abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98501907
Hallo iedereen!

Ik vraag aan jullie advies of raad want ik weet echt niet meer wat te doen of te denken. :( Het is een lange tekst dus dank bij voorbaat :)

2 maand geleden heeft m'n ex-vriendin het gedaan gemaakt met me. De redenen waren dat ik jaloers was, haar te veel op-eiste en ook dat ik niets meer deed in mijn leven. Ik studeerde noch werken. We zijn 3 jaar samen geweest en hebben toch een mooie relatie gehad.

Maar ik heb niet opgegeven! Ik ben nog altijd voor haar aan het gaan maar ik geef haar wel de ruimte en de tijd: ik stuur geen smsn zolang zij me niet stuurt en bel haar ook niet meer. Ik ben wel al 2 keer een 4 uurtje komen brengen om haar te steunen in haar studie periode. Daarbij ben ik ook aan mezelf beginnen werken: ik heb mn studies hernomen en ben nu ook examens aan het maken. Ook af en toe als mijn ex-vriendin me zaken zei waar ik vroeger zeker jaloers over ging zijn heb ik niet op gereageerd (-> ze wou me gelijk testen of gewoon jaloers maken).

Maar nu de laatste week was er gelijk een enorme ommekeer in de situatie. Ik had haar 3 weken niet gezien en al 5 dagen niet meer gehoord en had besloten om toch eens een taartje te brengen als 4 uurtje. Wat ik meemaakte had ik eerlijk gezegd niet verwacht: ze deed de deur open en was echt blij om me te zien, ze trok me mee naar boven om mee te eten en wou gelijk echt niet dat ik wegging. Ze deed gelijk wat ze kon om het te rekken. Op einde heeft ze mij een dikke knuffel gegeven als afscheid. Ik heb haar ook nog een cadeau'tje gegeven waar er een boodschap in stond dat ik voor wou blijven gaan -> haar reactie daarop was positief.

Dan 2 dagen later heb ik haar geholpen waarbij ze dringend nodig had, en nogmaals zag ik aan haar lichaamstaal dat ze me echt gelijk miste.

Dan de zaterdag ben ik haar een potje spaghettisaus komen brengen en weeral werd ik weer super goed ontvangen. En toen kwam de vraag: Je hoopt toch niet dat het hierdoor terug in orde kan komen? Ik antwoorde niet maar ze kon het wel uit mn lach afleiden. Ze zei zelf tegen mij: " je maakt het me echt moeilijk en zeker na al die dingen die je doet voor me. Ik heb spijt dat het zo is moeten gaan, maar waarom nog een relatie starten als het toch weer zou mislukken (volgens mij beinvloed door haar vriendinnen, bijna zeker van eigenlijk). Toen heeft ze me een knuffel gegeven van echt een minuut ze was ondertussen lichtjes aan het wenen.

Dit zijn toch mooie tekens of niet?

Dan heb ik haar die avond nog een sms gestuurd waarin ik zeg dat ik inderdaad hoop dat terug goed komt en dat ik ben verandert (samengevat). Als antwoord kreeg ik: ik zie da je bent verandert en daarmee dat ik het juist spijtig vind, maar waarom proberen als het toch gaat mislukken. Ik antwoorde erop: ik ben niet van plan om het te laten mislukken... En toen stuurde ze me echt to the point: zet je erover! besef het eens, ik ben niet verliefd. hoe meer je het me duidelijk maakt dat je nog wilt hoe meer je me wegduwt.

Een slag in mn gezicht, maar ik weet niet wat denken? Is dit een manier om haarzelf te beschermen? Maakt ze haar zelf dit wijs? Ik weet ze heeft nu examen stress enzo en invloed van vriendinnen zal er ook in zitten. Maar hoe sta ik ervoor?

Iemand die me kan helpen?
pi_98502107
Damn wat een mixed signals :{
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
pi_98502199
Compleet negeren. Dan krijg je vanzelf je antwoord.
pi_98502288
Vaag verhaal maar inderdaad, jou kant is duidelijk, laat haar maar bepalen. Denk dat het voor jezelf enorm vervelend wordt als je zo blijft doen en zij een nieuwe vriend heeft.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_98502291
Euhm.. tja ik denk dat ze je niet meer wil...
En inderdaad, helemaal negeren, als ze je wil, komt ze wel terug ;-)
pi_98502294
Haha, so
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:42 schreef RVP67 het volgende:
"gedaan gemaakt" WTF, ik moest het 10 x lezen voordat ik wist wat er bedoeld werd.
Haha sorry, ben van Vlaanderen -> andere verwoording dus.
pi_98502325
Ook al zoekt zij contact met mij: negeren?
pi_98502484
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:41 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
Compleet negeren. Dan krijg je vanzelf je antwoord.
Beste idd!
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:51:54 #9
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98502535
Ik zit in het zelfde schuitje :)

(relatie van 4 jaar) Hou mij aan de regels kwa contact, ben in behandeling voor ADHD (iets waar ik nooit aan wou, en achteraf de reden van de breuk (mijn gedrag)) Gestop met blowen, weer aan het sporten, structuur enz enz. Zie ex regelmatig, is dan heel fijn (inc sex op zijn tijd) Maar blijft zeggen dat ze opnieuw een een relatie niet ziet zitten. Daar in tegen wel heel trots op mij, wil graag afspreken om leuke dingen te doen, is dit weekend jarig en kan zich niet voorstellen dat ik niet langs kom (en blijf slapen) Voelt ook alsof ze zichzelf wil beschermen maar er niet altijd aan toe kan geven.

Ik wacht het maar af...
pi_98502576
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:45 schreef ginlove het volgende:
Ook al zoekt zij contact met mij: negeren?
Ik zou dan wel reageren maar dan heel vaag en vrijblijvend, maar heej.. vraag niks aan mij, ik ben hopeloos op dit gebied haha
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:56:19 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_98502688
ik denk dat dit iets langere termijnwerk wordt ... dat je nu even laat zien dat je geen lapzwans bent geeft voor haar geen garantie, dus lijkt ze het nog aan te kijken. Probleem is natuurlijk hoeveel tijd en wie en wat ze allemaal in die tussentijd zal tegenkomen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_98502783
quote:
3s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:56 schreef Re het volgende:
ik denk dat dit iets langere termijnwerk wordt ... dat je nu even laat zien dat je geen lapzwans bent geeft voor haar geen garantie, dus lijkt ze het nog aan te kijken. Probleem is natuurlijk hoeveel tijd en wie en wat ze allemaal in die tussentijd zal tegenkomen
En door wie ze word beïnvloed. Vaak zit er een derde partij achter, familie, vriendinnen etc
pi_98503236
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:58 schreef Slein83 het volgende:

[..]

En door wie ze word beïnvloed. Vaak zit er een derde partij achter, familie, vriendinnen etc
''Ja, dat doet hij gewoon om in je broek te komen''
--> mislukken, dit en dat, ''niet verliefd (uit zelfbescherming ofzo)
Ik denk dat je gewoon duidelijk kan maken dat je het kut vind dat ze het niet wilt proberen, en dat je door haar voorgaande woorden niet wilt geloven dat ze niet verliefd meer is / kan worden op je (ik ben veranderd, geef me een kans).

daarna negeren :)
Rustig aan.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:12:46 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_98503246
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:58 schreef Slein83 het volgende:

[..]

hoeft niet en als het zo is... hebben ze ongelijk?... ik zou ook uitgaan van het principe... eerst zien dan geloven. Enige wat TS zeker moet weten en ook missschien moet aanhalen is wat zijn kansen zijn mocht hij permanent zijn veranderd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:18:22 #15
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_98503441
BFF :')
zo goed..?
pi_98503505
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:18 schreef Diepvriez het volgende:
BFF :')
Lollol, zou ik niet pikken hoor, als je haar echt terugwilt :D Dan liever geen contact allicht?
Rustig aan.
pi_98505342
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:12 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

''Ja, dat doet hij gewoon om in je broek te komen''
--> mislukken, dit en dat, ''niet verliefd (uit zelfbescherming ofzo)
Ik denk dat je gewoon duidelijk kan maken dat je het kut vind dat ze het niet wilt proberen, en dat je door haar voorgaande woorden niet wilt geloven dat ze niet verliefd meer is / kan worden op je (ik ben veranderd, geef me een kans).

daarna negeren :)
Mja ze weet goed genoeg dat ik voor haar wil gaan, ik laat het nu beter inderdaad aan haar over. Als ze wilt of nie, zien we wel zeker? Wel moeilijk om zoiets vol te houden dat negeren.

Maar als ze zo van die "mixed signals" toont, wilt dan toch gewoon zeggen dat ze niet weet wat ze wilt eh? En achter een sms kan ze haar gevoelens ook gemakkelijk verstoppen eh, want face 2 face heeft ze het wel moeilijk om haar emotioneel in te houden...

En BFF? -> No Way :p Alhoewel ze wel verwacht dat we vrienden blijven :s , niets voor mij alleszins
pi_98506699
Laat het voorlopig even los, nu leert zij je niet te missen omdat je toch continu in beeld bent, en wordt ook je verandering niet serieus genomen.

Het is niet aantrekkelijk als iemand als een hondje achter je aanloopt. Je hebt je intenties kenbaar gemaakt, je hebt aangegeven dat je er hard aan werkt om te veranderen, en als zij vervolgens de boot afhoudt, moet je dat respecteren.

Trek je eigen plan, en laat haar maar over de brug komen. Als ze echt geïnteresseerd in je is, ongeacht wat vriendinnen of wie dan ook zeggen, komt het vanzelf wel.
pi_98506793
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:11 schreef ginlove het volgende:

[..]

Mja ze weet goed genoeg dat ik voor haar wil gaan, ik laat het nu beter inderdaad aan haar over. Als ze wilt of nie, zien we wel zeker? Wel moeilijk om zoiets vol te houden dat negeren.

Ik snap het, het is zegmaar dat het gewoon duidelijk moet zijn waarom je niks van je laat horen zegmaar.. dat je eindigt met dat je meer wilt maargoed :) het komt wel goed denk! GL
Rustig aan.
pi_98508874
Stop ook vooral met al die cadeautjes. Ben je haar aan het omkopen ofzo?
Maar verder inderdaad wat velen hier zeggen. Geen contact meer met haar opnemen en flauwtjes reageren als zij dat wel met jou doet.
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:53:47 #21
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98509479
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:38 schreef Tja..1986 het volgende:
Maar verder inderdaad wat velen hier zeggen. Geen contact meer met haar opnemen en flauwtjes reageren als zij dat wel met jou doet.
Omkopen is onzin, mij ex is ook heel gevoelig voor kleine "lieve"dingetjes zoals TS doet (kaartje sturen enzo) Dat was ze trouwens ook al toen het nog aan was, ze vind het juist leuk om te weten dat ik om haar geef.
pi_98509805
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:38 schreef Tja..1986 het volgende:
Is zeker niet mn bedoeling om haar om te kopen hoor. Ik weet gewoon dat ook een van de zaken waar ze verdriet om had vroeger was dat ik haar nie steunde tijdens haar examens, en hiermee wou ik gwn tonen dat ik haar steunde door eens een vieruurtje te brengen en haar af te leiden van haar studeren dat ze weer "fris" kan beginnen. Ik wil gewoon attent overkomen bij haar.
pi_98509973
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:02 schreef ginlove het volgende:

[..]

Is zeker niet mn bedoeling om haar om te kopen hoor. Ik weet gewoon dat ook een van de zaken waar ze verdriet om had vroeger was dat ik haar nie steunde tijdens haar examens, en hiermee wou ik gwn tonen dat ik haar steunde door eens een vieruurtje te brengen en haar af te leiden van haar studeren dat ze weer "fris" kan beginnen. Ik wil gewoon attent overkomen bij haar.
Is heel lief en dat vindt zij vast ook, maar ik heb niet het idee dat je echt serieus wordt genomen, en dat jij er meer op die manier mee bezig bent dan zij is.

Je hebt je nu van je beste kant laten zien, geef haar nu even de tijd en de ruimte om alles te laten bezinken, en denk ook vooral aan jezelf. Ze zal nooit echt gaan nadenken als jij constant op de achtergrond bent.
pi_98510596
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:53 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Omkopen is onzin, mij ex is ook heel gevoelig voor kleine "lieve"dingetjes zoals TS doet (kaartje sturen enzo) Dat was ze trouwens ook al toen het nog aan was, ze vind het juist leuk om te weten dat ik om haar geef.
Ja, dat ze er gevoelig voor is geloof ik graag, maar daar bouw je geen relatie op. Of ben je van plan de rest van je leven 3x per week iets voor je vriendin mee te brengen? Je kan ook lieve dingen doen zonder geld uit te geven.
pi_98511453
Ik krijg een beetje de indruk dat ze blij is dat jullie verder kunnen gaan als vrienden, maar dan ook puur als goede vrienden. Ik gok zo dat zij haar zin daarop had gezet. Doordat jij zo graag met haar verder wilt lees je haar tekenen wellicht op de manier die goed aansluit op jouw wensen, maar dat hoeft niet te betekenen dat zij hetzelfde voelt. Als ik het verhaal zo leest geeft zij wel duidelijke signalen....maar signalen voor vriendschap. Ze is vrij duidelijk dat ze niet meer verliefd is en dat je je over haar heen moet zetten. Als ze nog verder met je wou had ze dat niet gezegd...

Beste wat je inderdaad kan doen is gewoon verder gaan met je leven / studie / werk, en het contact van haar af laten komen. En hoe moeilijk het ook kan zijn....zet je over haar heen, al is daar geen remedie voor of makkelijke oplossingen maar blijven hangen in het ''ze geeft signalen dus misschien wil ze wel verder '' sfeertje schiet je al helemaal niets mee op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')