abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juni 2011 @ 23:04:57 #51
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_98743304
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:52 schreef Catch22- het volgende:
Nee want dat is ook niet zo. Vraag me wat je hebt gezien, want laat me je verzekeren: plasmas flikkeren echt niet.

Misschien een slechte bron, of verkeerd tl licht ofzo, maar ik heb nog nooit een plasma zien flikkeren
Wanneer je kijkt naar erg lichte delen, en je fixeert op dat lichte deel, met een lichte omgeving, dan zie ze ze wel flikkeren. Maar wanneer je direct naar het scherm kijkt zul je het in de woonkamer iig niet zien. In de winkel als het goed is ook niet. Alleen als je je op iets anders fixeert dan gewoon TV kijkt.

Verder ben ik het wel eens met wat Kenju zegt. Inclusief het verhaal van Sharp als merk. Dat van die 1500 euro en beeldkwaliteit is niet overdreven.
pi_98743574
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:04 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Wanneer je kijkt naar erg lichte delen, en je fixeert op dat lichte deel, met een lichte omgeving, dan zie ze ze wel flikkeren. Maar wanneer je direct naar het scherm kijkt zul je het in de woonkamer iig niet zien. In de winkel als het goed is ook niet. Alleen als je je op iets anders fixeert dan gewoon TV kijkt.

Verder ben ik het wel eens met wat Kenju zegt. Inclusief het verhaal van Sharp als merk. Dat van die 1500 euro en beeldkwaliteit is niet overdreven.
Nou ja, ik zag het toch echt direct dat de plasma's flikkerden. Weliswaar lang niet zo overdreven als een ouderwetse CRT, maar toch.... Ik heb gewoon (over)gevoelige ogen voor dat soort dingen, serieus :)
  maandag 27 juni 2011 @ 23:12:38 #53
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_98743749
Dat zie dus alleen als je dikke lichtbakken met tl-licht op de tv zet, neem niet aan dat je dat in huis hebt.

Als beeldkwaliteit, inputlag en zwartweergave belangrijk voor je zijn, dan moet je gewoon een plasma nemen... Dat flikkeren heb ik echt nog nooit gezien in een huiskamer

Als je in de buurt vam Groningen woonde had ik je van harte uitgenodigd om het te komen bekijken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_98744456
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:12 schreef Catch22- het volgende:
Als je in de buurt vam Groningen woonde had ik je van harte uitgenodigd om het te komen bekijken
Haha dan was ik graag komen kijken, want ik geloof je verder best!

Alleen op basis van wat ik zelf heb gezien, hoef ik geen plasma. Zitten me net iets teveel nadelen als voordelen bij.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 00:54:57 #55
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_98748657
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:09 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nou ja, ik zag het toch echt direct dat de plasma's flikkerden. Weliswaar lang niet zo overdreven als een ouderwetse CRT, maar toch.... Ik heb gewoon (over)gevoelige ogen voor dat soort dingen, serieus :)
Ik had het over de situatie thuis. In de winkel zie je het inderdaad makkelijker, maar dat heeft te maken met de overbelichte omgeving. Ik weet niet wat de oorzaak precies is in concreta. Maar wanneer je bijv. in een Panasonicstand in de winkel gaat kijken, dan zul je er geen last van hebben.
pi_98748920

[ Bericht 100% gewijzigd door DX11 op 28-06-2011 15:41:54 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_98750777
Heb thuis ook een vrij recentelijke plasma in huis en het beeld is idd onrustig qua flikkering, dat kan je wel degelijk zien. Heb ook een lcd op de slaapkamer en die kijkt fijner, rustiger voor de ogen.

Ik ben ook wel gevoelig voor dat soort dingen dus kan goed zijn dat veel mensen dat niet zien.

Ander nadeel van plasma's zijn de 'knisperende' spoelen of andere onderdelen van de voeding.
pi_98752322
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 02:17 schreef Onrust. het volgende:
Heb thuis ook een vrij recentelijke plasma in huis en het beeld is idd onrustig qua flikkering, dat kan je wel degelijk zien. Heb ook een lcd op de slaapkamer en die kijkt fijner, rustiger voor de ogen.

Ik ben ook wel gevoelig voor dat soort dingen dus kan goed zijn dat veel mensen dat niet zien.

