Wanneer je kijkt naar erg lichte delen, en je fixeert op dat lichte deel, met een lichte omgeving, dan zie ze ze wel flikkeren. Maar wanneer je direct naar het scherm kijkt zul je het in de woonkamer iig niet zien. In de winkel als het goed is ook niet. Alleen als je je op iets anders fixeert dan gewoon TV kijkt.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:52 schreef Catch22- het volgende:
Nee want dat is ook niet zo. Vraag me wat je hebt gezien, want laat me je verzekeren: plasmas flikkeren echt niet.
Misschien een slechte bron, of verkeerd tl licht ofzo, maar ik heb nog nooit een plasma zien flikkeren
Nou ja, ik zag het toch echt direct dat de plasma's flikkerden. Weliswaar lang niet zo overdreven als een ouderwetse CRT, maar toch.... Ik heb gewoon (over)gevoelige ogen voor dat soort dingen, serieusquote:Op maandag 27 juni 2011 23:04 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Wanneer je kijkt naar erg lichte delen, en je fixeert op dat lichte deel, met een lichte omgeving, dan zie ze ze wel flikkeren. Maar wanneer je direct naar het scherm kijkt zul je het in de woonkamer iig niet zien. In de winkel als het goed is ook niet. Alleen als je je op iets anders fixeert dan gewoon TV kijkt.
Verder ben ik het wel eens met wat Kenju zegt. Inclusief het verhaal van Sharp als merk. Dat van die 1500 euro en beeldkwaliteit is niet overdreven.
Haha dan was ik graag komen kijken, want ik geloof je verder best!quote:Op maandag 27 juni 2011 23:12 schreef Catch22- het volgende:
Als je in de buurt vam Groningen woonde had ik je van harte uitgenodigd om het te komen bekijken
Ik had het over de situatie thuis. In de winkel zie je het inderdaad makkelijker, maar dat heeft te maken met de overbelichte omgeving. Ik weet niet wat de oorzaak precies is in concreta. Maar wanneer je bijv. in een Panasonicstand in de winkel gaat kijken, dan zul je er geen last van hebben.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:09 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nou ja, ik zag het toch echt direct dat de plasma's flikkerden. Weliswaar lang niet zo overdreven als een ouderwetse CRT, maar toch.... Ik heb gewoon (over)gevoelige ogen voor dat soort dingen, serieus
Oh, je bedoelt dat je de tv hoort 'piepen' als het rustig is?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 02:17 schreef Onrust. het volgende:
Heb thuis ook een vrij recentelijke plasma in huis en het beeld is idd onrustig qua flikkering, dat kan je wel degelijk zien. Heb ook een lcd op de slaapkamer en die kijkt fijner, rustiger voor de ogen.
Ik ben ook wel gevoelig voor dat soort dingen dus kan goed zijn dat veel mensen dat niet zien.
Ander nadeel van plasma's zijn de 'knisperende' spoelen of andere onderdelen van de voeding.
Dit is gewoon een defect als het hoorbaar is op meer dan een meter afstand. Je zult daar vaak mee afgescheept worden, maar die heeft niets met plasma te maken. Het is een electrisch mankement en dan geluid dat je hoort komt van de magnetische onregelmatigheid. Dat heb je bij LCD's net zo goed wel eens. Ik heb zelf een oude LCD boven staan waar het heel erg is en steeds erger wordt (helaas buiten de garantie), maar als ik het geluid aanzet wordt het wel overstemd.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:14 schreef Onrust. het volgende:
Niet piepen maar knisperen, "tsshhzzshszhzzh" zoiets.Je hebt toch best veel stiltes in films en programma's dat je daar aan kan ergeren. Ik kan er wel mee leven maar liever niet.
Dat zijn dingen die je JUIST thuis gaat merken. In de winkel is het lawaaiig en staan er meerdere tv's naast elkaar...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:02 schreef Catch22- het volgende:
Leuk verhaal, maar dat brommetje en dat geflikker in een TV-zaak merk je thuis toch niet.
Ik heb mijn keus al gemaakt. Plasma's flikkeren mij teveel en dat gaf de doorslag. En plasma's hebben een kut contrast in een lichte kamer.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:07 schreef Catch22- het volgende:
dat zoemen hoor je echt niet hoor, waarom denk je dat alle toptv's plasma's zijn? dat was echt niet zo als het niet goed was.
Dat hoor je dus alleen als het ABSOLUUT stil om je heen is en je met je hoofd achter de TV gaat hangen.
Je was inderdaad al duidelijk. Als je het niet wil, dan wil je het niet, en je vind het een risico na je ervaringen in de winkel. Dus je proberen te overtuigen is zinloos.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:10 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik heb mijn keus al gemaakt. Plasma's flikkeren mij teveel en dat gaf de doorslag. En plasma's hebben een kut contrast in een lichte kamer.
Ja ok, dat is dan ook niet echt representatief m.b.t. wat zo'n plasma kan...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:28 schreef Catch22- het volgende:
Ik vroeg een keer in een winkel of ze een LG plasma aan konden zetten, 50PK550 oid...
sluit die dropveter een DVD aan met b/w beeld en veel distortions (wel bewust)
Ik heb ze beide gisteren gezien. Eerst de Philips bij de BCC en die vond ik goed, daarna de Sharp bij de Media Markt en die was ook erg goed! Grote voordeel van die Sharp is dat die 100 Hz is.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:50 schreef Catch22- het volgende:
Zo'n glasplaat spiegelt als de hel he. Ik ken die TV verder niet...
Die philips is sowieso prima, een vriend van mij heeft die in de 42" uitvoering van vorig jaar en die werkt prima. Mooi design en goed beeld.
Die Philips is ook alweer uit 2010 en ik vraag me af of die nog ergens te bekijken valt. Maar ik zal deze in mijn achterhoofd houden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:37 schreef Xaobotnik het volgende:
Tot de 700 Euro, 40 - 42 inch, LCD, zou ik denk ik gaan voor de Philips Econova 42PFL6805H. Mooi uiterlijk, en het scherm presteert ook erg goed voor de prijs. Verder is de voet ook de ophangbeugel.
Tussen de Sharp en de Philips 40PFL5606 verwacht is dat bij juiste instellingen en bron, de Sharp wel beter zal presteren. Maar feitelijk ken ik alleen de Philips 40PFL5606 uit ervaring, waar ik niet van onder de indruk was. Nu ben ik dat niet snel van een LCD van 700 Euro, maar Econova 42PFL6805H verraste me ten positieve. Nog niet op het niveau van de plasma-alternatieven als het gaat om de SD-weergave en zwartweergave, en uiteraard refreshrate, maar toch heel behoorlijk kwa kleurweergave. Ik durf alleen niet te zeggen wat hij in de winkel kost.
Klopt, maar ik reageerde op de 42PFL6805H die ook in die quote van Xaobotnik stondquote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:08 schreef Catch22- het volgende:
De philipsmodellen met een 6 op het einde zijn van dit jaar
http://tweakers.net/price(...)fl5606.html#tab:info
Eerste prijsvermelding: dinsdag 24 mei 2011
Een hogere serie van vorig jaar zal het beter doen dan goedkopere serie van dit jaar. Zeker gezien de innovatie van LCD's over het afgelopen jaar die beperkt was.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:51 schreef Saekerhett het volgende:
Die Philips is ook alweer uit 2010 en ik vraag me af of die nog ergens te bekijken valt. Maar ik zal deze in mijn achterhoofd houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |