Ik doe idd ook mee met The Insiders en werd uitgenodig om Colgate Total te testen. Dit is nu -na het testen van Listerine- het 2de product wat ik mag testen voor The Insiders.
Pakketje:
4 verschillende grote(original, Advanced whithning, Fresh, Sensitive), een tandenborstel en 10 kleine (Advanced withning)tubetjes + foldertje om uit te delen
Test:
Ik heb alle 4 de 'smaken' getest. Over de een was ik meer te spreken dan de ander.
Normaal gesproken poets ik met Aquafresh en de smaak van de Colgate-tandpasta was toch wel een andere 'ervaring'.
De volgorde van testen en het testresultaat:
Original
Zegt: -
De smaak is zoals gezegd anders dan ik ben gewend. Dit deed me denken aan de smaak van de tandpasta van mn tandarts, itt de eerder genoemde Aquafresh. Over smaak valt te twisten, maar ik kreeg er na een tijdje een zuur gevoel in mijn mond van. En de zurige smaak bleef ook wel redelijk lang hangen.
Cijfer: Ondanks de zurige smaak deed het toch zijn werk. Een 7.5
Whithning
Zegt: Helpt vlekken verwijderen en voorkomen
Bovenstaande kan ik direct al tegenspreken. Ik rook niet, drink geen koffie en heb geen last van vlekken op mn tanden. De dag na gebruik te hebben gemaakt van deze tandpasta leek ik echter wel kleine vlekken op mn tanden te hebben. Echt veel witter werd het er ook niet. 2 dagen gebruik maken van deze tandpasta is misschien niet helemaal representatief, maar na de vlekken is de tube meteen de prullenbak in gedonderd.
Cijfer: Zegt vlekken te voorkomen, maar veroorzaakt vlekken. Smaak is net als original ietwat zurig... Een dik verdiende 2-
Fresh
Zegt: 12 uur frisse adem bescherming
Bij gebruik van deze tandpasta merkte ik direct een verschil qua smaak tegenover de anderen. Het was minder zurig en had een sterkere smaak die bleef hangen. Het bleef niet de beloofde 12 uur hangen, maar wel langer dan de original. Ook de geur uit de mond na gebruik van deze tandpasta is een stuk aangenamer. En voor zover ik weet doet het ook z'n werk. Hij staat hier in ieder geval in het randje boven de wasbak om morgenochtend(vanavond poetsen we weer met Aquafresh) weer mee te poetsen.
Cijfer: Een 9. Ik kreeg 10 kleine whitning tubes, maar zou die gráág willen inwisselen voor de kleine versie van deze om tussendoor een keer mijn tanden te poetsen.
Sensitive:
Zegt: Gevoeligheid verlichtend
Ik moet zeggen dat ik vrij gevoelig tandvlees heb, wat regelmatig bloedt. Ik hoopte dan ook dat deze tandpasta enigszins hierin zou kunnen helpen. Helaas was dit niet het geval... ik heb het nu een weekje geprobeerd en merk geenszins verschil. De smaak was ook iets zuriger dan de original, maar was minder aanwezig.
Cijfer: 6.5 . Doet helaas niet wat het zou moeten doen/wat het beloofd. Voor de rest valt het wel te doen.
Conclusie:
Moge het duidelijk zijn... de winnaar van deze test is veruit de Fresh-variant, wat ik echt een aanrader vind. Zeker voor verfrissing tussendoor of 's morgens vroeg.
De whithning-variant raadt ik af, is totaal niet mijn ding en heb eerder het idee dat het meer aantast dan beschermt of verbetert.
De rest is gewoon tandpasta die het niet zal winnen van de oude vertrouwde Aquafresh.