abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98406035
Hallo!

Nog nooit wat gepost hier, maar ik heb nu een vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden. Ik heb me ingeschreven op het kopen van een nieuwbouw woning en de voorbereidingen (grond bouwrijp maken enz) voor deze wijk moeten dit jaar starten. Nu is er een handtekeningenactie gestart door omwonenden tegen de bouw van deze woonwijk. Nu is mijn concrete vraag of dit voor vertragingen zou kunnen zorgen? De bestemmingsplannen zijn goedgekeurd door college van B&W en de ontwikkelaar heeft het bord al aan de rand van de op te leveren wijk neergezet.

Ik hoop dat iemand hier iets zinnigs op te melden heeft!

Alvast bedankt!
  maandag 20 juni 2011 @ 12:14:38 #2
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_98406094
Ja, dat kan.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_98406124
Kijk, dat is een snelle reactie. Thnx! Maar moeten die omwonenden nog wat speciaals doen? Is het aantal handtekeningen van belang?
  maandag 20 juni 2011 @ 12:16:42 #4
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_98406177
Iedere vorm van bezwaar levert altijd vertraging op. Helaas.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_98406226
Das dan jammer.... Maar goed. Ik heb m'n antwoord. Bedankt!
pi_98406313
Wat handtekingen doen alleen politiek iets, als ze echt iets willen betekenen, zullen ze de juridische weg moeten bewandelen, en officieël bezwaar aan moeten tekenen tegen de vergunningen en het bestemmingsplan. Als dat allemaal al goedgekeurd is, en de bezwaartermijnen zijn verlopen, hebben ze niet zo veel opties meer lijkt me?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 20 juni 2011 @ 12:30:02 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_98406590
Een handtekening-actie is, zoals fruityloop al aangeeft, een politiek drukmiddel. Dat betekent vermoedelijk dat degenen die dit proberen, al hebben uitgezocht wat de juridische middelen zijn om dit tegen te houden, en dat die er niet meer zijn (tegen dit soort plannen zijn altijd termijnen dat er bezwaar kan worden aangetekend, ze zijn dus rijkelijk laat).

Je zegt ook niet aan wie die handtekeningen dan wel zouden moeten worden aangeboden, je zou denken de gemeenteraad (wie anders). De gemeenteraad zal ze echt naast zich neerleggen, want de schadeclaim die anders door de ontwikkelaar, en de ingeschreven bewoners, zouden worden ingediend, zouden vermoedelijk het bankroet van de gemeente tot gevolg hebben.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_98406603
Het bestemmingsplan is goedgekeurd en de nodige vergunningen (kapvergunning e.d.) zijn al verleend. Er staat op de site van de gemeente dat er geen zienswijzen meer ingediend kunnen worden. Wordt niet gespoken over bezwaar indienen o.i.d.

Er staan 4 monumentale boerderijen op de grond waar de woonwijk komt, maar daar wordt natuurlijk vanaf gebleven. De grond die bij de boerderijen hoort ook. Er is zelfs door de gemeente toestemming verleend aan 1 van de eigenaren van een boerderij om 3 vrijstaande villa's op z'n terrein te bouwen, zodat hij die zelf kan verkopen!
pi_98406635
Er wordt ook op de site van de handtekeningen actie niet gemeld aan wie de handtekeningen worden aangeboden, dus ik heb geen idee. Lijkt me inderdaad het meest logisch als dit aan de gemeente wordt aangeboden.
pi_98407034
Een handtekeningenactie opzich niet. Tenzij, zoals al genoemd, er een politieke partij is ofzo die het met de mensen eens gaat zijn. Maar de kans dat, als alle plannen al zijn ingediend en de periode van het indienen van zienswijze voorbij is en niemand dat gedaan heeft, zoiets nog voor vertraging zorgt is klein.
pi_98407172
Ok, bedankt voor de reacties voor zover!
pi_98413698
Indien het bestemmingsplan werkelijk is goedgekeurd (dat is overigens een bevoegdheid van de Gemeenteraad en niet het College) en daar geen rechtsmiddelen tegen open staan, dan moet de gemeente iedere bouwvergunning die binnen de regels valt verlenen. Dat is kennelijk ook gebeurd.

De handtekeningenactie zou in die zin volslagen onzinnig zijn.

Wat omwonenden nog wel kunnen doen is proberen om de bouw stil te leggen, maar dat lukt niet als het bestemmingsplan al onherroepelijk is en er geen bijzonderheden zijn.

Kortom: in beginsel zal er geen vertraging komen, maar wellicht is de situatie feitelijk net wat anders dan hier geschetst...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')