quote:
Op donderdag 25 augustus 2011 14:30 schreef Fir3fly het volgende:[..]
Het gaat vooral om de kosten. 800 is nergens relevant en kost dus meer aan ontwikkeling. Ze hopen daarom ook met dat CRT gedoe meer motoren op de grid te krijgen.
[..]
Ter vergelijking, de Honda van Rossi in 2002 en 2003 had ongeveer 200 pk. In 2003 kreeg hij al TC. De Ducati waar hij nu op rijdt heeft zo'n 220 pk, en dat is in racetrim. Voor de kwalificatie is dat wat hoger omdat ze dan geen brandstoflimiet hebben. Met de 1000cc verwachten ze richting de 240pk te gaan. Zonder die electronica is dat niet te houden. Of wil je soms een horsepower limit in gaan voeren?
[..]
Ik niet alleen, vrijwel iedereen. Iedereen die ooit ook maar iets met de motor van Casey Stoner te maken heeft gehad vertelt dat hij veel minder TC gebruikt dan wie dan ook. En kijkend naar de stand in het WK werkt dat.
Kosten is natuurlijk ook de hoofdzaak, en zal ook een deel van het spectakel terugbrengen door een voller startveld.
Icm met de relatief harde bridgestone compounds ben ik het wel met je eens dat je niet volledig zonder tc kunt rijden, maar een je kunt het wel deels minimaliseren zoals ze in de f1 gedaan hebben met een standaard ecu.
Toen melandri bij ducati naast stoner reed zei hij het volgende over zijn tc gebruik:
quote:
Former world 250 champion Marco Melandri has seen first hand the devastating form Stoner can produce in winter testing and the Italian told MCN: “Casey uses a lot of traction control, and he is wonderful using it.
“I use very, very much less than him. Almost the next step down from the setting I use is zero and I am not able to use the potential of the system.
“It’s hard to use the throttle on the edge of the tyre because it made it so nervous.”