In zou trouwens niet het allergoedkoopste laminaat van de IKEA nemen maar de Tundra van 5.99/m, dat scheelt 2 en halve euro per m2 (30 euro totaal) maar legt zo veel makkelijker en is er ook in mooiere keuren.
Het lijkt mij trouwens dat je voor de warmte isolatie geen ondervloer hoeft te leggen, dat doet linoleum al genoeg, ik denk zelfs dat linoleum ook wel genoeg geluid opvangt. Ik ga er vanuit dat je ook onderburen hebt en dan is het wel zo aardig om daar rekening mee te houden. Let trouwens even op of er niet in je contract iets staat over harde vloerbedekkingen zoals laminaat. Soms mag het niet.
Tips,
• niet dat hele goedkope laminaat van IKEA kopen, dat is zogenaamd 'ram' laminaat, dat klikt niet lekker in elkaar waardoor je er steeds een extra tik tegen aan moet geven waarbij je grote kans hebt dat je het laminaat beschadigd.
• Verder zorg voor een goede zaag (even van iemand lenen) decopeer- of cirkelzaag. Zo'n handzaag schiet niet op en is heel frustrerend.
• Altijd meten, niet er vanuit gaan dat je kamer precies rechte muren heeft.
• In handleidingen staat vaak dat je een cm van de muur moet blijven, dit is echt niet nodig, een een paar mm tot een halve cm (zeker in een kleine kamer) voldoet ruim. Als je het netjes doet heb je zelfs geen plakplintjes nodig. Wil je toch plakplintjes, wacht dan een paar dagen tot de vloer 'stabiel' is geworden.