abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98333248
Mijn zwager (man van mijn zus) is deze week ontslagen bij een grote zakenbank. Ze moesten naar eigen zeggen door de crisis flink met de bezem door het personeelsbestand.
Het is sowieso al lelijk, ze hebben net een baby (ze hebben al een jongen van 4) en zijn ook net verhuisd. Hij verdiende zeer goed en daar leven ze ook wel naar. Wat het extra zuur maakt, is dat ik een klein vermoeden heb dat ik medeschuldig ben aan deze situatie. Hij heeft een tijd terug een enorme blunder gemaakt, dit is wat er gebeurd is:

Ik ga best vaak langs bij mijn zus. Ze vertelde dan ook wel eens over het werk van haar man (mijn interesse ligt ook in de financiële wereld, vandaar). Vaak was hij gestresst en ging hij thuis meteen door met werk, vertelde ze. Anyway, op een dag vertelde ze dat hij een enorme blunder had gemaakt. Hij was een deadline van een hele grote klant/opdracht vergeten en was dus te laat met iets binnenhalen waardoor zijn werkgever wellicht miljoenen is misgelopen. Even was ze bang voor ontslag, maar dat gaat gelukkig niet zo simpel. Hij was er echter niet gerust op en vond dat ze hem vanaf toen anders behandelden op het werk en wist zeker dat dit gevolgen zou hebben, minder opdrachten->minder bonus, etc. Hij was altijd de favoriet van de baas en kreeg de grote opdrachten. Sinds dat voorval, zag zijn baas 'm nauwelijks meer staan.

Weken later kon hij der al wat relaxter over praten en met een biertje erbij heeft hij me toen op een avond de details verteld. Welke klant, hoe groot de opdracht was en dat hij dacht dat de deadline een week later was. In één keer schrok ik mij kapot!
De afkorting van het bedrijf kwam me namelijk zeer bekend voor... Een paar weken daarvoor was ik die afkorting als eens tegenkomen, niet wetende waar het voor stond.

Om te begrijpen wat ik heb geflikt, even nog wat meer details. Mijn zwager is wel een toffe gast. Een beetje wat ik zou willen zijn. Strak in pak, verdient goed, heeft wel humor. Hij is ook goed voor mijn zus, dus dat is allemaal prima. We staan op vriendschappelijke voet met elkaar, al kijk ik wel heel erg tegen 'm op. Nu ben ik iemand die van domme geintjes houd. Wat ik dus vaak doe, bij mijn vriendin, mijn moeder en mijn vrienden is bijvoorbeeld een beetje kutten met hun telefoon. De taal op Turks zetten, nepafspraken ('die en die is jarig') in de agenda zetten,etc. Vaak zie je ze dan helemaal verward met een telefoon met menus in het Turks... of iemand bellen die helemaal niet jarig is.. Anyway, ik heb dat domme geintje ook een paar keer bij mijn zwager uitgehaald, zonder dat 'ie het doorhad. Zo heeft die dus foutievelijk een andere zus van mij gefeliciteerd en heeft 'ie ooit een dag met Turkse instellingen rondgelopen... Nooit heb ik toegegeven dat ik 't was. Het kon ook verder niet zo'n kwaad denk ik.
Nu zat ik weer eens in een onbewaakt moment in zijn telefoon te rommelen. En toen zag ik een drie letterige afkorting staan, en een verjaardagsicoontje erbij. Ik dacht dus (niet zo gek toch?) dat het voor de verjaardag van iemand stond en heb het voor de grap een week later gezet.
FUCK , dat bleek dus later voor die deal te staan.... ik hoorde de bedrijfsnaam en het was precies die afkorting en ook de datum moet ongeveer overeenkomen.

Toen ik het hoorde heb ik niks durven zeggen. En ik hoopte dat de schade wel mee zou vallen. Maar nu is hij dus uiteindelijk wel eruit gezet. Niet direct door die blunder, maar ik heb het gevoel dat het wel mee heeft gespeeld. Wat moet ik nu doen? Zou hij nog terug aangenomen kunnen worden? Ook lelijk is dat hij bij geen van de concurrenten of soortgelijke bedrijven aan de slag kan. Mijn zus en hij gaan er dus bijna zeker financieel flink op achteruit. Ik voel me echt een klootzak nu. Ook al heb ik het nooit zo bedoeld.

[ Bericht 99% gewijzigd door BrandX op 18-06-2011 15:38:23 ]
  Moderator zaterdag 18 juni 2011 @ 14:36:43 #2
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_98333426
Je bent een lul dus
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_98333533
Mooie klootzak met je geintjes. Ik zou je finaal op je bek rammen als je in mijn telefoon zou zitten kutten.

Niet doorhebben waar geintjes leuk zijn en waar niet. geintjes zijn dus leuk als je als grappenmaker weet dat de gevolgen niet groot zullen zijn, als je dat neit weet is het geen grap maar een kutstreek.

ga je maar schuldig voelen. al zal die gast heus wel weer een andere baan vinden.
Whatever...
  zaterdag 18 juni 2011 @ 14:40:11 #4
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_98333565
Oftewel, dat 'mede' in je TT staat er onnodig, jij bént schuldig aan zijn ontslag, schuldig aan het feit dat je zus straks op een houtje bijt en schuldig aan het gebrek aan dingen die je neefjes/nichtjes zullen hebben. Toffe kerel. Alleen maar omdat je zelf te jong of dom bent om de gevolgen van je acties in te zien.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 14:41:42 #5
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_98333608
En als hij al zo snel in de stress schiet, weet je niet wat de andere gevolgen zullen zijn.. misschien gaat ie je zus wel slaan/mishandelen, of zijn kinderen, of knijpt ie m er stiekem tussenuit..
pi_98333768
-

[ Bericht 99% gewijzigd door TheLoneGunmen op 18-06-2011 15:34:28 ]
  zaterdag 18 juni 2011 @ 14:50:04 #7
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_98333909
Misschien wordt TS nu een keer volwassen
pi_98333928
Leuk hè, geintjes uithalen -O-

Jij en hij schieten er helemaal niets mee op als je het opbiecht. Je hebt alleen kans dat je zus en misschien ook je zwager woest worden en hevig teleurgesteld zijn in je. Hij gaat er zijn baan niet mee terug krijgen.

Dus zoals ik het zie: voor je houden en nóóit meer zoiets stupide doen. En hem misschien helpen met zoeken naar ander werk (vacaturesites doorspitten etc).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_98333943
Mja, als hij een miljoenenopdracht alleen maar in zijn telefoon zet, is hij zelf een enorme sukkel. Zo'n opdracht vergeet je ook echt niet, die hele datum niet.

Beetje broodje aap als ik het zo lees
pi_98333957
quote:
En toen zag ik een drie letterige afkorting staan
FOK? :o
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_98334002
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:51 schreef Aalbers het volgende:
Mja, als hij een miljoenenopdracht alleen maar in zijn telefoon zet, is hij zelf een enorme sukkel. Zo'n opdracht vergeet je ook echt niet, die hele datum niet.

Beetje broodje aap als ik het zo lees
Niet als al je zooi (Outlook, Blackberry et cetera) met elkaar synchroniseert? :?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  Boks-Chick zaterdag 18 juni 2011 @ 14:52:53 #12
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_98334009
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:50 schreef Isabeau het volgende:

Jij en hij schieten er helemaal niets mee op als je het opbiecht. Je hebt alleen kans dat je zus en misschien ook je zwager woest worden en hevig teleurgesteld zijn in je. Hij gaat er zijn baan niet mee terug krijgen.

Dus zoals ik het zie: voor je houden en nóóit meer zoiets stupide doen. En hem misschien helpen met zoeken naar ander werk (vacaturesites doorspitten etc).
dit idd. En stoppen met kutten met andermans spullen.
lolwut
  zaterdag 18 juni 2011 @ 14:54:09 #13
285866 bynnad
Ach, ik ben het maar...
pi_98334045
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:50 schreef Isabeau het volgende:

Dan is mijn vraag, Hoe zit het met je schuld gevoel. Als je het opbiecht kom je erachter of het echt je schuld is of niet.

Als je het voor je houdt, dan zal je altijd met dat gevoel rond blijven lopen.

Oftewel, succes...
De tijd bestaat alleen maar omdat anders alles tegelijk zou gebeuren - Einstein
  zaterdag 18 juni 2011 @ 14:57:21 #14
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_98334147
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:54 schreef bynnad het volgende:

[..]

Dan is mijn vraag, Hoe zit het met je schuld gevoel. Als je het opbiecht kom je erachter of het echt je schuld is of niet.

Als je het voor je houdt, dan zal je altijd met dat gevoel rond blijven lopen.

Oftewel, succes...
True, maar niet nu! Ga pas opbiechten als die kerel nieuw werk heeft en het daar flink naar zijn zin heeft.

De kans bestaat dat hij door andere factoren is ontslagen. Als jij nu opbiecht kan hij jou als zondebok gaan zien terwijl dat mogelijk niet zo is.
pi_98334415
_O- Wat een kut grap trouwens :')
pi_98334455
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:57 schreef Doutzen het volgende:

True, maar niet nu! Ga pas opbiechten als die kerel nieuw werk heeft en het daar flink naar zijn zin heeft.

De kans bestaat dat hij door andere factoren is ontslagen. Als jij nu opbiecht kan hij jou als zondebok gaan zien terwijl dat mogelijk niet zo is.
En dat laatste natuurlijk ook :Y

Ik zou het echt gewoon voor me houden; niemand wordt er gelukkiger van als je het gaat zeggen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 18 juni 2011 @ 15:09:28 #17
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_98334527
Ik hoop eigenlijk dat dit niet waar is. Als het wel zo is, TS, jij bent echt de grootste kneus die ik vandaag gezien heb.
pi_98334713
-weg, opzouten met je bagger-

[ Bericht 56% gewijzigd door BrandX op 18-06-2011 15:15:06 ]
pi_98334775
ja is jouw schuld, leef er maar mee, net goed voor je
pi_98335032
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:39 schreef Spanky78 het volgende:
Mooie klootzak met je geintjes. Ik zou je finaal op je bek rammen als je in mijn telefoon zou zitten kutten.
pi_98335306
Wat de fok. Dat is echt een kutstreek, en daarnaast helemaal niet grappig, gewoon zero. Oh, ik heb iemand een week later gefeliciteerd, wat erg. :') Rasmongool.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 15:32:24 #22
347012 Akwasi
Geen baas.
pi_98335404
Medeschuldig? Gast wat dacht je van 95 % schuldig. Wat een rotstreek.
Anton Karel Willem Anton Simon Isaak
pi_98335473
Lijkt me een onzinnig verhaal.

Als het echt zo grote opdracht is waar je bij betrokken bent, leeft dat wel meer dan alleen als verjaardag in je telefoon hoor. Behoorlijk onprofessioneel.
pi_98335513
Wat een lul ben je TS. :N
pi_98335568
Iemand die de OP nog heeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')