abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98336077
Okeee, mensen die niet van gezeik houden, kunnen maar beter weggaan. Want sorry, maar het wordt een beetje een zeiktopic.

In het kort:
Probleem: ik sta op het punt om mijn relatie te beeindigen en voorlopig geen nieuwe te beginnen.
Waarom: omdat ik lelijk ben.

Toelichting: ik ben nogal onzeker, altijd al geweest, en ik weet niet hoe het komt. het zal wel met mn perfectionisme te maken hebben, vroeger was ik altijd de beste van de klas, en nu is een 9 niet meer goed genoeg voor mij, ik wil overal een dikke 10 voor. anders faal ik.
Dit heeft zich dus uitgebreid naar de rest van mijn leven, dus ik ben ook perfectionistisch over mijn uiterlijk. en als ik soms andere meiden zie, dan denk ik: waarom zou iemand in hemelsnaam iets met mij willen als er ook zulke meisjes bestaan? Mijn vriend weet dat ik er zo over denk. Ik wil dan ook niet dat hij mij naakt ziet of aan me zit en ik maak vaak een cynische opmerking over mezelf, mijn uiterlijk, mijn bedskills en eigenlijk alles. Daar gaan eigenlijk al onze ruzies over.
Mijn vriend zegt dat hij er geen problemen mee heeft hoe ik er uitzie, maar zijn ex was wel heel mooi, kreeg hij ook complimenten over van zijn vrienden en zo. Dus daar kan ik niet tegenop en ik kan daar dus echt niet tegen.
Het lijkt ook of deze relatie het slechtste in me naar boven haalt. Ik dacht altijd dat ik wel een goed vriendinnetje kon zijn, want ik ben lief en zorgzaam en ik sta altijd klaar voor mijn vriend. Maar nu heb ik mezelf toch wel erg teleurgesteld. Ik ben ontzettend jaloers (probeer er altijd maar een grapje van te maken, ik zou hem ook zeker niet gaan controleren of zo) en ik vind het echt lastig om iets leuks te verzinnen om hem cadeau te doen,omdat ik bang ben dat hij het niet leuk vindt.
Nu is het dus zo ver gekomen dat ik al chagrijnig word op het moment dat hij thuis komt, omdat ik geconfronteerd word met het feit dat ik verre van perfect ben, en dat ik hem eigenlijk heel weinig te bieden heb. Hier krijgen we dan weer ruzie over, daarna voel ik me nog minder top en zo is het cirkeltje rond.

Dus nu zit ik in tweestrijd: aan de ene kant wil ik het uitmaken omdat ik me dan niet meer schuldig hoef te voelen of hoef te schamen over mijn mislukking als vriendin.
Aan de andere kant hou ik van die jongen en wil ik bij hem blijven, en dat wil hij ook.

Advies alstublieft!
pi_98336444
Volgens mij weet je zelf diep van binnen ook wel wat het beste is. Jullie willen allebei bij elkaar blijven, dus je moet het absoluut niet uitmaken met je vriend.

Dan even over je perfectionisme. Dat is echt niet goed hoor. Ok de een wordt misschien wat knapper geboren dan de ander, maar schoonheid vergaat met de jaren en als jij lief en zorgzaam bent is dat sowieso een heel sterk punt in een relatie en dat vergaat niet. Ik zou je adviseren om met iemand te gaan praten over je perfectionisme, want volgens mij maak je jezelf zo behoorlijk ongelukkig. Uiteindelijk zal je vooral jezelf moeten accepteren, want je vriend accepteert je al lang zo te horen. En nu maak je eigenlijk onnodig ruzie en hij mag nu niet eens aan je zitten en lijkt me toch wel prettig in een relatie als dat wel gewoon kan.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
pi_98336505
Ga je spijt van krijgen.

Kun je niet binnen je relatie aan die onzekerheid werken? Kan me wel voorstellen dat het moeilijk volhouden is, een relatie als je jezelf lelijk vindt. Als ik jou was zou ik met een psycholoog gaan praten. Die kan je waarschijnlijk beter helpen en inzichten geven dan wij hier in dit topic.
pi_98336630
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:05 schreef -Strawberry- het volgende:
Ga je spijt van krijgen.

Kun je niet binnen je relatie aan die onzekerheid werken? Kan me wel voorstellen dat het moeilijk volhouden is, een relatie als je jezelf lelijk vindt. Als ik jou was zou ik met een psycholoog gaan praten. Die kan je waarschijnlijk beter helpen en inzichten geven dan wij hier in dit topic.
Inderdaad in deze gevallen kan een psycholoog je zeker verder helpen.
pi_98336751
Stel je niet zo aan.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_98337056
Even voor de duidelijkheid hoe oud ben je?

Ik ben ook geen uiterst aantrekkelijke vent. Maar moet zeggen dat ondanks dat ik veel oogverblindende vrouwen heb gehad. Maar hoe boeiend is dat? Wat is een super lekkere chick die een trut is? Lelijk worden alle vrouwen wel na hun 60ste, sommige wat eerder.

overigens onzekerheid komt niet van perfectionisme.. perfectionisme is een uiting van faalangst. Faalangst komt vaak uit een ervaring uit het verleden, dit hoeven geen grote dingen te zijn, voor sommige is het genoeg om geen aandacht van de juf te krijgen wanneer je je vinger opstak. Of een negatieve reactie toen je wel faalde.

Maar ken vraag, hoe je van ventje? Vind je hem leuk, en lekker? Als hij jou ook lelijk zou vinden had hij wel bij jou weggegaan. In de praktijk vind ik vrouwen die onzeker zijn, al niet zo mooi eigenlijk. Ondanks maatje 32 en cup D, en verder andere als perfect aangegeven maten en uiterlijkheden, als een onzeker smoeltje op zit, dat vaak ook nog wat depri kijkt dan vind ik er niks aan.

Wat heb je al aan je onzekerheid gedaan? Afhankelijk van je leeftijd en je wil om je in te zetten is er een hoop te doen. Als je een jaar tot 15 jaar bent kan ik je vertellen dat gaat ws wel over, mensen (vooral vrouwen) in de puberteit zijn erg bezig met wat andere van hun vinden, als je ouder bent wordt dit minder.
pi_98337073
''cynische opmerking over mezelf, mijn uiterlijk, mijn bedskills en eigenlijk alles. Daar gaan eigenlijk al onze ruzies over.''

ja dat snap ik wel, geloof je jongen nou gewoon dat hij van je houdt en niet als mislukking ziet, vind het gek dat hij hier ruzie over maakt? je zegt indirect dus dat hij liegt dat hij van je houdt en niet als mislukking ziet.

je bent geen mislukking als vriendin, nooit niet.

enigste wat jij nodig hebt is blij zijn met wat je hebt, en ik snap dat dit erg moeilijk is, maar als je het zelf niet kan moet je daar maar gewoon hulp voor zoeken.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:05 schreef -Strawberry- het volgende:
Ga je spijt van krijgen.

Rustig aan.
pi_98337149
Aansteller. Echt. Heb je niks beters te doen dan je vriend dumpen omdat je zelf lelijk bent :') Hij vindt je toch mooi genoeg om een relatie met je te aangaan.
pi_98337208
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:24 schreef Gamesua het volgende:
Aansteller. Echt. Heb je niks beters te doen dan je vriend dumpen omdat je zelf lelijk bent :') Hij vindt je toch mooi genoeg om een relatie met je te aangaan.
En toch denkt zij ''ik ben niet goed genoeg, ik ben niet goed genoeg''

Jij zou depressieve mensen ook aanstellers vinden, of mensen die zelfmoord plegen getuige deze reactie dus fu }:|
Rustig aan.
pi_98337217
Ik snap ook vaak niet zo goed wat mijn meisje in mij ziet. Ik vind haar helemaal top ze is lekker, mooi, lief, zorgzaam, kookt goed, licht niet stil in bed, grappig, en jankt niet om alles wat ik verkeerd zeg. Ondanks dat ze niet perfect is, denk ik wel eens dat er tal van mannen ook zo'n geweldige vrouw willen.

Vast ook lievere, mooiere, rijkere, slimmere en gewoon betere mannen. Ik snap er dan ook serieus geein kont van wat zij bij mij doet. Maar jah zolang zij perse bij mij wil blijven, niet aangeeft dat ik moet veranderen, en ook niet bij me weg wil. Wie ben ik dan om er aan te storen dat zij een betere vent kan krijgen?
pi_98337275
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:24 schreef Gamesua het volgende:
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:13 schreef Silv het volgende:
Stel je niet zo aan.
Dit soort dingen helpen dus niet. Het zit bij haar blijkbaar heel diep. Het helpt dan niet dat je vriend je wel mooi vindt of dat men je een aansteller vindt. Gevoelens zijn niet altijd logisch.

Tuurlijk zou het helpen als ze wat meer ging relativeren. Maar niet iedereen kan dat.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:28:59 #12
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_98337328
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

[..]

Dit soort dingen helpen dus niet. Het zit bij haar blijkbaar heel diep. Het helpt dan niet dat je vriend je wel mooi vindt of dat men je een aansteller vindt. Gevoelens zijn niet altijd logisch.

Tuurlijk zou het helpen als ze wat meer ging relativeren. Maar niet iedereen kan dat.
Nee maar je zou zeggen dat als je vriend bij je blijft en je telkens geruststeld en in alles probeert duidelijk te maken dat hij er niet zo over denkt, dat dat iets te weeg brengt bij TS.
Of ligt dat aan mij?
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_98337363
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:26 schreef Nico987 het volgende:
Ik snap ook vaak niet zo goed wat mijn meisje in mij ziet. Ik vind haar helemaal top ze is lekker, mooi, lief, zorgzaam, kookt goed, licht niet stil in bed, grappig, en jankt niet om alles wat ik verkeerd zeg. Ondanks dat ze niet perfect is, denk ik wel eens dat er tal van mannen ook zo'n geweldige vrouw willen.

Vast ook lievere, mooiere, rijkere, slimmere en gewoon betere mannen. Ik snap er dan ook serieus geein kont van wat zij bij mij doet. Maar jah zolang zij perse bij mij wil blijven, niet aangeeft dat ik moet veranderen, en ook niet bij me weg wil. Wie ben ik dan om er aan te storen dat zij een betere vent kan krijgen?
Eens. :Y

Objectief gezien kan je altijd iemand bedenken die beter, leuker en geschrikter is voor je vriendin/vriend. Het is als met eisenlijstjes. Vaak heb je wel een bepaald droombeeld van een man/vrouw in je hoofd. Als je dat beeld dan vergelijkt met je exen of huidige vriend/vriendin, dan klopt dat meestal niet. Het gevoel wil toch wat anders, liefde is niet aan regels gebonden.
pi_98337388
Het probleem in deze relatie is de '' ik '' vorm waarin de klacht word geuit . . .
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_98337398
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:28 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

Nee maar je zou zeggen dat als je vriend bij je blijft en je telkens geruststeld en in alles probeert duidelijk te maken dat hij er niet zo over denkt, dat dat iets te weeg brengt bij TS.
Of ligt dat aan mij?
Dat is meestal een tijdelijke boost ja, denk ik. Maar het neemt de oorzaak van die onzekerheden niet weg, dus komt het zo weer terug.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:32:08 #16
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_98337463
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is meestal een tijdelijke boost ja, denk ik. Maar het neemt de oorzaak van die onzekerheden niet weg, dus komt het zo weer terug.
Mijn ex had tenminste een soortgelijk probleem dat ze continu dacht dat ik beter verdiende, en ik weet nog wel hoe lastig dat was om eruit te krijgen. Maar door juist in alles te laten merken dat ik daar niet zo over dacht ging het heel snel over.

en voor de TS als dat bij jou niks helpt is denk ik het beste om een psycholoog op te zoeken omdat die je daar wel mee kan helpen

Edit:
Je hebt ook wel gelijk strawberry nu ze mij 2 weken geleden gedumpt heeft, zegt ze nog steeds dat ik beter verdien. Dus zo'n probleem komt nogal snel terug.
pi_98337523
TS, is er iets wat je in je verleden hebt meegemaakt wat deze extreem lage eigenwaarde kan hebben veroorzaakt? Iets in de familie of pestverleden op school? Dat zijn de dingen waarover je dan met een psycholoog kunt praten, dat ga je dan verwerken.
pi_98337555
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:30 schreef SpiekerJozef het volgende:
Het probleem in deze relatie is de '' ik '' vorm waarin de klacht word geuit . . .
_O_

Dat is zo, maar is het zo makkelijk om plots alles niet meer op jezelf te betrekken? ik heb een lichtelijk depressieve periode gehad, en als ik erop terugkijk is het ook alles op jezelf betrekken (in negatieve zin)
als je daar geen last van hebt.. dan is alles een stuk makkelijker :) zij heeft dus kennelijk een probleem, en die moet ze dus kwijt vandaar ook dit topic :P
Rustig aan.
pi_98337571
Je doet me aan mezelf denken... :@
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:37:36 #20
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_98337675
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:21 schreef Nico987 het volgende:
Even voor de duidelijkheid hoe oud ben je?

Ik ben ook geen uiterst aantrekkelijke vent. Maar moet zeggen dat ondanks dat ik veel oogverblindende vrouwen heb gehad. Maar hoe boeiend is dat? Wat is een super lekkere chick die een trut is? Lelijk worden alle vrouwen wel na hun 60ste, sommige wat eerder.

overigens onzekerheid komt niet van perfectionisme.. perfectionisme is een uiting van faalangst. Faalangst komt vaak uit een ervaring uit het verleden, dit hoeven geen grote dingen te zijn, voor sommige is het genoeg om geen aandacht van de juf te krijgen wanneer je je vinger opstak. Of een negatieve reactie toen je wel faalde.

Maar ken vraag, hoe je van ventje? Vind je hem leuk, en lekker? Als hij jou ook lelijk zou vinden had hij wel bij jou weggegaan. In de praktijk vind ik vrouwen die onzeker zijn, al niet zo mooi eigenlijk. Ondanks maatje 32 en cup D, en verder andere als perfect aangegeven maten en uiterlijkheden, als een onzeker smoeltje op zit, dat vaak ook nog wat depri kijkt dan vind ik er niks aan.

Wat heb je al aan je onzekerheid gedaan? Afhankelijk van je leeftijd en je wil om je in te zetten is er een hoop te doen. Als je een jaar tot 15 jaar bent kan ik je vertellen dat gaat ws wel over, mensen (vooral vrouwen) in de puberteit zijn erg bezig met wat andere van hun vinden, als je ouder bent wordt dit minder.
Lijkt me ongezond
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_98337691
Ik zou het niet weten.. ben zelf erg knap dus vandaar. :9~
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:38:30 #22
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_98337708
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:37 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Ik zou het niet weten.. ben zelf erg knap dus vandaar. :9~
Ik bespeur een ego.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:39:47 #23
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_98337767
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:13 schreef Silv het volgende:
Stel je niet zo aan.
Dat dus.

En serieus, uitmaken omdat je niet perfect bent :')
Niemand is perfect , het zijn juist de imperfecties van iemand die diegene speciaal maken. Hij houdt van je om hoe je bent.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:41:34 #24
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_98337830
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:39 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dat dus.

En serieus, uitmaken omdat je niet perfect bent :')
Niemand is perfect , het zijn juist de imperfecties van iemand die diegene speciaal maken.
Wat nou als het een probleem is ontstaan door een traumatische gebeurtenis?
Dan kun je niet zomaar jezelf niet aanstellen.
pi_98337839
iig bedankt allemaal voor de reacties

quote:
Inderdaad in deze gevallen kan een psycholoog je zeker verder helpen.
tja, ik durf het haast niet te zeggen maar ik heb al 3 psychologen versleten, mijn kast puilt uit van de zelfhulpshit en het heeft weinig geholpen allemaal. Ik vind zelf ook dat ik me aanstel en dat ik gewoon steviger in mijn schoenen moet gaan staan, zo moeilijk kan dat toch niet zijn? En Nico, ik weet dat je er beter uit ziet als je zeker bent over jezelf, dus dat is ook wat ik wil. Het is echt niet dat ik zeur omdat ik aandacht wil. En als mijn vriend probeert me gerust te stellen werkt dat soms tijdelijk, maar meestal geloof ik hem helemaal niet. Ik kan er dan ook geen touw aan vast knopen waarom hij bij me blijft...

Ik weet het allemaal echt wel, hij is ook niet perfect en toch hou ik van hem, maar als ik naar mezelf kijk lijkt dat allemaal niet op te gaan... :(

Het beste zou zijn om bij hem te blijven en aan dat gezeur van mezelf te werken, dan kunnen we het heel leuk hebben samen. Maar zolang ik niet weet wat ik aan mijn eigen onzekerheid moet doen wordt het niet echt een feestelijke relatie... dus ik ben er nog niet uit, het wordt iig geen korte termijnbeslissing maar ik ga er goed over nadenken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')