abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98512163

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan van alles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

5. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

De OP vind je hier
The view from nowhere.
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:59:57 #2
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_98512193
En die via-via-connecties moet ik dan tijdens een bijbaantje opdoen of "met een hobbie"?
Ingewikkeld zeg, altijd maar die hobbie.
pi_98512233
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:59 schreef lanterfanteraar het volgende:
En die via-via-connecties moet ik dan tijdens een bijbaantje opdoen of "met een hobbie"?
Het via-via netwerk loopt bij mij ook heel erg stroef helaas... hopelijk komt dit nog.
pi_98512266
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:59 schreef lanterfanteraar het volgende:
Ook een hobby moet je niet als middel gebruiken, maar echt leuk vinden.
The view from nowhere.
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:02:41 #5
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_98512326
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:01 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ook een hobby moet je niet als middel gebruiken, maar echt leuk vinden.
Oja :P

wat nu dan
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:03:49 #6
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_98512367
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:02 schreef lanterfanteraar het volgende:

[..]

wat nu dan
Bijvoorbeeld:
Wat voor teamsporten zou je leuk vinden? Voetbal, handbal, hockey?
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_98512384
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:02 schreef lanterfanteraar het volgende:

[..]

wat nu dan
Jij vindt vast wel dingen leuk. Bijvoorbeeld fotografie of ...... Noem eens wat? Wat vind je leuk en zou je (beter) willen kunnen?
The view from nowhere.
pi_98512656
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:56 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar zelfvertouwen zit ook tussen de oren. Hoe is dat in het hoofd terecht gekomen?
Alles berust op de ervaringen van mensen. Als een ervaring positief is dat bevorderd het je zelfvertouwen. Als een ervaring negatief is, dan ondermijnt het je zelfvertouwen. Mensen doen net alsof positieve ervaring leerzaam zijn en negatieve ervaringen je op verkeerde gedachtes brengen. Maar negetieve ervaringen zijn even reeel als positieve.
Nee, alles berust op hoe mensen aankijken tegen ervaringen, niet de ervaringen zelf.

Stel, iemand roept op straat ''sukkel'' tegen je, dan zorgt dat woord er niet direct voor dat jij je kut voelt, je eigen reactie op dat woord zorgt ervoor dat je je kut voelt.

En die eigen reactie kun je leren sturen. :)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:11:18 #9
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_98512741
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:29 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Staat enigszins haaks op je standpunt in een discussie die wij eerder hadden. Desalnietemin; goed om te horen dat je je leven zo hebt kunnen veranderen. Respect.
Nee totaal niet. Jij doelt op het stukje, de rest komt van zelf.

Als de enge drempel genomen is. Je dus zelf iets ondernomen hebt gaat het makkelijker en makkelijker. En dus van zelf uit eindelijk. Dat is wat ik bedoelde.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:33 schreef deelnemer het volgende:

Wat heb je eraan gedaan, hoe ging dat en hoe lang heeft dat al met al geduurd?

jaren eigelijk wel. Heb er prof hulp bij gehad maar hoe of wat weet noet echt zo goed meer. Middelbare school ging goed. Want als een lom kind deed ik gewoon goed mee op een normale middelbare school. En had altijd een bewijs drang. Wat nou ik kan het niet! Ik kan alles en zullen ze zien ook.

Tevens ben ik in de horeca gaan werken en dat was geweldig. Je komt in contact met mensen en je leert van zelf hoe je moet gedragen. Dat is echt perfect voor je sociale vaardigheden.

quote:
Wel raar dan om iemands angsten zo tegen iemand te gebruiken. Als je dus iets niet durft, moet je dan voortaan maar je mond houden?
Deels ja. Ga niet iemand vertellen hoe het moet terwijl me zelf te laf bent om iets te ondernemen.

Tevens moet je iemand geen advies gaan geven als je er zelf totaal geen ervaring in hebt.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_98512816
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:09 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Nee, alles berust op hoe mensen aankijken tegen ervaringen, niet de ervaringen zelf.

Stel, iemand roept op straat ''sukkel'' tegen je, dan zorgt dat woord er niet direct voor dat jij je kut voelt, je eigen reactie op dat woord zorgt ervoor dat je je kut voelt.

Denk dat dit wel een van de moeilijkere dingen in het leven zijn trouwens. Volgens mij zijn er veel mensen die zich daar nooit mee bezig zullen houden.
pi_98512906
quote:

[..]

maar als je oprecht gelooft dat je ook daadwerkelijk een sukkel bent dan ga je jezelf een hele poos eigenlijk 'voorliegen' totdat het veranderd? Weet het niet hoor, je blijft er bewust van dat die gedachte wordt gemaakt om jezelf wat anders aan te leren...
Hope is the first step on the road to dissapointment
pi_98512912
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:12 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Denk dat dit wel een van de moeilijkere dingen in het leven zijn trouwens. Volgens mij zijn er veel mensen die zich daar nooit mee bezig zullen houden.
Dat is het ook wel, en het is ook niet zo dat je op het punt zal komen dat je ALLES kunt rationaliseren en je gevoelens en gedachtes exact kunt sturen, maar alle beetjes helpen imo.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:14 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

maar als je oprecht gelooft dat je ook daadwerkelijk een sukkel bent dan ga je jezelf een hele poos eigenlijk 'voorliegen' totdat het veranderd? Weet het niet hoor, je blijft er bewust van dat die gedachte wordt gemaakt om jezelf wat anders aan te leren...
Mja, want je hebt jezelf toch ook voorgelogen dat je een sukkel bent ? :)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_98512971
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:11 schreef ook_gek het volgende:
Tevens ben ik in de horeca gaan werken en dat was geweldig. Je komt in contact met mensen en je leert van zelf hoe je moet gedragen. Dat is echt perfect voor je sociale vaardigheden.
Haha, die kan ik beamen; al is het in begin wel irritant om bijvoorbeeld te horen dat je houding niet open genoeg is en dergelijke...
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:17:47 #14
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_98513051
quote:

[..]

Zeker. Je kunt erboven gaan staan. Maar als anderen dat niet doen .... Je blijft daarin toch afhankelijk van het oordeel van anderen. Deze meeste tips hier, gaan over jezelf aanpassen aan de waardering van anderen. Doe wat goed in de markt ligt. Hoe sterk is dat? Zelfs als je daarmee succesvol bent.
The view from nowhere.
pi_98513091
joh dat iemand jou een sukkel vind is niet het standpunt van de hele wereld , maar van 1 persoon.
Als je weet wie je zelf bent en jezelf waardeert trek je niets aan van een zo'n mening en laat je degene gewoon links liggen, voor elke persoon die je niet waardeert is er een andere die je wel waardeerd
pi_98513126
Je moet de mening van anderen niet veranderen maar de manier waarop je jezelf ziet.
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:19:39 #17
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_98513129
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:12 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Ik denk dat je de instelling moet hebben dat het je niks uit maakt wat mensen van je denken en vinden. Als je zelf maar tevreden bent.

Ik slaap er geen seconde minder om als iemand mij arrogant vind. Prima hun mening.

Ik zou het erg vinden als iemand waar ik om geef me zo iets zegt. Dat zal mij zeker raken.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_98513190
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:18 schreef formerjellybean het volgende:
joh dat iemand jou een sukkel vind is niet het standpunt van de hele wereld , maar van 1 persoon.
Als je weet wie je zelf bent en jezelf waardeert trek je niets aan van een zo'n mening en laat je degene gewoon links liggen, voor elke persoon die je niet waardeert is er een andere die je wel waardeerd
Rationeel gezien... ja. Wat ik zou doen... net doen alsof ik erboven sta; niet op ingaan. Denk dat het echter wel even blijft hangen om het zo te zeggen. Wat vele mensen om mij heen zouden doen... haantjes gedrag vertonen en er tegenin gaan... tja, wat is beter?
pi_98513239
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:20 schreef Axel1988 het volgende:
Rationeel gezien... ja. Wat ik zou doen... net doen alsof ik erboven sta; niet op ingaan. Denk dat het echter wel even blijft hangen om het zo te zeggen. Wat vele mensen om mij heen zouden doen... haantjes gedrag vertonen en er tegenin gaan... tja, wat is beter?
Schijt aan de mening van anderen hebben en haantjesgedrag zijn twee verschillende dingen.
pi_98513330
iemands zelfbeeld wordt toch altijd voor een deel gevormd door de mensen om hem of haar heen? je kan niet alles uit je zelf halen. Ben het er wel mee eens dat het de vraag is wat je ermee doet, oftewel laat het je zelfbeeld/eigenwaarde teveel beïnvloeden..
Hope is the first step on the road to dissapointment
pi_98513365
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:21 schreef Techno het volgende:

[..]

Schijt aan de mening van anderen hebben en haantjesgedrag zijn twee verschillende dingen.
Ik heb gewoon het idee dat de meeste mensen de discussie aangaan wanneer ze sukkel genoemd worden. Ik zelf doe dat nooit; weet niet waarom.
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:24:48 #22
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_98513381
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:23 schreef Bittere_Bal het volgende:
iemands zelfbeeld wordt toch altijd voor een deel gevormd door de mensen om hem of haar heen? je kan niet alles uit je zelf halen. Ben het er wel mee eens dat het de vraag is wat je ermee doet, oftewel laat het je zelfbeeld/eigenwaarde teveel beïnvloeden..
Dat lijkt me een redelijk genuanceerd standpunt.
The view from nowhere.
pi_98513464
je zelfbeeld moet je wel degelijk uit je jezelf halen hoor en niet bij anderen, het gaat er uiteindelijk niet om hoe anderen met je leven maar hoe jij met jezelf leeft.
Als je zelf een loser vind die eigenlijk niets voorstelt, dan ben je makkelijk voor anderen die je minder willen laten voelen , als jezelf waardeert en goed voelt over hoe je bent , dan kunnen anderen je niets maken.
pi_98513500
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:24 schreef Axel1988 het volgende:
Ik heb gewoon het idee dat de meeste mensen de discussie aangaan wanneer ze sukkel genoemd worden. Ik zelf doe dat nooit; weet niet waarom.
Dan denk ik gewoon fijn voor je, mij boeit het verder niet.
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:27:55 #25
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_98513513
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:24 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Daar heb ik ook moeite mee. Er worden in dit topic ook vaak negatieve labels op mensen geplakt. Als je dat laat lopen dan drijven ze je een hoekje in. Als je er tegenin gaat dan ben je lichtgeraakt en lijkt het ook een zwak punt. De oplossing, lijkt mij, is om dat negatieve labels plakken aan te vallen.

Negatieve labels plakken op mensen is verbale intimidatie. Zelf heb ik geen waardering voor mensen die dat voortdurend proberen. Daarmee is voor mij de kous af. Maar in groepen wordt dat anders. Als de anderen in de groep meegaan met degenen die je zo neerhaalt, wordt het wel een probleem.
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')