abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 juni 2011 @ 11:56:54 #1
163650 Greys
pi_98405507
Uiteindelijke inzending:
Finse inschrijving start half augustus

De Finnen maakten vandaag hun gedetaileerde plannen bekend voor de selectie van 2012. In Düsseldorf liet de omroep al weten te gaan werken met een open selectie.

Vandaag werd duidelijk dat de inschrijving daarvoor op 15 augustus van start gaat. Anderhalve maand later op 30 september sluit de inschrijving. Een jury zal daarna een nog onbekend aantal kandidaten uitkiezen voor de tv-selectie. Artiesten kunnen zich maar met één nummer inschrijven; voor componisten en tekstschrijvers geldt die restrictie niet. Nummers mogen niet voor 28 januari worden uitgebracht of publiekelijk worden uitgevoerd (uitzendingen van YLE daargelaten).

De finale is in februari, maar meer details over het verder verloop zullen op een later moment nog bekend worden gemaakt.

(bron: YLE en songfestival.web-log.nl)

[ Bericht 9% gewijzigd door Tha_Erik op 24-03-2012 12:26:47 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:14:38 #2
163650 Greys
pi_100810625
Finland unveils new format for 2012
Helsinki, Finland - The Finnish broadcaster YLE starts today a new selection format to choose the Finnish entry. Uuden Musiikin Kilpailu or simply UMK (Contest for New Music) is the name of the new annual music contest. The winner of UMK will represent Finland at the Eurovision Song Contest in Baku.

The purpose of this new contest is to find the best Finnish song and artist. According to the producer of the show, Anssi Autio, "there are a lot of talented musicians and artists in Finland. Uuden Musiikin Kilpailu is a good and effective way for professional songwriters, as well as for new talents, to promote their music to a wider audience".

The contest is open to all songwriters and artists and the style of music is free. However, according to the rules, at least one of the songwriters and the leading vocalist must be a Finnish citizen or have a permanent residence in Finland.

YLE is accepting demos to the contest from today, 15th of August, until the end of September 2011. The demos can be submitted to the website of UMK where you can find the rest of the rules.

Final to take place in Helsinki in February
During January and February next year UMK will be shown on Finnish tv. After the assessment based on jury selections, auditions and club gigs, the top competitors will proceed to the final, which will be held in Helsinki in February. YLE promises that the final will be the biggest and most impressive music show of the year in Finland.

The winner of this final will represent Finland at the 2012 Eurovision Song Contest in Azerbaijan in May.

Finland won the competition in 2006 with Lordi's Hard Rock Hallelujah and their latest entry Da Da Dam performed by Paradise Oskar reached the Final in Düsseldorf this year placing 21st.

Eurovision.tv
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_108397391
Finland stuurt Pernilla Karlsson met När Jag Blundar.

zaterdag 25 februari 2012 @ 22:56:10 #4
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_108399589
Ik lees het net :Y.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  FOK!fossiel zondag 26 februari 2012 @ 09:32:11 #5
8443 cptmarco
it's captain...
pi_108410227
Opvallend, een Zweedstalig liedje voor Finland. Maar ik vind er weinig aan, en Zweden stemt in de 2e halve finale, dus het zal wel niet scoren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_108486513
Vind het wel wat hebben!
Ze heeft zelf gezegd dat ze straks in Baku ook in het Zweeds gaat zingen en niet gaat vertalen naar Engels
Wel opvallend is dat het de eerste keer sinds 1998 dat er op het ESC weer Zweeds gezongen gaat worden en dat dan niet door Zweden, maar door Finland zal worden gedaan. In 1990 stuurde Finland trouwens ook een Zweedstalig nummer.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_108506523
Mooi lied! En lekker Zweeds houden inderdaad!
pi_108692006
Dit is momenteel een van mijn favorieten. Ik vind het refrein heel erg mooi; de coupletten zijn wat minder, maar nog steeds vind ik het veel beter dan de vele troep die er tot nu toe al bekend is.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  † In Memoriam † zondag 4 maart 2012 @ 12:37:03 #10
368283 ato
pi_108692114
Ik vind het ook een mooi nummer, word 1 van mijn favorieten in semi 1)
Life can be a bitch, so like it..
pi_108692979
Erg mooi!
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_111915857
Het was een van mijn favorieten, maar na gisteren het optreden gezien te hebben vind ik het toch wel terecht dat dit het niet gered heeft. Het was totaal niet imponerend, terwijl dat het met betere staging (meer sfeer vooral) en betere zang wel had kunnen zijn in al zijn simpelheid.
Jammer... Maar ik ben het toch wel eens met de uitslag.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')