abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98485954
Ik heb een nieuw fontein op mijn toilet gehangen met bijbehorende nieuwe kraan.
Het is een kraan waarbij je koud én warm water kunt kiezen.

Echter; ik heb alleen koud-water toevoer op het toilet.

Geen probleem dacht ik, maar...
Als ik nu de kraan open zet (half warm , half koud) kan lekt het water er aan de onderkant uit, op de vloer!

Nu vraag ik me af of er een eindkap / stop bestaat die ik in de warmwater-toevoer van de kraan kan monteren.
Er hoort een flexibele leiding op aangesloten te worden met gevlochten metal (zie afbeelding, bovenste ding) maar ik kan nergens vinden of er een stop voor bestaat...

Wie kan mij helpen?
Dank,
Sander
  † In Memoriam † dinsdag 21 juni 2011 @ 22:24:27 #2
16961 legacythe2nd
pi_98486179
Loopt het water niet gewoon uit je sifon?
pi_98486874
Nee, wanneer ik koud water pak loopt het probleemloos weg.
Wanneer ik warm water wil pakken komt er natuurlijk niks.
Wanneer ik lauw water wil pakken dan wil hij mengen maar loopt het koud water dus weg via de ingang vh warm water...

Daar moet dus iets van een stop op als het ff kan...
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:35:58 #4
127943 pro2call
interessant
pi_98486928
yup die zijn gewoon te krijgen.. heb er zat liggen op de zaak..
pi_98487343
Oei, serieus?
Kun je me toevallig ook vertellen hoe ze heten, die dingen??
  donderdag 23 juni 2011 @ 00:57:23 #6
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_98540079
Gewoon een plug 3/8 in draaien , maar waarom heb je een mengkraan genomen als je alleen koud water heb ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_98544246
Inderdaad niet echt slim om een mengkraan te kiezen terwijl je alleen koud water hebt.

De beste optie is om de mengkraan te vervangen door een kraan met alleen koud water.
indien je erg gehecht bent aan deze kraan zou je kunnen overwegen om de warme kant af te sluiten, dit moet je dan wel direct op de kraan doen en niet aan het eind verderop zoals je nu wilt.

De slang welke je niet gebruikt zal namelijk vol lopen met water welke vervolgens geen kant meer op kan, dit zal op den duur een goede voedingsbodem voor bacteriën worden met alle mogelijke gevolgen vandien.

De beroemde legionella bacterie kan bovendien gewoon tegen de stroom in zwemmen.

Persoonlijk zou ik voor de beste oplossing gaan en niet voor een of andere flut oplossing, de juiste kraan monteren is dan ook het beste.
pi_98547596
zoals klipper zegt...

Voor de "pruts" oplossing, zoiets in de juiste maat in de kraan. Geen slang gebruiken.

Legionalla vormt een risico bij stilstaand leiding water met een temperatuur tussen de 25 en 60 graden. Dit risico mag je dus verwaarlozen, maar beter blijft het om "losse eindjes" te voorkomen.
pi_98561604
Kan je niet allebei de slangen op de koudwaterleiding aansluiten? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')