Ander nadeel van plasma's zijn de 'knisperende' spoelen of andere onderdelen van de voeding.
Oh, je bedoelt dat je de tv hoort 'piepen' als het rustig is?
pi_98762753
Niet piepen maar knisperen, "tsshhzzshszhzzh" zoiets. :P Je hebt toch best veel stiltes in films en programma's dat je daar aan kan ergeren. Ik kan er wel mee leven maar liever niet.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:28:47 #60
300718 Kenju
Say It!!??
pi_98763451
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:14 schreef Onrust. het volgende:
Niet piepen maar knisperen, "tsshhzzshszhzzh" zoiets. :P Je hebt toch best veel stiltes in films en programma's dat je daar aan kan ergeren. Ik kan er wel mee leven maar liever niet.
Dit is gewoon een defect als het hoorbaar is op meer dan een meter afstand. Je zult daar vaak mee afgescheept worden, maar die heeft niets met plasma te maken. Het is een electrisch mankement en dan geluid dat je hoort komt van de magnetische onregelmatigheid. Dat heb je bij LCD's net zo goed wel eens. Ik heb zelf een oude LCD boven staan waar het heel erg is en steeds erger wordt (helaas buiten de garantie), maar als ik het geluid aanzet wordt het wel overstemd.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:31:55 #61
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_98763604
Ik heb het 1x gehoord, want ik las dat het bestond. Als mijn tv aan staat en het geluid uit + het volkomen stil is, dan hoor ik het als ik mijn hoofd achter de TV steek.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:56:05 #62
300718 Kenju
Say It!!??
pi_98764654
Ik heb het in die toestand bij al mijn televisies (een plasma, twee lcd's), behalve één (de derde LCD). Maar misschien is het daar héél erg zacht.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:02:34 #63
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_98765021
Leuk verhaal, maar dat brommetje en dat geflikker in een TV-zaak merk je thuis toch niet.

En elke keer als ik een LCD zie ben ik blij dat ik een plasma heb. Zwartwaardes + kleurweergave + kijkhoek = win
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_98765207
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:02 schreef Catch22- het volgende:
Leuk verhaal, maar dat brommetje en dat geflikker in een TV-zaak merk je thuis toch niet.
Dat zijn dingen die je JUIST thuis gaat merken. In de winkel is het lawaaiig en staan er meerdere tv's naast elkaar...

Maar goed, ben blij voor je dat je een goeie plasma hebt, ik hoef er geen een, dus kunnen we nu weer focussen op lcd? :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:07:18 #65
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_98765281
dat zoemen hoor je echt niet hoor, waarom denk je dat alle toptv's plasma's zijn? dat was echt niet zo als het niet goed was.

Dat hoor je dus alleen als het ABSOLUUT stil om je heen is en je met je hoofd achter de TV gaat hangen.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_98765461
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:07 schreef Catch22- het volgende:
dat zoemen hoor je echt niet hoor, waarom denk je dat alle toptv's plasma's zijn? dat was echt niet zo als het niet goed was.

Dat hoor je dus alleen als het ABSOLUUT stil om je heen is en je met je hoofd achter de TV gaat hangen.
Ik heb mijn keus al gemaakt. Plasma's flikkeren mij teveel en dat gaf de doorslag. En plasma's hebben een kut contrast in een lichte kamer.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:22:00 #67
300718 Kenju
Say It!!??
pi_98766039
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:10 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ik heb mijn keus al gemaakt. Plasma's flikkeren mij teveel en dat gaf de doorslag. En plasma's hebben een kut contrast in een lichte kamer.
Je was inderdaad al duidelijk. Als je het niet wil, dan wil je het niet, en je vind het een risico na je ervaringen in de winkel. Dus je proberen te overtuigen is zinloos.

Ik wil je wel als tip meegeven, voor zover je het niet al doorhad, dat je niet teveel naar het contrast moet kijken. Het contrast zoals het in winkels gepromoot wordt is veel te hoog, en levert nepkleuren op. Kijk gewoon naar de overige eigenschappen en niet perse de kleuren. Verder is het in sommige winkels zo dat dat de ingangsbronnen niet hetzelfde zijn. 'Slechter beeld' op het ene toestel zegt vrij weinig. Echt grote verschillen in winkels bij gelijk geprijsde toestellen liggen aan de instellingen of de ingangsbron, niet aan de toestellen zelf. Het verschil wordt in winkels gemaakt op zaken gerelateerd aan beeldconsistentie. Denk aan zaken als het niet vervormen bij snelle bewegingen, inkijkhoek, etc..
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:28:24 #68
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_98766342
Ik vroeg een keer in een winkel of ze een LG plasma aan konden zetten, 50PK550 oid...

sluit die dropveter een DVD aan met b/w beeld en veel distortions (wel bewust) :')
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_98766641
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:28 schreef Catch22- het volgende:
Ik vroeg een keer in een winkel of ze een LG plasma aan konden zetten, 50PK550 oid...

sluit die dropveter een DVD aan met b/w beeld en veel distortions (wel bewust) :')
Ja ok, dat is dan ook niet echt representatief m.b.t. wat zo'n plasma kan... :')

Die D5000 van Samsung kon ik nergens vinden trouwens, en ik ga geen tv kopen die ik niet van tevoren kan bekijken. Dus nu twijfel ik een beetje tussen de Philips 40PFL5606 en de Sharp LC40LE814. Ik neig dan meer naar de laatste vanwege de glasplaat en 100 Hz.

Media Markt Duitsland geeft trouwens de laagste prijs van alle winkels in Duitsland:

http://www.idealo.de/prei(...)-40le814e-sharp.html

Nordhorn is niet zo heel ver weg hier... En misschien doet MM Nederland hem ook wel voor die prijs mee... Ik denk er nog even over na (heb nog wel 1 of 2 weken de tijd) en kijk rustig verder :P
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:50:59 #70
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_98767362
Zo'n glasplaat spiegelt als de hel he. Ik ken die TV verder niet...

Die philips is sowieso prima, een vriend van mij heeft die in de 42" uitvoering van vorig jaar en die werkt prima. Mooi design en goed beeld.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 15:37:59 #71
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_98769530
Tot de 700 Euro, 40 - 42 inch, LCD, zou ik denk ik gaan voor de Philips Econova 42PFL6805H. Mooi uiterlijk, en het scherm presteert ook erg goed voor de prijs. Verder is de voet ook de ophangbeugel.

Tussen de Sharp en de Philips 40PFL5606 verwacht is dat bij juiste instellingen en bron, de Sharp wel beter zal presteren. Maar feitelijk ken ik alleen de Philips 40PFL5606 uit ervaring, waar ik niet van onder de indruk was. Nu ben ik dat niet snel van een LCD van 700 Euro, maar Econova 42PFL6805H verraste me ten positieve. Nog niet op het niveau van de plasma-alternatieven als het gaat om de SD-weergave en zwartweergave, en uiteraard refreshrate, maar toch heel behoorlijk kwa kleurweergave. Ik durf alleen niet te zeggen wat hij in de winkel kost.
pi_98770192
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:50 schreef Catch22- het volgende:
Zo'n glasplaat spiegelt als de hel he. Ik ken die TV verder niet...

Die philips is sowieso prima, een vriend van mij heeft die in de 42" uitvoering van vorig jaar en die werkt prima. Mooi design en goed beeld.
Ik heb ze beide gisteren gezien. Eerst de Philips bij de BCC en die vond ik goed, daarna de Sharp bij de Media Markt en die was ook erg goed! Grote voordeel van die Sharp is dat die 100 Hz is.

Zo'n glasplaat spiegelt dan misschien wel (viel wel mee overigens), maar door die glasplaat is het contrast beter en krijg je niet zo'n doffe lichtplek op je scherm als er een klein beetje daglicht op valt. Maar ook dat zijn weer persoonlijke keuzes. Ik heb een tijd een monitor gehad met een glasplaat en die beviel prima.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:37 schreef Xaobotnik het volgende:
Tot de 700 Euro, 40 - 42 inch, LCD, zou ik denk ik gaan voor de Philips Econova 42PFL6805H. Mooi uiterlijk, en het scherm presteert ook erg goed voor de prijs. Verder is de voet ook de ophangbeugel.

Tussen de Sharp en de Philips 40PFL5606 verwacht is dat bij juiste instellingen en bron, de Sharp wel beter zal presteren. Maar feitelijk ken ik alleen de Philips 40PFL5606 uit ervaring, waar ik niet van onder de indruk was. Nu ben ik dat niet snel van een LCD van 700 Euro, maar Econova 42PFL6805H verraste me ten positieve. Nog niet op het niveau van de plasma-alternatieven als het gaat om de SD-weergave en zwartweergave, en uiteraard refreshrate, maar toch heel behoorlijk kwa kleurweergave. Ik durf alleen niet te zeggen wat hij in de winkel kost.
Die Philips is ook alweer uit 2010 en ik vraag me af of die nog ergens te bekijken valt. Maar ik zal deze in mijn achterhoofd houden.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 16:08:47 #73
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_98771093
De philipsmodellen met een 6 op het einde zijn van dit jaar

http://tweakers.net/price(...)fl5606.html#tab:info

Eerste prijsvermelding: dinsdag 24 mei 2011
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_98771699
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:08 schreef Catch22- het volgende:
De philipsmodellen met een 6 op het einde zijn van dit jaar

http://tweakers.net/price(...)fl5606.html#tab:info

Eerste prijsvermelding: dinsdag 24 mei 2011
Klopt, maar ik reageerde op de 42PFL6805H die ook in die quote van Xaobotnik stond :P
  dinsdag 28 juni 2011 @ 16:27:06 #75
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_98772062
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:51 schreef Saekerhett het volgende:

Die Philips is ook alweer uit 2010 en ik vraag me af of die nog ergens te bekijken valt. Maar ik zal deze in mijn achterhoofd houden.
Een hogere serie van vorig jaar zal het beter doen dan goedkopere serie van dit jaar. Zeker gezien de innovatie van LCD's over het afgelopen jaar die beperkt was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')