abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98416655
Hey,

3 maanden terug had ik een gaatje in mijn kies en die is gevuld. Het was een indirecte pulpoverkapping.
Sindsdien was mijn kies gevoelig tegen koud eten/drinken maar dat zou genezen in een paar weken.

Zaterdag(op mijn verjaardag nog wel) toen ik net wilde slapen begon het gebonk in mn kies. Ik kon door de pijn niet slapen en een paracetamol hielp niet.
Wat viel mij nou op? Ik kon er niets warms op houden want anders voelde ik mijn halve hoofd bonken. Wanneer ik kouds ging drinken leek het enkele minuten alsof ik nergens last van had(terwijl ik hiervoor niets kouds kon eten/drinken met die kies)

De pijn begint pas in de avond en de afgelopen nachten sliep ik niet voor 3 uur in de nacht. Door langzamerhand water te drinken om de 2 minuten viel ik in slaap. Wanneer ik wakker werd had ik nergens last van totdat het weer avond wordt.

Vanochtend ben ik naar de tandarts gegaan. Hij ging met een zwart blaadje kijken hoe de "bitings" waren en concludeerde dat de pijn kon komen doordat er een punt te veel druk kwam en daardoor de zenuw geïrriteerd is.
De tandarts heeft een stukje van de kies afgeslepen waardoor er overal evenveel druk zou komen en ik af zou moeten wachten of de pijn weg zou gaan.

De vorig keer dat ik een ontstoken tandzenuw had, kwam de kies iets naar boven en deed pijn wanneer ik erop ging bijten. Dat kwam door de troep die binnen mijn kies kwam en eruit wilde.
Nu heb ik dat niet en kan ik gewoon bijten zonder dat het pijn doet maar ik voel de pijn onder mijn kies.

Vorig jaar had ik een ontstoken kies en precies dezelfde symptomen. Overdag had ik nergens last van maar na 21:00 uur begon de pijn langzamerhand totdat ik niet eens stil kon zitten door de pijn. De tandarts kon toen niet zien of mijn kies ontstoken was(ook niet op de foto) en ik had de keuze om een wortelkanaalbehandeling te ondergaan. Toen koos ik daarvoor en de kies was inderdaad ontstoken.

Heeft iemand wel eens hetzelfde probleem gehad dat door te veel druk op de verkeerde plek bij een kies de zenuw geïrriteerd is geraakt?

Ik heb echt geen zin in nog een wortelkanaalbehandeling :@
pi_98417849
Dat klinkt als een ontstoken wortel en wordt idd een wortelkanaalbehandeling. Overigens hoeft dat geen pijn te doen mits je tandarts maar goed bezig is.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')