quote:Op maandag 20 juni 2011 19:48 schreef ukga het volgende:
[..]
vrouwen zijn nog grotere zwijnen dan mannen.
ja.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:47 schreef telefeun het volgende:
Dus; is het in ALLE studentenhuizen zo smerig
Het ligt echt aan de stad en in welke wijk je wilt gaan wonen hoor. Als je de studentenhuizen pakt waar ze altijd met het hele huis gaan feesten en eten dan weet je hoe laat het is.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:16 schreef ukga het volgende:
Ik ben wel eens in verschillende studentenhuizen geweest op Uilenstede. Het verbaasde me dat de vuile afwas niet uit zichzelf de keuken uitliep. tevens was ik verrast van het aantal schimmels die in de koelkast stonden.
Er zullen heus wel studentenhuizen zijn die schoon zijn, al wordt het wel ff zoeken denk ik ±P
Klopt de echte feestbeesthuizen zijn meestal wat viezer, maar zelfs dat zegt niet alles. Ken ook huizen die vrij schoon zijn waar ze echt vaak gaan stappen. Overigens valt me op dat verenigingshuizen meestal het smerigst zijn.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:19 schreef Seam het volgende:
[..]
Het ligt echt aan de stad en in welke wijk je wilt gaan wonen hoor. Als je de studentenhuizen pakt waar ze altijd met het hele huis gaan feesten en eten dan weet je hoe laat het is.
I second your motionquote:Op maandag 20 juni 2011 19:48 schreef ukga het volgende:
[..]
vrouwen zijn nog grotere zwijnen dan mannen.
Zeer verstandig om op kamers te gaan. Sla de raad van je ouders in de wind en ga t.z.t. z.s.m. het huis uit, desnoods naar een smerig studentenhuis. Heb ik ook gedaan, ben pas gaan leven toen ik op (smerige) kamers ging, ging schoonmaken en anderen volgden mijn voorbeeld. Huis knapte ervan op.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:47 schreef telefeun het volgende:
Ik wil over een paar jaar gaan studeren en het liefst ook op kamers, alleen proberen m'n ouders dit uit m'n hoofd te praten. Zij zeggen dat het in zulke huizen heel smerig is en dat ik in een studentenhuis helemaal gillend gek zal worden.
Dat je met hospiteren ziet wat je kunt verwachten is ook echt niet waar. Ik heb nu alles voor mezelf (een studio/container) maar hiervoor woonde ik met 2 jongens en 1 meisje. Die jongens had ik niet zoveel last van, maar dat meisje maakte echt ontzettend veel troep, ruimt nooit iets op en de afwas bleef een week staan. Tot we een nieuwe huisgenoot nodig hadden.. ging ze alles ineens goed schoonmaken en zag het er spik en span uit. En dan maar lullen tegen die kwam hospiteren dat altijd alles netjes is. Uhu, ja hoor.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:06 schreef LoggedIn het volgende:
Als je gaat hospiteren zie je toch vanzelf wat je ongeveer kunt verwachten?
En vergeet niet dat rommelig en vies niet hetzelfde zijnEn vrouwen zijn vaak een stuk ranziger dan mannen.. Hoe dan ook is het onzin om het nieteens te proberen om een paar van die rumours.. Zelfs als t iets minder schoon is, je hebt er zo ontzettend veel aan
Als het thuis een beetje prettig is en je toch maar een half uur of minder hoeft te reizen (misschien ook nog wel voor een uur) blijf dan lekker thuis wonen: veel minder kosten (de extra stufi is veel minder dan de extra kosten), weinig gedoe met koken en schoonmaken, betere omstandigheden om te studeren (niet zoveel lawaai, geen huisgenoot die 3 uur 's nachts binnenkomt, op de trap of de vloer van het toilet kotst en daar in slaap valt) enz.quote:Ik wil over een paar jaar gaan studeren en het liefst ook op kamers, alleen proberen m'n ouders dit uit m'n hoofd te praten. Zij zeggen dat het in zulke huizen heel smerig is en dat ik in een studentenhuis helemaal gillend gek zal worden.
Hier ben ik het ABSOLUUT niet mee eens; de bovengenoemde argumenten zijn uitsluitend gemaksargumenten. Door z.s.m. op kamers te gaan, heb je veel meer en sneller sociale contacten, leer je voor jezelf zorgen (welke vent kookt thuis voor z'n ouders of doet de was thuis in de wasmachine). Bovendien is het een goede voorbereiding als je na je studie gaat werken in een heel andere plaats; je weet dan wat het is om voor jezelf te zorgen, je zaken te regelen en sociale contacten op te bouwen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als het thuis een beetje prettig is en je toch maar een half uur of minder hoeft te reizen (misschien ook nog wel voor een uur) blijf dan lekker thuis wonen: veel minder kosten (de extra stufi is veel minder dan de extra kosten), weinig gedoe met koken en schoonmaken, betere omstandigheden om te studeren (niet zoveel lawaai, geen huisgenoot die 3 uur 's nachts binnenkomt, op de trap of de vloer van het toilet kotst en daar in slaap valt) enz.
Wanneer je met 22 of 23 jaar klaar bent met je WO-master en je gaat een jaar of 1-2 daarna zelfstandig wonen dan ben je m.i. vroeg genoeg op eigen benen. Bovendien is het niet omdat je nog thuis woont dat je daarom niet zelfstandig bent, ook als je thuiswoont kan je je eigen was doen, zelf koken enz.
Sterker nog, als je een beetje een vent bent dan doe je dat.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Hier ben ik het ABSOLUUT niet mee eens; de bovengenoemde argumenten zijn uitsluitend gemaksargumenten. Door z.s.m. op kamers te gaan, heb je veel meer en sneller sociale contacten, leer je voor jezelf zorgen (welke vent kookt thuis voor z'n ouders of doet de was thuis in de wasmachine). Bovendien is het een goede voorbereiding als je na je studie gaat werken in een heel andere plaats; je weet dan wat het is om voor jezelf te zorgen, je zaken te regelen en sociale contacten op te bouwen.
Dit.quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:17 schreef Aventura het volgende:
Wat een papkindjes zijn de studenten van nu zeg
Een echte student woont vanaf zijn of haar 18de in een ietwat ranzig hokje waarvan hij of zij de huur zelf betaalt.
Inderdaad. Huis uit, stad in en gaan met die banaan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Hier ben ik het ABSOLUUT niet mee eens; de bovengenoemde argumenten zijn uitsluitend gemaksargumenten. Door z.s.m. op kamers te gaan, heb je veel meer en sneller sociale contacten, leer je voor jezelf zorgen (welke vent kookt thuis voor z'n ouders of doet de was thuis in de wasmachine). Bovendien is het een goede voorbereiding als je na je studie gaat werken in een heel andere plaats; je weet dan wat het is om voor jezelf te zorgen, je zaken te regelen en sociale contacten op te bouwen.
Lekkere generalisatie.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 02:57 schreef johnybh het volgende:
Het gaat om een houding, die studenten zich tegenwoordig aanmeten. Het gaat om de volgende uitspraak:
"Als niemand er iets aan doet, doe ik het ook maar niet"
Hier heb ik zo'n hekel aan, maar 't schijnt een prima argument te zijn -_-
Dit dus. En het went inderdaad. (En nee, ga nu niet pussy gelijk in een kamer met eigen keuken/badkamer wonen, wonen in een studentenhuis is ook gewoon leuk!)quote:Op maandag 20 juni 2011 20:18 schreef Adames het volgende:
Huizen waar ik kom zijn redelijk schoon. Mijn huis is voor een studentenhuis vrij schoon, dat wil zeggen afwas gelijk doen na het gezamenlijk eten, poetsschema en elkaar aanspreken als er rotzooi is. Wilt natuurlijk niet zeggen dat je er van de vloer kunt eten.
Gemak? Dat ligt aan niemand anders dan de persoon zelf, niemand houdt je tegen om regelmatig zelf te koken, je eigen was te doen enz. als je thuis woont. En ja, ik ken mensen die dat bewust zo doen. Dat dat je minder vent maakt vind ik jereinste flauwekul, je moet op een gegeven moment gewoon leren om voor jezelf te zorgen en je mag vanaf een bepaalde leeftijd bijdragen aan het huishouden. Het grote verschil is dat je veel minder kosten hebt en dat je wat meer reistijd hebt, vandaar dat ik het voorbehoud heb gemaakt dat thuis blijven wonen een aardige oplossing is wanneer je toch maar een korte reistijd hebt (half uur tot een uur bijv.), wanneer je dagelijks 2 uur heen moet reizen en 2 uur terug dan is het een heel ander verhaal.quote:Hier ben ik het ABSOLUUT niet mee eens; de bovengenoemde argumenten zijn uitsluitend gemaksargumenten. Door z.s.m. op kamers te gaan, heb je veel meer en sneller sociale contacten, leer je voor jezelf zorgen (welke vent kookt thuis voor z'n ouders of doet de was thuis in de wasmachine). Bovendien is het een goede voorbereiding als je na je studie gaat werken in een heel andere plaats; je weet dan wat het is om voor jezelf te zorgen, je zaken te regelen en sociale contacten op te bouwen.
Ik heb zelf twee jaar op kamers gewoond en ik moet zeggen dat ik het niet echt eens ben met jou. Sociale contacten ligt helemaal aan wie je bent, een autistische fokker die ICT studeert die heeft er waarschijnlijk minder dan iemand die communicatie doet of iets dergelijks. Natuurlijk leer je koken en de was doen en dergelijke maar zo moeilijk is dat niet. En overigens heeft hij het vooral over gemakkelijkheid en dat steekt ver boven de ervaring uit die je ermee opdoet. Ik deed een studie waar ik van 9/9 mee bezig was en dan heb je echt geen zin en tijd meer om te koken, schoonmaken en andere onzin te doen. Ook heb je zeker geen last van irritante huisgenoten en het klokje tikt nergens zoals het thuis tikt...quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:24 schreef blomke het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |