1. Guerillaoorlogquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:59 schreef Etsu het volgende:
Help eens:
VS trekken troepen terug
Vietnamisering van oorlog
Guerillaoorlog
Thieu
Versterkte dorpen
Welke volgorde?
Geen idee, ik dacht van wel. Wij hebben het niet echt over Thieu gehad.quote:
Wat was het dan?quote:
quote:mei 1968: De vredesbesprekingen, die onder Johnson waren begonnen, hadden geen resultaat opgeleverd.
november 1968: Nixon werd tot president verkozen. Johnson had zich, teleurgesteld in de politiek, niet herkiesbaar gesteld.
1969: De nieuwe vredesbesprekingen verliepen stroef. De Noord -Vietnamezen wilden pas tot een akkoord komen als de bombardementen ophielden en als de Zuid-Vietnamese regering van Thieu (waar de NLF deel van uitmaakte) werd vervangen. De regering-Nixon wilde blijven bombarderen en Thieu niet laten vallen. De regering-Nixon gebruikten de bombardementen om Noord-Vietnam tot onderhandelingen en meer concessies te dwingen.
Nguyen Van Thieu (1923-2001): President van Zuid-Vietnam (1967-1975). Was eerst Vietminh-lid, maar werd later generaal in het Zuid-Vietnamese leger. Voerde als president landhervormingen door. Maar verloor aan steun onder de bevolking door Nixon’s vietnamisering, waardoor de Zuid-Vietnamezen zelf de oorlog moesten voeren en betalen. Zette zich sterk tegen de vredesonderhandelingen in Parijs (1973). In 1975 veroverde Noord-Vietnam het Zuiden, Thieu vond toevlucht in de VS.
Hoera! Dat krijg je als je in twee dagen lang 21 bladzijdes geschiedenis uit je hoofd gaat leren.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:12 schreef Etsu het volgende:
Je hebt gelijk ezelltje
Ik zie het zo tegenop
Doe je hem vrijwillig of niet? Ik heb totaal geen zin meerquote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:12 schreef Etsu het volgende:
Je hebt gelijk ezelltje
Ik zie het zo tegenop
Ik kon ook voor Nederlands kiezen, maar gs heeft volgend jaar andere onderwerpen en daar heb ik dus geen zin in, dus moet wel.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:31 schreef Mr.DD het volgende:
[..]
Doe je hem vrijwillig of niet? Ik heb totaal geen zin meerGister even de examenbundel scannend doorgelezen, zometeen 3 uur naar fysio aan de elektronen en marteldingen, dan, als ik nog zin heb, even de tijdlijn doorlezen en het personenoverzicht.
Ik denk er serieus aan om af te bellen, totaal geen zin meer om vroeg uit mn bed te komen voor iets wat ik al gehaald heb
Zenuwonderzoek? ZO K*Tquote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:31 schreef Mr.DD het volgende:
[..]
Doe je hem vrijwillig of niet? Ik heb totaal geen zin meerGister even de examenbundel scannend doorgelezen, zometeen 3 uur naar fysio aan de elektronen en marteldingen, dan, als ik nog zin heb, even de tijdlijn doorlezen en het personenoverzicht.
Ik denk er serieus aan om af te bellen, totaal geen zin meer om vroeg uit mn bed te komen voor iets wat ik al gehaald heb
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |