quote:
Op woensdag 6 juli 2011 12:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:Is het BSA tegenwoordig 70%? Dan zul je 70% van de overige te behalen punten (in jouw geval 60-11=49) dus iets van 35 ECTS bovenop je 11 ECTS moeten halen voor je BSA.
Volgens mij moet je wel vrijstelling vragen voor die vakken. Je kunt dacht ik niet zomaar vakken over laten zetten naar een nieuwe studie. Dat weet ik overigens niet helemaal zeker. Maar maak voor de zekerheid even een afspraak met Daan (studieadviseur). Dan weet je meteen waar je aan toe bent.
Voor welk vak wil je overigens vrijstelling vragen (dat vak dat je niet hebt gevolgd)?
Ja, dit was eigenlijk ook wat ik dacht, 70% van de overige te behalen punten.
Maar ik twijfel nu, omdat het twee vakken zijn van de studie Psychologie, dus niet van een andere studie. Ik heb ze vorig jaar gehaald, begin alleen dit jaar opnieuw met de hele studie..
Het cijferoverzicht van de vakken staan onder 'Bachelor Psychologie: 1e jaars programma'.
Ik heb de studieadviseur er al eens over gemaild, hij dacht dat de overige cijfers in dat overzicht erbij worden geplaatst en dat vrijstelling dan formeel gezien niet nodig is, omdat ik de vakken aan dezelfde faculteit, voor dezelfde opleiding heb gehaald, maar hij wist dit ook niet zeker.
Ik ga denk ik inderdaad maar even een afspraak maken, dat is misschien handiger, dan weet ik het zeker.
Ik wil vrijstelling vragen voor de Wiskunde toets. Ik heb geen VWO, maar een HBO P. Wel heb ik in Maastricht een zomercursus Wiskunde gevolgd aan de Universiteit, misschien is dat voldoende.
En voor academische vaardigheden. Geen idee of ik er vrijstelling voor krijg, maar tijdens mijn eerdere opleidingen heb ik (ook) geleerd om Essays/Papers te schrijven, hoe ik een literatuurlijst moet maken, hoe voetnoten in de tekst moeten worden geplaatst, tja..
Ik wil het best nog een keer volgen, maar ik wil er natuurlijk liever vrijstelling voor krijgen.
Afgelopen studiejaar heb ik een paper moeten schrijven voor Rechten, ik had er een 9.7 voor, misschien overtuigd dat ze.
En anders ga ik een komend jaar gewoon een essay schrijven voor Psychologie, zo erg is dat natuurlijk ook weer niet. Ik vind het nog best leuk om te doen ook, maar hey, proberen kan altijd, toch?
Wat zijn jullie trouwens snel met reageren! Kan ik iets van leren haha.. ik ben totaal geen forums gewend, ik kwam hier toevallig via google terecht.