Worst maken kan altijd jaquote:Op zondag 19 juni 2011 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Worst maken, of aanbraden en dan stoven
Bitterballen maak je met rundvleesquote:Op zondag 19 juni 2011 17:54 schreef RetepV het volgende:
Soep van trekken? Je kan overal soep van trekken, dus van zo'n kinnebak vast ook wel.
En als je soep hebt kun je ragout maken. Lekker met geroosterd brood.
En als je ragout hebt, kun je het indikken met maizena, rolletjes van maken die je dan met broodkruimels bedekt. En dan heb je je eigen kroket!
Of maak er bolletjes van met broodkruimels en je hebt bitterballen!
Vet er af scheppen natuurlijkquote:Op zondag 19 juni 2011 18:08 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Worst maken kan altijd jaZou dat stoven lekker zijn? Het is behoorlijk vet...
[..]
Even googelen levert me dit op:quote:
Mijn slager gebruikt het daarvoor omdat het er niet uitziet, mensen willen het niet kopen en willen het niet zien liggen. Het is überspek mits het varken goed is, in die grote witte stukken gaat immers de smaak zitten (van wat de varkens te eten krijgen).quote:Op zondag 19 juni 2011 20:18 schreef robber57 het volgende:
Traditioneel doet een slager er niet veel meer mee dan spek maken of gehakt van maken voor bv saucijzen/verse worst.
Het is een behoorlijk vet stukje v/h varken
Een ietsiepietsie tijm vind ik best lekker in de saus.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Tijm? Ik kan me wel voorstellen dat het er een mooie smaak aan geeft, maar ook dat het er een smaak aan geeft die je niet wil in je carbonara of tomatensaus.
Wat is daar gadverdamme aan? Omdat het zo vet is? Of omdat je het een eng deel van het varken vindt?quote:Op donderdag 28 juli 2011 02:17 schreef RobinOok het volgende:
Gadverdamme man. Wie wil dat nou eten?
Da's voor door de worst of in de pate of weet ik veel.
Nou ja, ik hoef het in ieder geval niet.
Het is op het oog niet het mooiste stuk vlees maar dat hoeft toch niks aan de smaak af te doen?quote:Op donderdag 28 juli 2011 02:17 schreef RobinOok het volgende:
Gadverdamme man. Wie wil dat nou eten?
Da's voor door de worst of in de pate of weet ik veel.
Nou ja, ik hoef het in ieder geval niet.
Hij is er hier inderdaad al dieper op ingegaan: http://kokenmetkanker.blo(...)an-kinnebakspek.htmlquote:Op donderdag 28 juli 2011 08:36 schreef PdeHoog het volgende:
Mij trekt het ook niet helemaal moet ik zeggenMaareh...Erasmo: http://kokenmetkanker.blo(...)erwerken-deel-4.html
Geen ideequote:Op donderdag 28 juli 2011 10:04 schreef Erasmo het volgende:
Hij is er hier inderdaad al dieper op ingegaan: http://kokenmetkanker.blo(...)an-kinnebakspek.html
Wat ik me straks afvraag voor het drogen, kun je het stuk vlees beter opbinden of niet?
Meer foto's komen als ie opgehangen is. Vraagje wat heb jij met de staartjes van je varkens gedaan? Die heb ik namelijk ook nog in de vriezer liggenquote:Op zondag 31 juli 2011 18:08 schreef sigme het volgende:
Oh, hier moet ik meer van weten!
Ik heb nog 2 stukken kinnebak in de vriezer liggen van het vorige varken (van het eerste varken is de kinnebak in de bloedworst verwerkt door de slager).
Ik was van plan, net als kokenmetkanker, het recept uit "Charcuterie" van Ruhlman en Polcyn te volgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |