Meer aan de hand van getallen.. 54% schopt het maar tot het 2e jaar!quote:Op maandag 20 juni 2011 00:53 schreef kwiwi het volgende:
Moeilijk? Wie heeft dat verteld? Als de richting je een beetje ligt is het prima te doen.
Is meer omdat je in het eerste jaar veel kutvakken hebt en mensen dan al snel voor een andere studie kiezen. Althans dat was in mijn 1e jaar zo.quote:Op maandag 20 juni 2011 00:55 schreef xromeex het volgende:
[..]
Meer aan de hand van getallen.. 54% schopt het maar tot het 2e jaar!
Dat geloof ik.. Jij hebt wel het 2e jaar gehaald? Zo ja, plezier in de studie?quote:Op maandag 20 juni 2011 00:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Is meer omdat je in het eerste jaar veel kutvakken hebt en mensen dan al snel voor een andere studie kiezen. Althans dat was in mijn 1e jaar zo.
Ik vond geen zak aan de studiequote:Op maandag 20 juni 2011 01:08 schreef xromeex het volgende:
[..]
Dat geloof ik.. Jij hebt wel het 2e jaar gehaald? Zo ja, plezier in de studie?
Rechten of Bestuurskunde inderdaadquote:Op maandag 20 juni 2011 03:13 schreef miro86 het volgende:
BK + moeilijk![]()
Kiwiwi heeft trouwens wel gelijk. Tussen de afhakers zitten heel veel a) zuiperds (die zich aan een BSA zuipen) en b) mensen die BK gaan doen omdat ze iets moesten gaan studeren en BK lag voordehand (die gaan vaak rechten doen het jaar daarop, of hebben dat het jaar ervoor al geprobeerd). Natuurlijk zijn ook combinaties van a) én b) mogelijk
Ook niet onbelangrijk: het percentage afvallers zegt maar weinig omdat de ene groep studenten veel sterker/zwakker is dan de andere. Laat bijv. maar eens een groep wiskundestudenten die studie volgen die gemotiveerd is voor de studie bedrijfskunde (zuiver hypothetisch) en vice versa, wedden dat van die groep wiskundestudenten iedereen slaagt terwijl van die groep bedrijfskundestudenten iedereen zakt?quote:Kiwiwi heeft trouwens wel gelijk. Tussen de afhakers zitten heel veel a) zuiperds (die zich aan een BSA zuipen) en b) mensen die BK gaan doen omdat ze iets moesten gaan studeren en BK lag voordehand (die gaan vaak rechten doen het jaar daarop, of hebben dat het jaar ervoor al geprobeerd). Natuurlijk zijn ook combinaties van a) én b) mogelijk
Grappig dat je dat zegt, want bij mij zat er juist een grote groep van dat soort personen tussen. Volgens mij heeft het meer met interesse te maken of je voor een studie kiest dan je inzet of cijfers.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zijn niet de uitblinkende VWO'ers (of VWO'ers die zevens en achten halen maar zonder er voor te werken) die voor een studie als bedrijfskunde kiezen.
Nee gewoon Bedrijfskunde.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Heb je het dan niet over technische bedrijfskunde? Veel goede VWO'ers kiezen voor die studierichting.
Ah dus een goede VWO'er is alleen iemand die wiskunde, scheikunde en natuurkunde in het pakket had?quote:Op maandag 20 juni 2011 17:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
En jij hebt het over goede VWO'ers? Dus VWO'ers die wiskunde B, natuurkunde en scheikunde in hun pakket hadden?
Thanks (:quote:Op maandag 20 juni 2011 23:37 schreef Dandez92 het volgende:
Gaan inderdaad genoeg intelligente vwo'ers bedrijfskunde doen, ben zelf ook cum laude geslaagd en doe nu IBA. Heeft inderdaad meer met interesse te maken, als je het in het bedrijfsleven hoog wilt schoppen moet je a van management weten en b vaak verstand van financien hebben dus doe je of economie of bedrijfskunde. En aangezien RSM internationaal hoog aangeschreven staat is dat echt geen verkeerde keuze. Heel moeilijk is het niet, maar het gaat er dan ook om hoe je het doet en wat je ernaast doet.
Uberhaupt moet je onderaan beginnen met je WO-diploma, uitzonderingen daargelaten.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
En jij hebt het over goede VWO'ers? Dus VWO'ers die wiskunde B, natuurkunde en scheikunde in hun pakket hadden?
Niet dat ik iets tegen de alpha's heb hoor maar het is nu eenmaal dat je veel meer keuze hebt m.b.t. je vervolstudie wanneer je deze vakken in je pakket hebt. Het lijkt mij dat VWO'ers die wiskunde B en natuurkunde in hun pakket hadden meer aan hun trekken komen bij technische bedrijfskunde dan bij bedrijfskunde, zelfs al hoeft dat voor je latere loopbaan weinig verschil te maken welke van die twee jij hebt gestudeerd (je kan als manager goed carrière maken maar ja, je moet dan wel de kwaliteiten hebben (communicatieve vaardigheden, leiderschap) want je moet meestal onderaan de ladder beginnen met je bedrijfskundediploma).
Zoals al gezegd, dit is dus echt niet waar. Ik verbaas me er soms ook een beetje over, maar genoeg hele slimme koppen die niet voor de moeilijkste studie gaan.quote:Got my point? Het zijn niet de uitblinkende VWO'ers (of VWO'ers die zevens en achten halen maar zonder er voor te werken) die voor een studie als bedrijfskunde kiezen.
Wat is er raar aan? Dat ik heel muzikaal ben betekent niet dat ik klassieke muziek wil spelen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:04 schreef Zombiehoofd het volgende:
[..]
Zoals al gezegd, dit is dus echt niet waar. Ik verbaas me er soms ook een beetje over, maar genoeg hele slimme koppen die niet voor de moeilijkste studie gaan.
TBK is Awesomequote:Op maandag 20 juni 2011 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Heb je het dan niet over technische bedrijfskunde? Veel goede VWO'ers kiezen voor die studierichting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |