Meer! Meer! Meer! Billy als puppy foto's!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:50 schreef oh-oh het volgende:
Ow ja stackfoto's moet je met zn tweetjes maken![]()
Die van die pups kan ik niet meer vinden, wel deze van Billy met 7 weken :
[ afbeelding ]
Oh dat is best wel ziekquote:Op zondag 26 juni 2011 21:56 schreef oh-oh het volgende:
Chico was alleen in Billy geinteresseerd, niet in de andere pups en Billy deed die dag als eerste van het nest zijn ogen open! Chico is zijn overgrootvader aan vaderskant en zijn oom aan moederskant trouwens![]()
Lijnteelt, heel normaal en ook heel goed als je weet waar je mee bezig bent.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:15 schreef Njosnavelin het volgende:
DiazEn puppy Billy
[..]
Oh dat is best wel ziekOf is dat normaal in de wereld van de fok?
Okee, ja ik weet daar echt niks vanaf hoor, ik weet sowieso weinig van rashonden. Ik wist ook niet dat er een verschil was tussen inteelt en lijnteelt.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:25 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Lijnteelt, heel normaal en ook heel goed als je weet waar je mee bezig bent.
Ik heb daarom juist echt heel lang op een pup uit deze combi gewacht![]()
Chico is de opa van de vader van Billy, en de halfbroer van de vader van de moeder van Billy ,dat is best nog redelijk ver van elkaar verwijderd hoor![]()
Hier kun je Billy's stamboom bekijken.
Chico is Blandora's Best Kept Secret, en zijn vader is dezelfde als die van Blandora Best of the Best, de vader van Dazzy dus. En aan de andere kant van haar stamboom is diezelfde hond haar overgrootvader, en is haar oma ook nog eens haar oma. Dazzy is echt bijna inteelt, de combi Dazzy x Beatle is lijnteelt.
Gaaf systeem he?quote:Op zondag 26 juni 2011 22:32 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Okee, ja ik weet daar echt niks vanaf hoor, ik weet sowieso weinig van rashonden. Ik wist ook niet dat er een verschil was tussen inteelt en lijnteelt.
Wel tof om die stamboom zo te kunnen zien!
Oja dat is wel bijzonder idd.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Gaaf systeem he?
Loopt echt al jaren zo. Iedereen kan zelf zn hond dr in zetten, fokkers zetten zelf hun nesten en gezondheidstesten online en zo![]()
Sjon en Chico zijn trouwens achterneven![]()
Maar in de tijd van Chico was de genenpool nog niet zo heel groot, hij heeft zelf maar 3 dekkingen gedaan maar zijn vaders naam kom je echt bij veel honden tegen,
Je kan op die site echt hele lijnen uitpluizen en zo, en kijken welke hond welke nakomelingen krijgt en zo
Zodat ze goed gaan staan.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:44 schreef Belana het volgende:
Billy
waarom gaan die oren in tape eigenlijk?
ow en Diaz... Diaz...
Omdat die oren misschien niet rechtop gaan staan. k snap het niet helemaal, maar volgens mij vooral van belang als je wilt gaan fokken of showen.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:44 schreef Belana het volgende:
Billy
waarom gaan die oren in tape eigenlijk?
ow en Diaz... Diaz...
Mijn kater at de volgende dag alweer (geprakt) natvoer. Harde brokjes at hij pas na een maand weer, en slikte ze dan in z'n geheel door.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:50 schreef RenRen- het volgende:
Mijn pup moet deze vakantie dus echt geopereerd worden. Tandjes moeten worden getrokken. Zal hij heel lang niet kunnen eten?
Denk je? Ik ga zo janken. Als ik later kinderen heb raak ik denk ik panisch bij ieder drupje bloed. Ik kan echt niet tegen die narcose en als ze helemaal raar doen.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:52 schreef oh-oh het volgende:
Nee joh, die eet gewoon dezelfde dag weer hoor!
Heeft ie dubbele tandjes?
Die tik ik dr met spelen zelf uit altijd bij mn puppen
Loel, tennisbal krijgt hij zijn bekje niet eens omheenquote:Op zondag 26 juni 2011 22:57 schreef oh-oh het volgende:
Mijn chihuahuafokster gaf me toen ik Frits kocht de tip om vooral veel te spelen met een tennisbal met daaromheen, een pantykousje, zo kwamen al zijn puppytandjes goed los![]()
Chihuahua's staan echt bekend om hun dubbele tandjes, ze wisselen vaak ook later dan andere honden. Ik zou ze pas echt laten trekken als hij er zelf daadwerkelijk hinder van ondervindt.
Billy had dubbele tandjes, en Sjon ook twee, die heb ik gewoon zelf elke dag goed aan gefrot, zodat ze er uit kwamen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |