Ik stelde geen retorische vraag. Ik insinueerde niet dat het behaviorisme geen rol speelt. Ik ken niemand die aan de universiteit psychologie studeert, vandaar dat ik het hier vraag. Ik heb de studiegids van de studie psychologie van een universiteit bekeken, maar ik vond weinig tot niets over het behaviorisme. Ik zag geen vak genaamd "Behaviorisme" te staan. Daarom vroeg ik me af in hoeverre het een rol speelt.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:08 schreef SH. het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op?Behaviorisme heeft nog veel bruikbare principes (bv. conditioneren).
Klopt. Het speelt wel degelijk een grote rol, maar om daar een hele cursus aan te besteden is i.m.o. een beetje overdreven. Vooral in een vak als "Inleiding / Geschiedenis van de Psychologie" komt het terug. Bij bijvoorbeeld Behandelmethoden en Functieleer is het ook een onderdeelquote:Op maandag 27 juni 2011 20:26 schreef Biekuh het volgende:
[..]
Ik stelde geen retorische vraag. Ik insinueerde niet dat het behaviorisme geen rol speelt. Ik ken niemand die aan de universiteit psychologie studeert, vandaar dat ik het hier vraag. Ik heb de studiegids van de studie psychologie van een universiteit bekeken, maar ik vond weinig tot niets over het behaviorisme. Ik zag geen vak genaamd "Behaviorisme" te staan. Daarom vroeg ik me af in hoeverre het een rol speelt.
Het is best leuk om de gehele lading eerstejaars meer dan gehalveerd te zien worden bij de inleiding statistiek of methodologie. Uit een soort van puur leedvermaak dan.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:37 schreef -Strawberry- het volgende:
Mijn ervaring is dat statistiek bij sociologie nog wel eens wordt onderschat. Het is een belangrijk onderdeel en zeker niet weinig.
Natuurlijk wordt er geen hele cursus aan toegeschreven, maar het Behaviorisme komt wel terug in verschillende vakken. Zo is in bijna in elke cursus wel even een terugkoppeling naar het Behaviorisme. Net zo als de Psychoanalytische stroming bijvoorbeeld, of de sociale leertheorie.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:26 schreef Biekuh het volgende:
[..]
Ik stelde geen retorische vraag. Ik insinueerde niet dat het behaviorisme geen rol speelt. Ik ken niemand die aan de universiteit psychologie studeert, vandaar dat ik het hier vraag. Ik heb de studiegids van de studie psychologie van een universiteit bekeken, maar ik vond weinig tot niets over het behaviorisme. Ik zag geen vak genaamd "Behaviorisme" te staan. Daarom vroeg ik me af in hoeverre het een rol speelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |