Inderdaad in deze gevallen kan een psycholoog je zeker verder helpen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:05 schreef -Strawberry- het volgende:
Ga je spijt van krijgen.
Kun je niet binnen je relatie aan die onzekerheid werken? Kan me wel voorstellen dat het moeilijk volhouden is, een relatie als je jezelf lelijk vindt. Als ik jou was zou ik met een psycholoog gaan praten. Die kan je waarschijnlijk beter helpen en inzichten geven dan wij hier in dit topic.
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:05 schreef -Strawberry- het volgende:
Ga je spijt van krijgen.
Kun je niet binnen je relatie aan die onzekerheid werken? Kan me wel voorstellen dat het moeilijk volhouden is, een relatie als je jezelf lelijk vindt. Als ik jou was zou ik met een psycholoog gaan praten. Die kan je waarschijnlijk beter helpen en inzichten geven dan wij hier in dit topic.
En toch denkt zij ''ik ben niet goed genoeg, ik ben niet goed genoeg''quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:24 schreef Gamesua het volgende:
Aansteller. Echt. Heb je niks beters te doen dan je vriend dumpen omdat je zelf lelijk bentHij vindt je toch mooi genoeg om een relatie met je te aangaan.
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:24 schreef Gamesua het volgende:
Aansteller. Echt. Heb je niks beters te doen dan je vriend dumpen omdat je zelf lelijk bentHij vindt je toch mooi genoeg om een relatie met je te aangaan.
Dit soort dingen helpen dus niet. Het zit bij haar blijkbaar heel diep. Het helpt dan niet dat je vriend je wel mooi vindt of dat men je een aansteller vindt. Gevoelens zijn niet altijd logisch.quote:
Nee maar je zou zeggen dat als je vriend bij je blijft en je telkens geruststeld en in alles probeert duidelijk te maken dat hij er niet zo over denkt, dat dat iets te weeg brengt bij TS.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
[..]
Dit soort dingen helpen dus niet. Het zit bij haar blijkbaar heel diep. Het helpt dan niet dat je vriend je wel mooi vindt of dat men je een aansteller vindt. Gevoelens zijn niet altijd logisch.
Tuurlijk zou het helpen als ze wat meer ging relativeren. Maar niet iedereen kan dat.
Eens.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:26 schreef Nico987 het volgende:
Ik snap ook vaak niet zo goed wat mijn meisje in mij ziet. Ik vind haar helemaal top ze is lekker, mooi, lief, zorgzaam, kookt goed, licht niet stil in bed, grappig, en jankt niet om alles wat ik verkeerd zeg. Ondanks dat ze niet perfect is, denk ik wel eens dat er tal van mannen ook zo'n geweldige vrouw willen.
Vast ook lievere, mooiere, rijkere, slimmere en gewoon betere mannen. Ik snap er dan ook serieus geein kont van wat zij bij mij doet. Maar jah zolang zij perse bij mij wil blijven, niet aangeeft dat ik moet veranderen, en ook niet bij me weg wil. Wie ben ik dan om er aan te storen dat zij een betere vent kan krijgen?
Dat is meestal een tijdelijke boost ja, denk ik. Maar het neemt de oorzaak van die onzekerheden niet weg, dus komt het zo weer terug.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:28 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Nee maar je zou zeggen dat als je vriend bij je blijft en je telkens geruststeld en in alles probeert duidelijk te maken dat hij er niet zo over denkt, dat dat iets te weeg brengt bij TS.
Of ligt dat aan mij?
Mijn ex had tenminste een soortgelijk probleem dat ze continu dacht dat ik beter verdiende, en ik weet nog wel hoe lastig dat was om eruit te krijgen. Maar door juist in alles te laten merken dat ik daar niet zo over dacht ging het heel snel over.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is meestal een tijdelijke boost ja, denk ik. Maar het neemt de oorzaak van die onzekerheden niet weg, dus komt het zo weer terug.
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:30 schreef SpiekerJozef het volgende:
Het probleem in deze relatie is de '' ik '' vorm waarin de klacht word geuit . . .
Lijkt me ongezondquote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:21 schreef Nico987 het volgende:
Even voor de duidelijkheid hoe oud ben je?
Ik ben ook geen uiterst aantrekkelijke vent. Maar moet zeggen dat ondanks dat ik veel oogverblindende vrouwen heb gehad. Maar hoe boeiend is dat? Wat is een super lekkere chick die een trut is? Lelijk worden alle vrouwen wel na hun 60ste, sommige wat eerder.
overigens onzekerheid komt niet van perfectionisme.. perfectionisme is een uiting van faalangst. Faalangst komt vaak uit een ervaring uit het verleden, dit hoeven geen grote dingen te zijn, voor sommige is het genoeg om geen aandacht van de juf te krijgen wanneer je je vinger opstak. Of een negatieve reactie toen je wel faalde.
Maar ken vraag, hoe je van ventje? Vind je hem leuk, en lekker? Als hij jou ook lelijk zou vinden had hij wel bij jou weggegaan. In de praktijk vind ik vrouwen die onzeker zijn, al niet zo mooi eigenlijk. Ondanks maatje 32 en cup D, en verder andere als perfect aangegeven maten en uiterlijkheden, als een onzeker smoeltje op zit, dat vaak ook nog wat depri kijkt dan vind ik er niks aan.
Wat heb je al aan je onzekerheid gedaan? Afhankelijk van je leeftijd en je wil om je in te zetten is er een hoop te doen. Als je een jaar tot 15 jaar bent kan ik je vertellen dat gaat ws wel over, mensen (vooral vrouwen) in de puberteit zijn erg bezig met wat andere van hun vinden, als je ouder bent wordt dit minder.
Ik bespeur een ego.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:37 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Ik zou het niet weten.. ben zelf erg knap dus vandaar.
Dat dus.quote:
Wat nou als het een probleem is ontstaan door een traumatische gebeurtenis?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:39 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat dus.
En serieus, uitmaken omdat je niet perfect bent
Niemand is perfect , het zijn juist de imperfecties van iemand die diegene speciaal maken.
tja, ik durf het haast niet te zeggen maar ik heb al 3 psychologen versleten, mijn kast puilt uit van de zelfhulpshit en het heeft weinig geholpen allemaal. Ik vind zelf ook dat ik me aanstel en dat ik gewoon steviger in mijn schoenen moet gaan staan, zo moeilijk kan dat toch niet zijn? En Nico, ik weet dat je er beter uit ziet als je zeker bent over jezelf, dus dat is ook wat ik wil. Het is echt niet dat ik zeur omdat ik aandacht wil. En als mijn vriend probeert me gerust te stellen werkt dat soms tijdelijk, maar meestal geloof ik hem helemaal niet. Ik kan er dan ook geen touw aan vast knopen waarom hij bij me blijft...quote:Inderdaad in deze gevallen kan een psycholoog je zeker verder helpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |