Nee dat weet ik niet zeker. Ik vind zelf van niet namelijk. Maar aangezien andere niks lelijks of raars aan mij lijken te zien en een plastisch chirurg mij doorverwijst naar een psycholoog twijfel ik er nu aan. Het is ook met vlagen, de ene keer walg ik echt van mezelf, de andere keer denk ik dat ik er nog wel mee door kan.quote:
Ik ben onderhand 20, en misschien hoort onzekerheid wel bij die leeftijd, maar ik ben er echt 24/7 mee bezig..quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:29 schreef seasushi het volgende:
Hmmmmm samenvatting is misschien ook wel voldoende...
Maar verder, nee, ik ken het niet. Hoort de onzekerheid ook niet gewoon wat bij je leeftijd?
Ik ben geen maagd meer, heb 3 goede relaties gehad. En ik heb paar vriendinnen die nog wel maagd zijn maar echt niet lelijk zijn hoor.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:31 schreef stefanhaan het volgende:
TS is nog gewoon maagd, en al haar vriendinnen niet meer en denkt dus dat ze lelijk is
Aangezien je zelf vind van niet, is het dus wel ingebeeld.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:36 schreef cCo het volgende:
[..]
Nee dat weet ik niet zeker. Ik vind zelf van niet namelijk. Maar aangezien andere niks lelijks of raars aan mij lijken te zien en een plastisch chirurg mij doorverwijst naar een psycholoog twijfel ik er nu aan. Het is ook met vlagen, de ene keer walg ik echt van mezelf, de andere keer denk ik dat ik er nog wel mee door kan.
[..]
Ik ben onderhand 20, en misschien hoort onzekerheid wel bij die leeftijd, maar ik ben er echt 24/7 mee bezig..
[..]
Ik ben geen maagd meer, heb 3 goede relaties gehad. En ik heb paar vriendinnen die nog wel maagd zijn maar echt niet lelijk zijn hoor.
Ik ga geen foto's plaatsen, ik ben juist op dit forum gekomen om anoniem te blijven want in real-life durf ik niet eens te zeggen tegen vriendinnen dat ik zo over mezelf denk. Schaam me ervoor.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:32 schreef KirovAir het volgende:
In dit geval zouden foto's misschien wel helpen. Wij kunnen er anders vrij weinig over zeggen. (Mocht je foto's posten, misschien handig om delen af te schermen ivbm privacy)
Voor mijn gevoel lijk je vooral nogal onzeker door pesterijen van vroeger, maar ik weet dan ook niet hoe je kaak er nu uit ziet.
BDD lijkt op aanstelleritis, het is gewoon een vertekend beeld van jezelf en die mensen gaan vaak eindeloos sleutelen aan zichzelf.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:51 schreef HostiMeister het volgende:
Dit is geen BDD, dit is aanstelleritis. Iedereen ziet zijn eigen imperfecties. Verschil is dat de meeste mensen denken tja, fuck it, goed genoeg, jij niet. Gewoon blij zijn met wat je hebt en niet zo janken
Plus je bent pas twintig joh, piepjong enzo.
Tjaa, maar het weerhoud me er wel van sommige dingen te doen, soms wil ik gewoon echt de deur niet uit en voel me ik me echt depressief. Me ouders wilden me ook een keer naar de dokter sturen vanwege m'n depressieve buien.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:51 schreef HostiMeister het volgende:
Dit is geen BDD, dit is aanstelleritis. Iedereen ziet zijn eigen imperfecties. Verschil is dat de meeste mensen denken tja, fuck it, goed genoeg, jij niet. Gewoon blij zijn met wat je hebt en niet zo janken
Plus je bent pas twintig joh, piepjong enzo.
Mensen verwarren het met heel ijdel zijn..quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:54 schreef TheHolyTiamat het volgende:
[..]
BDD lijkt op aanstelleritis, het is gewoon een vertekend beeld van jezelf en die mensen gaan vaak eindeloos sleutelen aan zichzelf.
Als jij het niet zeker weet en er niet mee naar de docter wil wordt het natuurlijk uiteindelijk een self fulfilling prophecy. Je gaat het je aanpraten waardoor het uiteindelijk wel waar wordt. Iedereen is wel eens depressief. Zeker rond jouw leeftijd, dan ben je gewoon ontzettend onzeker, doe je niets aan.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:57 schreef cCo het volgende:
[..]
Tjaa, maar het weerhoud me er wel van sommige dingen te doen, soms wil ik gewoon echt de deur niet uit en voel me ik me echt depressief. Me ouders wilden me ook een keer naar de dokter sturen vanwege m'n depressieve buien.![]()
En dan kun je iedereen die BDD heeft wel een aansteller noemen omdat ze maar blij moeten zijn met wie ze zijn.
Ik denk dat ik dat ook wel ga doen, naar een psycholoog, ik moet alleen die stap durven nemen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:03 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Als jij het niet zeker weet en er niet mee naar de docter wil wordt het natuurlijk uiteindelijk een self fulfilling prophecy. Je gaat het je aanpraten waardoor het uiteindelijk wel waar wordt. Iedereen is wel eens depressief. Zeker rond jouw leeftijd, dan ben je gewoon ontzettend onzeker, doe je niets aan.
Maaaaar, ga dan naar de psycholoog, die kan je vertellen of je gewoon net als de rest van ons bent, of daadwerkelijk bdd hebt.
Et hoeft helemaal niet te zijn dat je dat hebt, ik schrijf af en toe waardeloos Nederlands o shit ik moet nu wel dyslexie hebben! Ik voel me af en toe down oh ik ben vast chronisch depressief.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:09 schreef cCo het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat ook wel ga doen, naar een psycholoog, ik moet alleen die stap durven nemen.![]()
Ik las weekje terug ook iets over een vrouw die het ook had en pas in behandeling ging op haar 40ste, omdat ze steeds zichzelf aanpraatte dat ze het zelf wel kon oplossen of dat het alleen maar onzekerheid was. Vervolgens kwam ze in een neerwaardse spiraal. Zo wil ik niet zijn op mijn 40ste, ik wil eigenlijk zorgen dat ik weer eens tevreden kan zijn over mezelf en dan nog van me jonge jaren genieten. (Klinkt lekker dramatisch als ik het zo terug lees..)
Ik wil wel even zeggen dat ik het mezelf niet aanpraat, ik las er was over op internet en ik herkende mezelf er enorm in. Ik heb het denk altijd al gehad alleen heeft 't beessie nu een naampie.
Stellen mensen die aan dwangneuroses/OCD lijden zich dan ook aan?quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:54 schreef TheHolyTiamat het volgende:
[..]
BDD lijkt op aanstelleritis, het is gewoon een vertekend beeld van jezelf en die mensen gaan vaak eindeloos sleutelen aan zichzelf.
Ik zou zeker met BDD niet blijven aanmodderen, mocht dat het zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:34 schreef Lienekien het volgende:
Of je nou echt lelijk bent of niet, ik zou me er - als ik jou was - niet bij neerleggen dat het zo'n 24/7-obsessie is. Een psycholoog kan helpen om duidelijk te krijgen wat er zich steeds afspeelt in jouw hoofd. En daar valt best wat in te sturen.
Dat maakt niet uit. Je kan ook BDD hebben als je echt lelijk bent.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:46 schreef cCo het volgende:
Ik ben ook bang dat als ik naar een pro ga om erover te praten dat ze daar misschien denken:
''wat komt die hier doen, die is gewoon echt lelijk, niet ingebeeld.''
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |