abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98414445
Sinds 2 weken eet ik vegetarisch. Ik eet geen vlees en geen vis. Officieel ben ik nu dus een Ovo-lacto-vegetariër. De beslissing om vegetarisch te gaan eten heeft meerdere redenen. Door de hoeveelheid rotzooi in het vlees (antibiotica, bacteriën, hormonen en toevoegingen) was ik me er al langer van bewust dat ik minder vlees wilde eten. Maar ook werd ik me er steeds bewuster van wat de gevolgen voor het milieu zijn van vlees en vis eten. Zoals het verbouwen van soja, het leegvissen van de zee, de vervuiling door onze veestapel etc. En waar ik eerst als carnivoor mijn ogen voor sloot: het leed dat wij onze dieren aan doen.

Hoe lekker vegetarisch eten ook is; ik merk dat ik er ook wel moeite mee kan hebben. Zoals gister. Ik ging uiteten en heb me voor het eerst buiten de deur gewaagd aan een vegetarische maaltijd. Heerlijk! Maar de steak die mijn man at, rook ook wel heel lekker! En vandaag in de bedrijfskantine: broodje leverworst! En deze vakantie ga ik naar de Westkust van Frankrijk (fruits de mer)...

Kortom, ik kan wel wat steun gebruiken. Zijn er meer (beginnende) vegetariërs die af en toe een duwtje in de rug nodig hebben, in de vorm van lekkere recepten, positieve berichten over het weglaten van vlees uit je dieet of interessante nieuwsberichten?

Zo ja, waarom heb je besloten vegetarisch te gaan eten? Wat eet je wel, wat eet je niet? Welke dilemma's kom je tegen?
  maandag 20 juni 2011 @ 15:39:24 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_98414537
Je kunt er toch ook voor kiezen minder vlees te eten, in plaats van gelijk helemaal niets meer? Lijkt me ook gezonder.
  maandag 20 juni 2011 @ 15:40:56 #3
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_98414603
Ik eet al 17 jaar geen vlees :P. Albert Heijn heeft een goed assortiment aan vleesvervangers.
Vitaminepillen zijn vrijwel allemaal overbodig. En wat je lekker vindt moet je zelf achter komen ;).
  maandag 20 juni 2011 @ 15:41:35 #4
136730 PiRANiA
pi_98414738
Ik heb blijkbaar niet zo goed gezocht :) Ik verhuis daarheen! mag dus een slotje
  maandag 20 juni 2011 @ 15:44:00 #6
136730 PiRANiA
pi_98414760
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:43 schreef Vitapientje het volgende:
Ik heb blijkbaar niet zo goed gezocht :) Ik verhuis daarheen! mag dus een slotje
Maakt niet uit, het is niet zo'n actief topic ;).
  maandag 20 juni 2011 @ 15:44:02 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98414761
Welkom. Ik heb een paar jaar vega gegeten, maar toen ik met mijn huidige vriendin ging samenwonen kwam de klad erin, omdat zij er niks aan deed. Maar sinds een maandje of twee ben ik weer begonnen :P

Mijn voornaamste argumenten zijn dat het niet duurzaam is (veel te veel land- en energiegebruik) en dierenrechten niet worden gerespecteerd.

Ik ben meer een fan van dingen doen met kaas, cashewnoten en gebakken ei i.p.v. elke dag vleesvervangers. Maar qua vleesvervangers vind ik dan bijv. quorn of tofu weer een stuk lekkerder dan de meeste schnitzel-achtige constructies.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 20 juni 2011 @ 15:44:13 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98414769
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:44 schreef PiRANiA het volgende:
Maakt niet uit, het is niet zo'n actief topic ;).
Daar moeten we dan maar eens verandering in brengen :( .
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_98414882
Koop 2 weken van te voren iedere dag tot aan de vakantie een stuk lekker vlees. De laatste dag breng je al het vlees naar mij. Zo heb je geen vlees gegeten, wel de economie gesteund en de beesten zijn niet voor niets gestorven. Ik duw alles in een weekend naar binnen en zal continue aan je denken. Met een beetje geluk sterf ik aan eiwit/voedselvergiftiging en roei je zo ook nog een vleeseter uit! Win-Win-Win situatie toch?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 20 juni 2011 @ 15:46:47 #10
136730 PiRANiA
pi_98414904
Zullen we allemaal naar deze reeks verplaatsen:
Topicreeks: Vegetarisch eten

Even copy-paste doen dus :).
pi_98415940
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:44 schreef eleusis het volgende:
En waar ik eerst als carnivoor mijn ogen voor sloot: het leed dat wij onze dieren aan doen.

(...)

Ik ben meer een fan van dingen doen met kaas, cashewnoten en gebakken ei i.p.v. elke dag vleesvervangers.
En die koeien en kippen hebben geen slecht leven gehad?
To err is human, to forgive bovine.
  maandag 20 juni 2011 @ 16:20:35 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98416470
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:09 schreef ß het volgende:
En die koeien en kippen hebben geen slecht leven gehad?
Naar mijn oordeel heeft een melkkoe hier het wel goed, en zolang je vrije uitloopeieren koopt geldt dat ook voor de kip. Maar iedereen mag er zijn eigen mening over hebben.
pi_98417917
Al 23 jaar hier en heb het er ook wel af en toe moeilijk mee, zeker met in NL BBQ land :P. Wil echter niks met de bio-industrie te maken hebben om gezondheidsredenen en dierwelzijn, en dat geeft me kracht :P.
  maandag 20 juni 2011 @ 16:52:58 #14
16715 Mylene
*schatje*
pi_98418088
CUL
pi_98420632
Gelukkig branden ze voor de vlees vervangers geen bossen plat om Soja te vebrouwen.
pi_98421166
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:47 schreef DoDie het volgende:
Gelukkig branden ze voor de vlees vervangers geen bossen plat om Soja te vebrouwen.
Heb jij enig idee hoeveel soja nodig is voor een kilo vlees ivgl een kilo sojaburgers :')?
pi_98421673
quote:
3s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:46 schreef PiRANiA het volgende:
Zullen we allemaal naar deze reeks verplaatsen:
Topicreeks: Vegetarisch eten

Even copy-paste doen dus :).
Ik vind het een goed idee :Y Dat topic dus *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')