Je kunt ook gewoon telkens teveel koken en wat over is invriezen. Heb je je eigen magnetronmaaltijden. Goedkoper en gezonder (gelet op zout en andere zonden waar winkel magnetronmaaltijden aan bloot staan).quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:14 schreef El_Liberaliste het volgende:
Eigenlijk een hele simpele vraag: In hoeverre zijn magnetronmaaltijden met bv. groente en vlees minder gezond dan dezelde maaltijd, maar dan zelf bereid? Ivm. vitaminen etc. Is het ongezond om bijvoorbeeld 3 keer per week een (gezonde) magnetronmaaltijd te eten in plaats van zelf bereidde aardappelen, groente en vlees?
als je ervan uitgaat dat je ongeveer 120 gram vlees, 200 gram groenten en ergens rond de 150 gram aardappels hebt bij een volledige maaltijd is 400 tot 500 gram lang niet gek.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:33 schreef Redah het volgende:
'goedkope' maaltijden hebben inderdaad meer zout, maar tegenwoordig vind je genoeg 'duurdere' magnetronmaaltijden waar dat best mee valt, en waar ze soms zelfs vitamines aan toe voegen.
Het probleem wat ik er altijd mee heb is dat het 400-500 gram is, en ik dat toch net te weinig is
of neem er 2quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:49 schreef Soohr het volgende:
[..]
als je ervan uitgaat dat je ongeveer 120 gram vlees, 200 gram groenten en ergens rond de 150 gram aardappels hebt bij een volledige maaltijd is 400 tot 500 gram lang niet gek.
begin anders met een soepje vooraf.
Dan heb je 2 x dingetjes. Da's altijd lekkerder dan 1 x dingetjes.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:53 schreef ursel het volgende:
[..]
Bekend probleem en meestal resulteerd het dus daarin ja.
Bewaar je wat als ontbijt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 17:00 schreef Soohr het volgende:
[..]
Is dat weer niet wat veel? een kilo voer in de avond wegwerken?
elke avond?
"Goed" is dan ook doorgaans niet de reden om een magnetronmaaltijd te nemen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Nou een iets uitgebreidere post hoe je die magnetronmaaltijden zelf 10 x zo goed kan maken.
- koop geschikte vriezerbakjes die ook in de magnetron kunnen. de grootte van de bakjes van de chinees zijn imo perfect voor 1 persoons maaltijden.
- kook normaal maar veel te veel + dat je de groentes maar heel kort kookt. ff de kook ertegen.
- vul de bakjes.
- laat de bakjes wat afkoelen.
- laat de bakjes nog wat verder afkoelen in de koelkast. zet de vriezer alvast op INVRIEZEN.
- wacht een paar uur. label eventueel de bakjes.
- gooi de bakjes in de vriezer.
- zet 12 uur later (of wat er in de handleiding staat) je vriezer weer op NORMAAL.
Opeten
Optie 1
- haal het bakje een dag van te voren uit de vriezer en zet in de koelkast
- opwarmen
- eten!
Optie 2
- flink lang in de magnetron
Zelf maken is het werk niet en een prima alternatief imo.quote:Op woensdag 22 juni 2011 17:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
"Goed" is dan ook doorgaans niet de reden om een magnetronmaaltijd te nemen.
Thuis maken is zoveel meer tijd. Als je het druk hebt kun je die 2 echt niet met elkaar vergelijken.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:50 schreef Maxellera het volgende:
Bluh, magnetronmaaltijden. Ik vind het altijd veels te klef en hetzelfde smaken. Doe dan een beetje meer moeite en maak een simpele thuisgemaakte maaltijd. Hoeft echt geen culinair hoogstandje te zijn hoor. Als je heel weinig tijd hebt vind ik het af en toe wel kunnen, maar ken mensen die het bijna elke dag eten. Die missen wel wat hoor..
Ik eet er toch snel 1 a 2 per week, soms wel 3. Ik heb er niet zo'n moeite mee, ik kan wel omschakelen op een ander verwachtingspatroon, en enigzins plezier beleven aan het gemak en het stillen van honger. En sommigen zijn gewoon best lekker, ik kan ook de übersnob gaan uithangen en aandachtig gaan proeven wat er allemaal mis mee is tov het orgineel, maar dat werkt natuurlijk niet. Ik ben een beetje een purist met eten, maar ik kan wel omschakelen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:50 schreef Maxellera het volgende:
Bluh, magnetronmaaltijden. Ik vind het altijd veels te klef en hetzelfde smaken. Doe dan een beetje meer moeite en maak een simpele thuisgemaakte maaltijd. Hoeft echt geen culinair hoogstandje te zijn hoor. Als je heel weinig tijd hebt vind ik het af en toe wel kunnen, maar ken mensen die het bijna elke dag eten. Die missen wel wat hoor..
Haha goeie, zo kan ik soms ook in m'n pauze die ham-kaas macaroni van AH huismerk wegkrijgenquote:Op woensdag 22 juni 2011 20:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik eet er toch snel 1 a 2 per week, soms wel 3. Ik heb er niet zo'n moeite mee, ik kan wel omschakelen op een ander verwachtingspatroon, en enigzins plezier beleven aan het gemak en het stillen van honger. En sommigen zijn gewoon best lekker, ik kan ook de übersnob gaan uithangen en aandachtig gaan proeven wat er allemaal mis mee is tov het orgineel, maar dat werkt natuurlijk niet. Ik ben een beetje een purist met eten, maar ik kan wel omschakelen.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Die is wel erg ver omschakelen. Ik ken hem wel maar trek hem niet meer, te zout, smaakt teveel naar smaakversterkers. Maar ik kan me er wat bij voorstellen, net zoals ik ook een zwak heb voor die industriele smeerworst en smeerkaas, vooral die hele goedkope en dan heel dik beleggen.
Dat is ook mijn favoriet, die anderen als goudkuipje en zo proberen te veel op echte kaas te lijken. Ik ben wel een echte kaassnob, maar dat is de maat niet van dit soort dingen omdat er kaas opstaat. Ik eet die smeerkaas vaak als een soort koude fondue, lekker brood en dan gewoon stukjes door het bakje halen.Oploskoffie kan ook best een keer lekker zijn op de boot of zo, je moet het alleen niet als koffie beoordelen, cup a soup niet als soep, een bamibal niet als oosters gerecht, diepvriessate niet als een op een houtskoolvuurtje in Java geroosterd vlees. Ik heb hier ook wel eens een cheapass recept geplaatst van iets met vis en kaas, dat heb ik ook wel eens geprobeerd te upgraden met betere vis en betere kaas. Voegt helemaal niks toe, bij dat gerecht.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:36 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]Inderdaad, maar deze heeft juist (te) weinig zout vind ik, maar op één of andere manier is die industriële kaassaus met enige honger goed te eten ja. De goedkoopste smeerkaas is inderdaad ook prima, vandaag toevallig nog gekocht
.
[ afbeelding ]
Dat vindt hij nou eenmaal leuk, dat hou je niet tegen.quote:Ik vind de radioactieve Euroshopper-energy drink trouwens ook één van de lekkerste.
Ik hoop niet dat Pietverdriet dit leest, die ziet me nu aan voor een of andere ongewassen barbaar.
Die klikt niet eens op dit topicquote:Op woensdag 22 juni 2011 20:36 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat Pietverdriet dit leest, die ziet me nu aan voor een of andere ongewassen barbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |