Ranzig! Groene aanslag (alg?) en zwarte puntjes (schimmel?) in het waterreservoir van het strijkijzer. Iemand een tip hoe ik het weer schoon krijg? Volgens de Philips consumentenservice moet ik er sop in doen en schoonmaken met een borsteltje, maar ik kom (natuurlijk) nooit met een borsteltje bij die plek (onderaan in het reservoir).
Op zaterdag 18 juni 2011 19:38 schreef MartijnA3 het volgende: Superworm, superslim... dat heb ik natuurlijk al gedaan, maar die optie staat er niet bij...
Of zo´n klein supermagneetje omwikkelen met een microvezeldoekje, touwtje eraan om hem er weer uit te halen, ander magneetje aan de buitenkant, net zoals zo´n ramenwasding.
Of stevig ijzerdraad met een poetslapje aan de punt in plaats van een borsteltje. kun je ook nog makkelijk buigen voor de lastige hoeken.
IJzerdraad is nog wel een idee... Eigenlijk van de zotte natuurlijk. Heb nog nooit iemand gehoord met schimmel of alg in het reservoir van een strijkijzer...
ik zou het toch met schoonmaakazijn proberen... desnoods mengen met water. gaat ie verrot dan is ie verrot. met schimmel en alg kan je hem ook niet gebruiken en een tip, na elke keer gebruiken leeg laten lopen en het bijvul klepje 24u open laten staan.
bij mijn strijkijzer staat er ook bij dat er alleen zacht water in mag. ik smijt er altijd gewoon strijkwater van robijntje in niks aan de hand.
Iedereen die ik erover heb verteld, zei dat zij 'm ook altijd met water erin op het strijkijzer lieten staan en zij hebben dit nooit gehad. Overigens heb ik het met mijn vorige Philips strijkijzer ook altijd gedaan (10 jaar met dat ding gedaan trouwens). Net als ik dus. Handig, want meteen klaar voor gebruik (op zolder en daar is geen kraan).
Ik kan m prima gebruiken, het ziet er alleen smerig uit. Morgen nog maar eens de Philips consumentenservice bellen.