Ik heb een klassieker waar ik vandaag even 4 nieuwe bougies ingedraaid heb. Vooral omdat ik ze toch had liggen en de oude kunnen mooi in de kofferbak voor noodgevallen.
Nu had ik de auto even uit de stalling naar voren gereden, pakweg 10 meter en toen gewisseld. Het viel me op dat alle 4 de bougies zwarte aanslag hadden en zeer vettig waren.
Nu kun je daar normaal de staat van de motor aan afleiden, afstelling carburateur, afstelling ontsteking en staat bougies etc. Maar nu had ik dus 10 meter op de choke gereden en heeft dat waarschijnlijk invloed gehad op de vettigheid van de bougies.
Mijn vraag dus aan de klassiekermensen: draaien jullie de bougies er uit met een ijskoude (niet-gestarte) motor, maakt het je niet uit of hij even kort gelopen heeft of laat je hem eerst een blokje rond rijden dat hij goed warm is?
Bij mijn andere klassieker had ik gisteren het laatste gedaan en ondanks verbrande poten tijdens het losdraaien lijkt het een beter resultaat te geven (dat is: als de carburateur van de eerstgenoemde echt niet te rijk staat

).
Meningen?
[b]Op
vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]