abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98362448
Was gisteren bij gamma, die hebben een hele leuke aanbieding voor cellenbetonblokken. Alleen staat er geen merk bij.

Nu was ik laatst bij praxis en werd mij verteld dat hun Ytong Cellenbetonblokken uitstekend zijn voor gebruik in badkamer. Het materiaal is vochtbesteding en kon even met water in aanraking komen.

Bij de blokken van de gamma werd mij verteld dat ze absoluut niet geschikt zijn voor vochtige ruimtes en dat ze gelijk afbrokkelen zodra ze in aanraking met water komen.

Zijn de blokken van Ytong geïmpregneerd dan ofzo? Want ik wil ze graag gaan gebruiken in badkamer om erover heen te tegelen. Ik wil alleen niet dat als er per ongeluk een gaatje is o.i.d. de gehele muur stuk is.

Het is nu gamma 1euro per blok of praxis 1.50 per blok. Bij 100 stuks scheelt t wel.

Kan iemand advies geven?
  zondag 19 juni 2011 @ 08:05:50 #2
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_98362456
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 07:57 schreef peterselieplukkker het volgende:
-knip-
Bij de blokken van de gamma werd mij verteld dat ze absoluut niet geschikt zijn voor vochtige ruimtes en dat ze gelijk afbrokkelen zodra ze in aanraking met water komen.

-...-
Ik wil alleen niet dat als er per ongeluk een gaatje is o.i.d. de gehele muur stuk is.

Het is nu gamma 1euro per blok of praxis 1.50 per blok. Bij 100 stuks scheelt t wel.

Je badkamer kost je een paar duizend piek. Voor 50,- prijsverschil wil je denk ik niet het risico willen lopen dat je hem voortijdig weer af moet breken toch?
  zondag 19 juni 2011 @ 09:20:10 #3
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_98362672
Koop er 1 van 1 euro, en 1 van 1,50. Flikker er wat water over en kijk hoe het reageert... ^O^
  zondag 19 juni 2011 @ 10:13:26 #4
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_98363083
Probleem is dan alleen dat je maar een dag of wat de tijd neemt en een badkamer een jaar of 10 mee moet :)
  FOK!fotograaf zondag 19 juni 2011 @ 10:18:33 #5
17893 Forno
pi_98363142
Je moet de producteigenschappen en verwerkingsmethoden uit de documenten van de fabrikant halen, en niet van een veredelde vakkenvuller bij een bouwmarkt. Die hebben meestal geen opleiding en/of ervaring in de bouw. Staan daar te verkopen, is wat anders dan een objectief advies.
pi_98363352
Sowieso, haal niets bij de Gamma of Praxis. Ga naar een echte bouwmarkt. Kost veel meer, maar is ook veel meer.
Die Gamma en Praxis dingen willen spullen verkopen voor hobbyisten die geen geld willen uitgeven. Het kost niks, maar is ook niks. En het vervelende is dat je dat pas na een paar jaar merkt.

Ik persoonlijk ben helemaal klaar met die gamma zooi. Als ik iets duurzaams wil maken haal ik goed spiul bij een bouwmarkt waar ik bouwbedrijven naar toe gaan. Niet goedkoop, wel goed.
Heb ik iets nodig voor achter in het schuurtje, waar i zelden gebruik van maak, dan is de gamma prima.
  FOK!fotograaf zondag 19 juni 2011 @ 10:49:13 #7
17893 Forno
pi_98363518
Ben ik het niet mee eens. Het materiaal prima, maar de prijs is vaak hoger dan bij een pro bouwmarkt. Komt omdat ze bij een gamma en een praxis een groter assortiment hebben, kleinere hoeveelheden en meer personeel in dienst want de kopers hebben meer hulp nodig.
pi_98366302
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:49 schreef Forno het volgende:
Ben ik het niet mee eens. Het materiaal prima, maar de prijs is vaak hoger dan bij een pro bouwmarkt. Komt omdat ze bij een gamma en een praxis een groter assortiment hebben, kleinere hoeveelheden en meer personeel in dienst want de kopers hebben meer hulp nodig.
Ben ik helemaal mee eens.
En het personeel van een PRO bouwmarkt is kundiger.
pi_98369641
In 'mijn' tijd bij de gamma waren de cellenbetonblokken daar ook gewoon ytong..

Spreek nu wel over 4 jaar terug, maar lijkt me stug dat daar iets in verandert is..
pi_98377792
Bedankt allen! Het is cellenbeton van de praxis geworden :)
pi_98379460
Bij de gamma is het sinds een jaar ongeveer H+H cellenbeton ipv YTONG.

Toepassing zijn overigens hetzelfde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')