Afgelopen zondag stond ik op Amsterdam Centraal te chillen en had ik een kaartje gekocht voor Dennis, een jongen die naar zijn werk moest en wiens pas het niet deed.
Na veel gepraat en uitleg, dacht ik van: goh, ik doe een goede daad en koop een kaartje voor deze Dennis: retourtje schiphol voor ¤7,40
Ik kreeg z'n nummer en verscheen gelijk op zijn telefoonscherm, zou 's avonds even mijn rekeningnummer sms'en waarop hij het terug kon storten; mocht ook een foto van z'n paspoort maken (ik dacht: voor het geval dat)
Nou van dat geval was zeker sprake, want Dennis heeft mij geen geld teruggestord.
In KLB waren er een paar slimme pieten die aan de hand van zijn telefoonnummer op Marktplaats-advertenties van hem kwamen. Ik heb ook op één van die advertenties fake gereageerd met 100 spelfouten en geen enkele vorm van interpunctie, onder de naam "Tiny Duivendrecht".
De arme kneus was zo dom om erop in te gaan en gelijk zijn adres en rekeningnummer aan mij te verkondigen.
Wat ik nu heb van Dennis:
- Naam
- Adres
- Geboorte-datum
- Telefoonnummer
- Rekeningnummer
- Sofi-nummer en paspoortnummer
- Weet waar hij werkt
Wat heeft men verder nog nodig om iemand het leven zuur te maken?
Ik heb Dennis vandaag gebeld met de vriendelijke boodschap of hij het geld toch zsm zou willen overmaken, aangezien het hem anders véél en véél meer gaat kosten

Mijn vertrouwen in de mensheid is volledig weg, maar ik heb er wel een nieuwe ervaring en een leuke tijdsbesteding bij gekregen.
Genaaid door Dennis.