mijn vader er is is het minder. Komt ook omdat hij met zijn gedachten bij die andere vrouw zit (heeft hij zelf gezegd in een van zijn berichten).
Het is gewoon fucked up dat jij dit van hem weet. Ik zou zelf ook niet weten hoe ik daar mee om zou gaan...
pi_98540570
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2011 01:16 schreef vosss het volgende:
Mja, het blijft kut als je pa en ma uit elkaar gaan, zeker als ze het ogenschijnlijk meestal wel tof hadden samen en of je dan 22 bent zoals jij of 33 zoals ik destijds maakt denk ik weinig verschil.

Maargoed, sterkte ermee ofzo, ik ga bier drinken :9
Laat het smaken en bedankt voor je tips ;)
pi_98540622
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 01:16 schreef Equites het volgende:

[..]

Het is gewoon fucked up dat jij dit van hem weet. Ik zou zelf ook niet weten hoe ik daar mee om zou gaan...
Precies dat is ook het moeilijke. Heb hem hier altijd van verdacht maar ik moest het zeker weten.
Vader van mijn moeder zit in het verzorgingstehuis en zelfs daar is hij de laatste tijd niet naartoe geweest. Hij zou gisteren wel gaan maar had een smoesje dat hij het vergeten was en niet mee ging. Toen wist ik dat het serieus fout was. Die avond is hij opeens naar een vriend gegaan (die 2 weken geleden ook opeens van zijn vrouw is gescheiden). Om met hem te praten over die nieuwe vrouw (volgens zijn berichten).
Weet dus echt niet wat ik moet doen. Normaal doen alsof niets aan de hand is gaat niet werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')