Crossed my mind... maar wat ik niet begrijp is hoe zomaar een draad los kan gaan in een centraaldoos?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 08:28 schreef Ridocar het volgende:
Waarschijnlijk een losse draad in een centraaldoos vlakbij de groepenkast, daarvoor zul je de centraaldozen na moeten kijken. Als het goed is kun je in iedere kamer in het midden van het plafond erbij. kijk welke ruimte het dichtst bij de groepenkast zit en begin daarmee.
Wel eerst de spanning eraf, dus schakelaar om en zekering eruit.
of...muizenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 08:30 schreef Artificial_M het volgende:
[..]
Crossed my mind... maar wat ik niet begrijp is hoe zomaar een draad los kan gaan in een centraaldoos?
als je dit hebt geprobeert, lijkt het er veel op dat er een onderbreking is na de verdeelkast, dus begin maar te zoeken in de lasdozen van deze groep,werk hierbij vanaf de verdeelkast en zo steeds verder naar achterquote:Op zaterdag 18 juni 2011 08:19 schreef Artificial_M het volgende:
Hallo lieve Fok!kers,
Ik heb de fase en nul van de 'kapotte' groep losgehaald en bij de groep ernaast aangesloten... Ook hier weer geen resultaat
Iemand nog suggesties / oplossingen waar ik kan kijken, wat ik kan meten, wat ik moet doen?
Dat je hem niet kunt meten, betekent niet dat je hem niet kunt testen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 08:19 schreef Artificial_M het volgende:
Ten einde raad heb ik de hele groepenkast opengeschroefd en ben ik met een spanningszoekertje (heb hier helaas geen multimeter) gaan kijken of er prik op de fase zit: Alle groepen geven bóven de schakelaar prik op de fase aan. De nul kan ik helaas niet meten zonder multimeter.
Zou iets veiligers doen om de nul te testen: één apparaat met stekker op een stopcantact en spanning inschakelen. Zodra je spanning op de nul meet, weet je dat ie los hangt. Op een traject wel/geen spanning op de nul, zit de onderbreking.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat je hem niet kunt meten, betekent niet dat je hem niet kunt testen.
Pak bv een losse lamp + fitting (of desnoods een complete schemerlamp), maak er 2 draden aan, en gebruik dat als spanningszoeker. Je hebt dan een prima zichtbare indicatie of op dat punt zowel de nul als de fase in orde zijn.
Aan de ene kant heb je gelijk, maar of het verstandig is om een 'leek' een multimeter in zijn handen te geven en te zeggen 'ga maar even aan de netspanning meten' durf ik te betwijfelen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:06 schreef klipper het volgende:
Meten is weten, dus haal eerst een multimeter.
Ik hoor een verkapte tip aankomen?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Meten is weten klopt. Maar alleen als je weet wat je meet.
Voor je het weet proberen ze de weerstand, de gelijkspanning, de Hfe, de capaciteit, of zelfs het aantal A van het net te meten....
Droeftoeter...quote:Op zondag 19 juni 2011 00:16 schreef Milkmannetje het volgende:
[..]
Ik hoor een verkapte tip aankomen?
We meten het Voltage dus?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |