SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
De OP vind je hierThe view from nowhere.
Het via-via netwerk loopt bij mij ook heel erg stroef helaas... hopelijk komt dit nog.quote:Op woensdag 22 juni 2011 15:59 schreef lanterfanteraar het volgende:
En die via-via-connecties moet ik dan tijdens een bijbaantje opdoen of "met een hobbie"?
Ingewikkeld zeg, altijd maar die hobbie.
Ook een hobby moet je niet als middel gebruiken, maar echt leuk vinden.quote:Op woensdag 22 juni 2011 15:59 schreef lanterfanteraar het volgende:
En die via-via-connecties moet ik dan tijdens een bijbaantje opdoen of "met een hobbie"?
Ingewikkeld zeg, altijd maar die hobbie.
Ojaquote:Op woensdag 22 juni 2011 16:01 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ook een hobby moet je niet als middel gebruiken, maar echt leuk vinden.
Bijvoorbeeld:quote:
Jij vindt vast wel dingen leuk. Bijvoorbeeld fotografie of ...... Noem eens wat? Wat vind je leuk en zou je (beter) willen kunnen?quote:
Nee, alles berust op hoe mensen aankijken tegen ervaringen, niet de ervaringen zelf.quote:Op woensdag 22 juni 2011 15:56 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar zelfvertouwen zit ook tussen de oren. Hoe is dat in het hoofd terecht gekomen?
Alles berust op de ervaringen van mensen. Als een ervaring positief is dat bevorderd het je zelfvertouwen. Als een ervaring negatief is, dan ondermijnt het je zelfvertouwen. Mensen doen net alsof positieve ervaring leerzaam zijn en negatieve ervaringen je op verkeerde gedachtes brengen. Maar negetieve ervaringen zijn even reeel als positieve.
Nee totaal niet. Jij doelt op het stukje, de rest komt van zelf.quote:Op woensdag 22 juni 2011 15:29 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Staat enigszins haaks op je standpunt in een discussie die wij eerder hadden. Desalnietemin; goed om te horen dat je je leven zo hebt kunnen veranderen. Respect.
jaren eigelijk wel. Heb er prof hulp bij gehad maar hoe of wat weet noet echt zo goed meer. Middelbare school ging goed. Want als een lom kind deed ik gewoon goed mee op een normale middelbare school. En had altijd een bewijs drang. Wat nou ik kan het niet! Ik kan alles en zullen ze zien ook.quote:Op woensdag 22 juni 2011 15:33 schreef deelnemer het volgende:
Wat heb je eraan gedaan, hoe ging dat en hoe lang heeft dat al met al geduurd?
Deels ja. Ga niet iemand vertellen hoe het moet terwijl me zelf te laf bent om iets te ondernemen.quote:Wel raar dan om iemands angsten zo tegen iemand te gebruiken. Als je dus iets niet durft, moet je dan voortaan maar je mond houden?
Denk dat dit wel een van de moeilijkere dingen in het leven zijn trouwens. Volgens mij zijn er veel mensen die zich daar nooit mee bezig zullen houden.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:09 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nee, alles berust op hoe mensen aankijken tegen ervaringen, niet de ervaringen zelf.
Stel, iemand roept op straat ''sukkel'' tegen je, dan zorgt dat woord er niet direct voor dat jij je kut voelt, je eigen reactie op dat woord zorgt ervoor dat je je kut voelt.
En die eigen reactie kun je leren sturen.
maar als je oprecht gelooft dat je ook daadwerkelijk een sukkel bent dan ga je jezelf een hele poos eigenlijk 'voorliegen' totdat het veranderd? Weet het niet hoor, je blijft er bewust van dat die gedachte wordt gemaakt om jezelf wat anders aan te leren...quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:09 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nee, alles berust op hoe mensen aankijken tegen ervaringen, niet de ervaringen zelf.
Stel, iemand roept op straat ''sukkel'' tegen je, dan zorgt dat woord er niet direct voor dat jij je kut voelt, je eigen reactie op dat woord zorgt ervoor dat je je kut voelt.
Dat is het ook wel, en het is ook niet zo dat je op het punt zal komen dat je ALLES kunt rationaliseren en je gevoelens en gedachtes exact kunt sturen, maar alle beetjes helpen imo.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:12 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Denk dat dit wel een van de moeilijkere dingen in het leven zijn trouwens. Volgens mij zijn er veel mensen die zich daar nooit mee bezig zullen houden.
Mja, want je hebt jezelf toch ook voorgelogen dat je een sukkel bent ?quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:14 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
maar als je oprecht gelooft dat je ook daadwerkelijk een sukkel bent dan ga je jezelf een hele poos eigenlijk 'voorliegen' totdat het veranderd? Weet het niet hoor, je blijft er bewust van dat die gedachte wordt gemaakt om jezelf wat anders aan te leren...
Haha, die kan ik beamen; al is het in begin wel irritant om bijvoorbeeld te horen dat je houding niet open genoeg is en dergelijke...quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:11 schreef ook_gek het volgende:
Tevens ben ik in de horeca gaan werken en dat was geweldig. Je komt in contact met mensen en je leert van zelf hoe je moet gedragen. Dat is echt perfect voor je sociale vaardigheden.
Zeker. Je kunt erboven gaan staan. Maar als anderen dat niet doen .... Je blijft daarin toch afhankelijk van het oordeel van anderen. Deze meeste tips hier, gaan over jezelf aanpassen aan de waardering van anderen. Doe wat goed in de markt ligt. Hoe sterk is dat? Zelfs als je daarmee succesvol bent.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:09 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik denk dat je de instelling moet hebben dat het je niks uit maakt wat mensen van je denken en vinden. Als je zelf maar tevreden bent.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:12 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Denk dat dit wel een van de moeilijkere dingen in het leven zijn trouwens. Volgens mij zijn er veel mensen die zich daar nooit mee bezig zullen houden.
Rationeel gezien... ja. Wat ik zou doen... net doen alsof ik erboven sta; niet op ingaan. Denk dat het echter wel even blijft hangen om het zo te zeggen. Wat vele mensen om mij heen zouden doen... haantjes gedrag vertonen en er tegenin gaan... tja, wat is beter?quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:18 schreef formerjellybean het volgende:
joh dat iemand jou een sukkel vind is niet het standpunt van de hele wereld , maar van 1 persoon.
Als je weet wie je zelf bent en jezelf waardeert trek je niets aan van een zo'n mening en laat je degene gewoon links liggen, voor elke persoon die je niet waardeert is er een andere die je wel waardeerd
Schijt aan de mening van anderen hebben en haantjesgedrag zijn twee verschillende dingen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:20 schreef Axel1988 het volgende:
Rationeel gezien... ja. Wat ik zou doen... net doen alsof ik erboven sta; niet op ingaan. Denk dat het echter wel even blijft hangen om het zo te zeggen. Wat vele mensen om mij heen zouden doen... haantjes gedrag vertonen en er tegenin gaan... tja, wat is beter?
Ik heb gewoon het idee dat de meeste mensen de discussie aangaan wanneer ze sukkel genoemd worden. Ik zelf doe dat nooit; weet niet waarom.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:21 schreef Techno het volgende:
[..]
Schijt aan de mening van anderen hebben en haantjesgedrag zijn twee verschillende dingen.
Dat lijkt me een redelijk genuanceerd standpunt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:23 schreef Bittere_Bal het volgende:
iemands zelfbeeld wordt toch altijd voor een deel gevormd door de mensen om hem of haar heen? je kan niet alles uit je zelf halen. Ben het er wel mee eens dat het de vraag is wat je ermee doet, oftewel laat het je zelfbeeld/eigenwaarde teveel beïnvloeden..
Dan denk ik gewoon fijn voor je, mij boeit het verder niet.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:24 schreef Axel1988 het volgende:
Ik heb gewoon het idee dat de meeste mensen de discussie aangaan wanneer ze sukkel genoemd worden. Ik zelf doe dat nooit; weet niet waarom.
Daar heb ik ook moeite mee. Er worden in dit topic ook vaak negatieve labels op mensen geplakt. Als je dat laat lopen dan drijven ze je een hoekje in. Als je er tegenin gaat dan ben je lichtgeraakt en lijkt het ook een zwak punt. De oplossing, lijkt mij, is om dat negatieve labels plakken aan te vallen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:24 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon het idee dat de meeste mensen de discussie aangaan wanneer ze sukkel genoemd worden. Ik zelf doe dat nooit; weet niet waarom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |